Ga naar inhoud

Windows 7 gelijk of later aanschaffen?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo\r\n\r\nIk heb Windows Vista op mijn pc en als Windows 7 uit is wil ik die er op hebben ipv Vista (Upgrade).\r\n\r\nMijn vraag aan jullie is: Is het verstandig om na 22 Oktober Windows 7 gelijk te bestellen of kan je die het beste over een half jaar rond april/mei aanschaffen?.\r\n\r\nIk ben benieuwd naar de meningen hier over.\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
Mijn mening is dat ik nu al verschil merk ten opzichte van Vista.\r\nHet draait beter, soepeler en heeft minder irritatie punten.\r\nIk ben inmiddels overgestapt op mijn werkstation naar Windows 7 en heb hem al (legaal) draaien.\r\nInderdaad komen de sleutels pas officieel de 22e oktober uit, maar ik heb er al 1.\r\n\r\nGewoon doen, maar check eerst welke Windows 7 het gaat worden voor jou, 32 of 64 bit en ga dan eens op internet kijken of jouw drivers beschikbaar zijn. Sommige drivers zijn er namelijk nog niet.\r\nVaak kun je evengoed oude drivers installeren onder compatibiliteit modus.\r\nWerkt prima !
Link naar reactie
Hoi,\r\n\r\nIn mijn geval zal windows 7 vrijwel zeker na uitkomen gelijk op mijn PC staan; ik heb dit ook gedaan met de upgrade van XP naar Vista. \r\nVeel problemen zullen zich niet voordoen denk ik omdat MS nu wel alles goed op orde zullen hebben met Windows 7, Vista is onder grote druk veel te vroeg op de markt gebracht en daar door zijn er vele problemen ontstaan. (geen drivers, zeer veel kinderziektes enz. enz. ) AL moet ik zeggen dat ik vanaf dag 1 dat ik Vista ging gebruiken vrijwel geen problemen heb gehad ! zowel de 32 als de 64 bit versie.\r\n\r\nHet enigste waar ik nog goed naar moet kijken is welke versie van Windows 7 ik ga nemen, ik heb begrepen dat bijv. Windows 7 premium niet de zelfde funkties zal krijgen als Vista Home Premium, en ik hoop dat ze het 32 / 64 bit verhaal / upgrade nu beter hebben geregeld dan als de upgrade van Vista.\r\n\r\nNog een tip is, dat je er rekening mee moet houden dat als je windows 7 gaat gebruiken je dit in de meeste gevallen alleen kunt installeren via een \"schone\" installatie !, dus computer helemaal leeg en weer opnieuw bij 0 beginnen.
Link naar reactie
[QUOTE=passiepas;485442]Mijn vraag aan jullie is: Is het verstandig om na 22 Oktober Windows 7 gelijk te bestellen of kan je die het beste over een half jaar rond april/mei aanschaffen?.[/QUOTE]\r\nNu erbij kopen is een stuk voordeliger: de upgrade is namelijk gratis. Als je de upgrade er niet bij neemt zul je deze in de toekomst zelf moeten betalen.\r\n\r\nOverigens: het is niet verplicht om de upgrade direct te installeren. Je kunt ook wachten totdat Win7 SP1 uit komt, want dat zou namelijk de enige reden zijn om te wachten met het installeren van Win7.\r\n\r\nPersoonlijk zal ik zodra de Nederlandse versie van Win7 beschikbaar komt via MSDNAA direct overstappen en niet gaan wachten tot SP1.
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties.\n\nIk heb een HP M8070 computer: [url]http://www.kieskeurig.nl/pc/hp/pavilion_media_center_m8070nl/331468/[/url] toen ik die had gekocht zat er helaas geen cd rom van Vista bij in de doos daar baal ik enorm van.\n\nDaarom wil ik o.a. de nieuwe 7 aanschaffen zo dat ik daar ook een cd rom van heb en die beter moet zijn dan Vista.\n\nIk heb een legale Vista OEM versie op mijn pc van 32 bits en 4GB (Standaard 2GB).\n\nIk zit over te denken om de Windows 7 Professional Upgrade te nemen vanwege de Backup instellingen alleen hoeveel (32 of 64) bits het moet worden weet ik niet.
Link naar reactie
Aha, ik dacht dat je een nieuwe computer aan het kopen was en niet wist of je er een met Win7 upgrade of zonder Win7 upgrade zou moeten nemen...\n\nLet op dat je over Vista moet beschikken iedere keer dat je de Upgrade wilt (her)installeren. Het hebben van de vorige versie van Windows is namelijk een vereiste om een Upgrade te kunnen installeren. Vista recovery schijf van de computer dus niet weg doen!\n\nWachten op SP1? Als je tevreden bent met Vista, dan ja, maar een echte reden om te wachten is er niet. Win7 is op Vista gebaseerd, dus de overgang zal een stuk soepeler gaan dan van XP naar Vista. Ook zal Win7 zonder SP1 een stuk stabieler zijn dan Vista voor SP1.
