Ga naar inhoud

Laptop/vista probleem!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb een HP pavilion dv6000.\r\n\r\nVoorheen, kon ik met gemak mijn laptop letterlijk uren aan laten staan zonder dat het systeem vastliep. Echter sinds ongeveer 3 weken lukt dit niet meer.\r\nNa ongeveer 20 min. inactief te zijn, loopt het helemaal vast en kan ik niks meer.\r\n\r\nAls ik bijv. even ga eten en terug kom; dan is mn laptop vastgelopen en kan ik echt helemaal niks meer. Dan moet ik mn laptop uitschakelen via de uitknop..\r\n\r\nIk heb bijna geen programma\'s op mijn laptop staan, en liedjes,documenten,plaatjes e.d. staan allemaal op een usb stick.. \r\n\r\nWat kan ik aan dit probleem doen? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?
Link naar reactie
[QUOTE=betul90;485361]Hallo,\r\n\r\nIk heb een HP pavilion dv6000.\r\n\r\nVoorheen, kon ik met gemak mijn laptop letterlijk uren aan laten staan zonder dat het systeem vastliep. Echter sinds ongeveer 3 weken lukt dit niet meer.\r\nNa ongeveer 20 min. inactief te zijn, loopt het helemaal vast en kan ik niks meer.\r\n\r\nAls ik bijv. even ga eten en terug kom; dan is mn laptop vastgelopen en kan ik echt helemaal niks meer. Dan moet ik mn laptop uitschakelen via de uitknop..\r\n\r\nIk heb bijna geen programma\'s op mijn laptop staan, en liedjes,documenten,plaatjes e.d. staan allemaal op een usb stick.. \r\n\r\nWat kan ik aan dit probleem doen? En wat zou de oorzaak kunnen zijn?[/QUOTE]\r\n\r\nKan een warmte probleem zijn, maar ook een probleem met het energiebeheer (fout in Windows?).\r\nZet in energiebeheer alles eens op z\'n hoogst, dus dat de laptop niet in de slaapstand gaat na xx minuten en ook de harde schijven etc. niet uitschakeld.\r\nLaat hem dan nog eens een half uurtje zo staan en kijk eens of hij blijft draaien.
Link naar reactie
Kan toch wel iets met warmte te maken hebben. Zet eens het platte zuigmondje op de stofzuigerslang en zuig dan alle roosters van je laptop uit. Kan geen kwaad, maar wel al het stof wordt weggezogen. Heeft bij mij al geholpen toen de ventilator wel erg lang bleef gieren in de laptop.\r\n\r\nDat messenger er iets mee van doen heeft lijkt me erg vreemd.\r\n\r\nAl een volledige virusscan gedaan? Probeer ook eens een harde schijf controle via CHKDSK:\r\nStart-Uitvoeren, type CMD en geef Enter. In het DOS scherm type je: CHKDSK /F /R\r\nHet kan zijn dat je een melding krijgt dat dat niet wil en of je de controle wilt uitvoeren bij de volgende start van het systeem. Geef dan J als antwoord + Enter. Start vervolgens opnieuw op.\r\n\r\nProbeer dus zoveel mogelijk oorzaken uit te sluiten.\r\n\r\nSuc6\r\nJaap
Link naar reactie
Probeer eens in \"[I]Apparaatbeheer - USB controllers[/I]\" - rechtsklik elke hub, kies \"[I]Eigenschappen - energiebeheer[/I]\" en haal het vinkje weg bij \"[I]Windows mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\".\n\nGewoon om te proberen.\nHelpt dat niet, dan zet je ze weer terug.\n\n[QUOTE=betul90;485940]dat van die chkdsk; er staat dan; u bent niet gemachtigd, terwijl ik gewoon de administrator ben en er maar 1 account zit op deze laptop.. :([/QUOTE]\nIk denk dat je de prompt met een rechtsklik moet openen, en \"[I]Starten als... Administrator[/I]\" (of zo) moet gebruiken.
Link naar reactie
Ik had iets soortgelijks met een nieuwe laptop en na eindeloos proberen en heel raar eigenlijk, heb ik na het verwijderen van een paar progjes zoals spywaredoctor en systemmechanics geen problemen meer gehad van vastlopen (inderdaad vooral na langere tijd niet actief).\r\nKijk eens na of je zulke programma\'s hebt en probeer het eens zonder.\r\nHoop dat je er wat aan hebt\r\n(vergat te melden dat dit bij mij alleen op een vista machine gebeurde ; slaapstand o.i.d. gebruik ik ook niet meer)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...