Ga naar inhoud

Vista Recovery Console Command prompt


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Misschien een noob vraag,maar kent iemand het commando,of een andere manier,om de mogelijkheden in de Command prompt van de Vista Recovery Console te openen?\n \n \nDe lijst vindt je hier.\n \n[URL]http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial147.html[/URL]\n \nIn Windows werkt dat met het commando \"help\" .\n \nAlvast dank.\n \nGreetz
Link naar reactie
Nee,dat bedoel ik niet.\n \nAls je de Vista Recovery Console hebt opgestart,kun je daar voor de Command Prompt kiezen,zie afb.\n \nAls je b.v. in Windows via Uitvoeren > type cmd dan entert,krijg je de cmd-prompt.\n \nType daar \"help\" zonder de \" tekens en enter,je krijgt dan een lijst met mogelijkheden en dat lukt dus niet in de Command Prompt van de Vista Recovery Console.\n \nGreetz
Link naar reactie
Ik denk dat je gelijk hebt NeeChee,het commando staat ook niet in het lijstje,maar ik hoopte op een workaround of zoiets :)\n \nDe lijst printen is geen probleem natuurlijk,maar niet echt chique.\n \nDe volgende mogelijkheden werkten niet.\n \n?\n/?\nhelp\n/help\ncmd\ncmd /help\ncmd /?\n \nDeze laatste geeft veel info over \"cmd\",maar niet over b.v CHKDSK.\n \nAls ik de help.exe uit de system32 map,in de map \"sources\" van de boot.wim file zet,werkt het wel,dus misschien proberen de help.exe met behulp van ResHacker te editten.\n \n \nGreetz
Link naar reactie
[url]http://www.bleepingcomputer.com/tutorials/tutorial147.html[/url]\r\n\r\nDaar staat.\r\n[quote]To help get you started with using the Command Prompt I have listed a series of console commands that work in this environment. To get the help information for each of these programs [COLOR=\"Red\"][B][SIZE=\"4\"]you can type the program name followed by /h and press the enter key[/SIZE][/B][/COLOR]. For example, to see the help information for the copy command you would type copy /h and then press the enter key. As more programs and commands are found they will be added to the lists below. Each of the console commands must be typed into the console in order to execute them.[/quote]\r\n\r\nZelf nog niet geprobeerd maar denkelijk werkt dat gewoon.\r\n\r\nIn windows 7 is het de opdracht met /? erachter, overigens.
Link naar reactie
@NeeChee\n[quote]Waarvoor heb je dit precies nodig dan?[/quote]Ik ben een USB Rescue stick aan het uitbreiden en verfijnen.\n\nEr staan b.v. de herstelconsoles op van Win2K,XP en Vista,in de eerste 2 kun je met het commando \"help\" de lijst van programma\'s oproepen,maar dat werkt dus niet in de Vista Command Prompt.\n\nIk heb al getest met de \"help.exe\" van XP en dat werkt,maar helaas is de \"help.exe\" van Vista anders geconstrueerd :(\n\nMet Reshacker al een wijziging kunnen aanbrengen,maar ik ben er nog niet.\n\n@FooBar\nHelp vragen over de programma\'s,zoals chkdsk /? lukt,maar zoals gezegd,de lijst opvragen werkt niet.\n\nGreetz
Link naar reactie
Het werkt nu,ik heb met Reshacker de \"help.exe\" van XP bewerkt en die start op :D\n \nIk heb er 2 entry\'s bijgezet,te weten BCDEDIT en BOOTREC en die zijn zichtbaar.\n \nDe lijst van Vista is veel uitgebreider,dus een aardig klusje,maar wellicht dat een programma als Excel kan helpen?\n \nVoorbeeld:\n[code]\n[SIZE=2]1 MESSAGETABLE[/SIZE]\n[SIZE=2]{[/SIZE]\n[SIZE=2]23117, \"Geeft informatie over Windows XP-opdrachten\\n\\nHELP [opdracht]\\n\\n opdracht - geeft informatie over de opdracht\"[/SIZE]\n[SIZE=2]23118, \"Deze opdracht wordt niet ondersteund door het hulpprogramma help.\\nProbeer \'x /?\'.\"[/SIZE]\n[SIZE=2]23119, \"Typ HELP en de naam van de opdracht als u meer informatie over een specifieke\\nopdracht wilt.\"[/SIZE]\n[SIZE=2]23120, \"ASSOC Bestandsassociaties weergeven en wijzigen\"[/SIZE]\n[SIZE=2]23121, \"AT Programma\'s en opdrachten voor uitvoeren plannen\"[/SIZE]\n[SIZE=2]23122, \"ATTRIB Bestandskenmerken weergeven of wijzigen\"[/SIZE]\n[SIZE=2]23123, \"BCEDIT Eigenschappen instellen in de opstartdatabase voor het\\n beheren van het opstarten\"[/SIZE]\n[SIZE=2]23124, \"BOOTREC Opstartproblemen met een hoofdopstartrecord (MBR) repareren\"[/SIZE]\n[/code]\n \nAls ik er entry\'s op alfabet bijzet,moet ik de cijferreeks aan de linkerkant bijwerken en dat is lastig,is daar een oplossing voor?\n \nAlvast dank.\n \nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...