Link naar reactie
Gelijk kopen is geen slecht idee. Wat ook geen slecht idee is, is om in plaats van de Upgrade voor de OEM versie te kiezen. Ongeveer net zo duur (of nog goedkoper als je tzt goed zoekt!), maar heeft als voordeel dat je bij herinstallatie Vista niet meer nodig hebt. Voor de rest is het precies hetzelfde.\r\n\r\nDe recovery zet de pc terug naar de fabrieksinstellingen. Dus alles wat daar op staat is hetzelfde als wat je had toen je de computer voor de eerste keer aanzette.\r\n\r\n[QUOTE=passiepas;485456]Kan ik het beste voor mijn pc de 32 of 64 bits nemen?.[/QUOTE]\r\nAls je processor er mee overweg kan zou ik zeggen 64 bits. Da\'s uiteindelijk toch de toekomst, en als je nu Win7 koopt geef je toch eigenlijk aan de computer nog de komende 3 jaar te gaan gebruiken.\r\n\r\nWat je wel moet weten van 64 bits is dat je heel oude 16 bits programma\'s niet meer kunt gebruiken. Ga dus heel even na of je nog programma\'s gebruikt die al heel oud zijn (in de orde van 15 jaar).
Link naar reactie
[quote=FooBar;485458]Wat je wel moet weten van 64 bits is dat je heel oude 16 bits programma\'s niet meer kunt gebruiken. Ga dus heel even na of je nog programma\'s gebruikt die al heel oud zijn (in de orde van 15 jaar).[/quote]\n\nKlopt, al zal het dan meestal oude DOS programma\'s betreffen. Er zijn ook wel Windows dingetjes die niet meer werken, maar dat zal altijd Win3.1 spul zijn en daar zijn over het algemeen allang nieuwe versies van.\nVoor het DOS spul kun je het altijd nog met DOS-Box proberen, een virtuele omgeving die op zich wel in moderne Windows versies werkt, maar intern een DOS omgeving simuleert. Daarbinnen werken oude DOS progsels meestal nog wel. Ik gebruik hem zelf ook onder Vista HP 64. Je kunt er wel beter meteen iets als D-Fend bij pakken, waarmee het instellen van DOS-Box (wat anders nogal ingewikkeld is) grotendeels geautomatiseerd wordt.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;485469]Klopt, al zal het dan meestal oude DOS programma\'s betreffen. Er zijn ook wel Windows dingetjes die niet meer werken, maar dat zal altijd Win3.1 spul zijn en daar zijn over het algemeen allang nieuwe versies van.\r\nVoor het DOS spul kun je het altijd nog met DOS-Box proberen, een virtuele omgeving die op zich wel in moderne Windows versies werkt, maar intern een DOS omgeving simuleert. Daarbinnen werken oude DOS progsels meestal nog wel. Ik gebruik hem zelf ook onder Vista HP 64. Je kunt er wel beter meteen iets als D-Fend bij pakken, waarmee het instellen van DOS-Box (wat anders nogal ingewikkeld is) grotendeels geautomatiseerd wordt.[/QUOTE]\r\n\r\nOke dat is mooi ik heb trouwens een AMD Athlon (tm) 64x2 Dual Core Processor 5200+ en daar heb ik er 2 van zie ik in processors staan.\r\n\r\nMijn huidige HP M8070 computer heeft 32 bits en een oem versie van Vista HomePremium.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;485471]......................................................................................................\r\nMaar er was wel de mogelijkheid om zelf een DVD te branden, toch;)[/QUOTE]\r\n\r\nToen ik de pc net had aangesloten en had opgestart vroeg hij meteen om backup te maken dat is wel gebeurd alleen je weet nooit of daar de hele pc wel op staat en hoe je dat kan controleren.\r\n\r\nKan ik de recovery ook op dvd branden zoja hoe?,volgens mij lukt dat niet met mijn Vista HomePremium?.\r\n\r\nIn de Professional uitvoering zit wel een backup programma waardoor het makkelijker wordt denk ik om een backup te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;485498]ja en die optie zit ergens in Vista en die DVD moet je ergens bij het opstarten kunnen maken.\r\n\r\n weet even niet zo snel waar ?? want in Windows 7 Engels ziet het er net iets anders uit.;):D[/QUOTE]\r\n\r\nIn configuratiescherm en dan bij systeem en onderhoud en daar heb ik de Een backup van uw computer maken gevonden.\r\n\r\nToen kwam er wat met backup van bestanden maken te staan en daar onder Backups van uw bestanden en mappen maken,laatste backup 25-4-2008,bestanden opslaan in dvd-rw-station (E).\r\n\r\nRechts daarvan kan je drukken op backup van bestanden maken en dan komt er een schermpje met plaats de laatste schijf van de backup schijf2.\r\n\r\nOnder backup van bestanden maken staat ook bestanden terugzetten.\r\n\r\nAls ik in deze computer recovery D aanklik staat daar onder 1,30 GB van 6,37 GB beschikbaar.\r\n\r\nPast die recovery dan wel helemaal op mijn lege dvd\'s?. Ik heb type DVD-R Platinum 16x speed met 120 minuten en 4,7GB (besteld).\r\n\r\nIk neem aan dat de Windows 7 versies op de site van Microsoft Nederland wel gewoon in het Nederlands zijn zoals deze?:\r\n[url]http://emea.microsoftstore.com/nl/Microsoft/Windows-7-Professional-Upgrade[/url]\r\n\r\nPascal
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;485717]Ga wel eerst even na of je brander wel dual-layer dvd\'s kan branden. Aangezien je schrijft dat je pc 2 jaar oud is, zou het zomaar kunnen dat je brander dat niet kan. Twee jaar geleden is namelijk zo\'n beetje de grens dat dual-layer branders standaard begonnen te worden in plaats van optioneel.[/QUOTE]\r\n\r\nAfgaande op de spec\'s die te vinden zijn via de link in post 5 ([url]http://forum.computeridee.nl/showpost.php?p=485449&postcount=5[/url]), zou het moeten werken? TS geeft aan dat dat zijn pc is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...