Ga naar inhoud

Slaapstand


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo mensen.\r\n\r\nIk draai met Windows Vista Ultimate en ik vraag me af of ik de slaapstand helemaal kan uitzetten.\r\nNu is het namelijk zo dat ik bij afsluiten nog kan kiezen voor de slaapstand en dat wil ik dus weghebben.\r\nDe computer gaat niet uit zich zelf in slaapstand maar ik ben wel eens te snel en dan kies ik bij herstart en/of afsluiten per ongeluk de slaapstand dus vandaar mijn vraag.\r\n\r\nIemand een antwoord.??\r\n\r\n\r\nRoy
Link naar reactie
[QUOTE=jeroenbulkie;485627]powercfig[/QUOTE]\r\nmaak daar [B]powercfg[/B] van ;)\r\n\r\nMerk op dat dit mogelijk alleen de sluimerstand uitschakelt en niet de slaapstand. Althans dat is wat de commandline me doet geloven:\r\n[CODE]C:\\Users\\FooBar>powercfg -h off\r\nU bent niet gemachtigd om de sluimerstand in- of uit te schakelen.[/CODE]
Link naar reactie
Dat is in Vista ook zo lekker verwarrend: bij sluimerstand gaat de pc helemaal uit, bij slaapstand gaat ie op stand-by. Dat was bij XP (en eerder) precies andersom. Ik trap er ook nog wel in als ik even niet oplet.\r\nKan je overigens beide opties uitzetten?\r\nEr schijnt ook nog een hybride slaapstand te zijn, een combi van slaap en sluimer...\r\nToch zet ik mijn laptop altijd helemaal uit, want ik gebruik die zowel los, met en zonder internet en met en zonder docking-station (met extra HD en extern toetsenbord en beeldscherm). Omdat ik nooit weet wanneer ik het één of ander ga gebruiken. Als ik nl. vanuit sluimerstand, ingesteld als de laptop zonder dockingstation is gebruikt, de laptop op het dockingstation plaats, dan gaat er van alles mis: toetsenbord werkt niet, extra beeldscherm wordt niet herkend e.d. Dan moet ik eerst opnieuw opstarten en dan werkt alles weer naar behoren.\r\nHeeft iemand daar ervaring mee en eventueel een oplossing?\r\n\r\nGr\r\nJaap
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...