Ga naar inhoud

Internet Explorer 8 Sessie


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste...\r\n\r\nWie kan mij helpen. Als ik inlog op een webpagina of webapplicatie in IE 8 en ik doe dit vervolgens nog een keer in een nieuw tabblad/venster en ik log 1 van de 2 uit dan worden alle sessies verwijderd?\r\n\r\nWaardoor dus geen van de venster meer is ingelogd. Dit was bij IE 7 niet zo. Ik heb een webapplicatie ontwikkeld die word gebruikt voor bepaalde registratie. Nu kan het voorkomen dat er een \"hoge piet\" langskomt die even achter de pc gaat zitten en dan onder een nieuw venster onder admin inlogd. Maar waarneer deze uitlogd worden de users die op dat moment al ingelogd waren, ook uitgelogd? \r\n\r\nBij hotmail komt dit probleem ook voor. Onder IE 7 niet.\r\n\r\n\r\nWeet iemand hier een oplossing voor.\r\n\r\n\r\ngroetjes
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;486298]Alle tabs in één venster gebruiken dezelfde sessie. Als je meerdere sessies wilt gebruiken, dan dien je ook meerdere vensters te gebruiken. Dus als je uitlogt, log je voor het hele venster uit, niet voor die specifieke tab.[/QUOTE]\r\n\r\nDat dacht ik ook, maar nu komt het. Als ik 2 verschillende venster open heb ik het zelfde probleem. Test het maar eens uit met bijvoorbeeld Hotmail.\r\n\r\nGr
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;486327]Heb geen hotmail, maar heb het even met Blackboard geprobeerd. Wat blijkt: alle IE8 vensters gebruiken dezelfde sessie. Overigens doet Firefox dat precies zo.\r\n\r\nHier is meer info, en hoe je dit gedrag kunt omzeilen: [url]http://blogs.msdn.com/ie/archive/2009/05/06/session-cookies-sessionstorage-and-ie8.aspx[/url][/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor je hulp.. ik ga eens kijken
Link naar reactie
Ter info,\r\n\r\nProbleem is nu opgelost. Ik heb het script zo gemaakt dat de sessie gewoon word herladen bij openen van nieuw venster of browser. Wie dit doet (en al ingelogd was) komt direct weer in de applicatie terecht. En als er dan een 2e persoon moet inloggen kan dit door \"een nieuwe sessie\" te starten.\r\n\r\nDat was dus de functie naar waar ik op zoek was.. zit nu standaard in IE8.\r\n\r\ngr
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...