Ga naar inhoud

Vista start niet goed op?!


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste forummers,\r\n\r\nIk heb pas een nieuwe laptop van het merk Asus gekocht (Vista). Hij deed het helemaal perfect tot vandaag. Ik zat pas een filmpje te bekijken toen opeens 10 virusmeldingen achter elkaar kwamen, dus ik die virussen verwijderd. En toen kwam er een blauw scherm en startte de computer opnieuw op. Alles ging normaal totdat ik me aanmeldde, het bureaublad bleef zwart en ik kon alleen de Sidebar zien. Het enige dat helpt is explorer.exe handmatig opstarten via taakbeheer. Als ik dat doe merk ik dat er rechtsonderin in de balk een paar programma\'s missen zoals Skype en de Touchpad controller, blijkpaar start niet alles meer automatisch op. Ik heb ook al gescand met Malwarebytes Anti-Malware en ben op het moment nog bezig met het scannen met Bullguard. Heb ook al rondgekeken in msconfig en alles staat er nog gewoon. \r\nHeeft iemand hetzelfde probleem en/of een oplossing?\r\n\r\nAlvast bedankt,
Link naar reactie
Allebei de scans hebben niks uitgemaakt, Bullguard vond nog wel 11 virussen die inmiddels zijn verwijderd. Ook heb ik geprobeerd een nieuw account aan te maken, ook dat werkt niet. Bij het aanmelden staat er: Welkom en daarna: Afmelden en kom ik weer bij het logon scherm. Ik heb nog steeds geen idee wat het is. Wat denken jullie? Zal ik mijn computer opnieuw installeren? (Er staat immers nog niet veel op aangezien het een nieuwe laptop is)\nBekijk [URL=\"http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=59213\"]hier[/URL] mijn Hijackthis logfile.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;484537]Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om op een splinternieuwe laptop al 10+ virussen te pakken te krijgen? Zou toch eens gaan kijken wat voor virusscanner je daarop hebt staan, en misschien ook eens kijken naar je eigen downloadgedrag. Die dingen komen ergens vandaan...[/QUOTE]\r\n\r\nwaarschijnlijk van dezelfde plek als het \"filmpje\" :eek:
Link naar reactie
Malwarebytes vond niets en Bullguard vond 11 virussen?\r\nKan het geen zogenaamde \'false positives\' zijn van Bullguard waardoor nu bepaalde functies niet meer werken?\r\nIk zou vanuit de veilige mode eens terug gaan naar een herstelpunt van VOOR het probleem, daarna GEEN Bullguard installeren, maar tijdelijk even Avira er op zetten.\r\nDaarna een volledige scan doen met mallwarebytes en met Avira en als deze aangeven dat het systeem schoon is, dan mag je daar vanuit gaan.\r\nZet je daarna Bullguard er weer op en die begint weer meerdere virussen te vinden, dan denk ik dat Bullguard zelf voor de problemen zorgt.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
[QUOTE=Hem;487042]Vista is opnieuw geinstalleerd en alle updates zijn gedownload, maar nu heb ik weer een ander probleem.\r\nEerst had ik een partitie C en D en nu alleen nog maar een partitie C met 286 GB terwijl er in totaal aan 320 GB in zit! Hoe kan ik dit dan weer oplossen?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nKan je meestal oplossen met een programma als partition magic. Je kan een gratis trial downloaden. Maar ik zou idd eens bullguard eraf halen en scannen met een ander virus programma..\r\nAls dat niks uitmaakt gewoon het zootje herinstalleren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...