Ga naar inhoud

XP SP 2 blijft updaten


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn pc met XP HE SP2 blijft maar updaten. Telkens als ik de pc uitzet komt er in het afsluitscherm te staan dat update 1 van 17, 2 van 17, enz. wordt geinstalleerd. Dit is niet alleen hinderlijk tijdens het opstarten (want de updates worden gedownload waardoor de pc de eerste 5 minuten zeer traag is), maar ook het afsluiten duurt een kwartier.\r\n\r\nBelangrijkste is echter dat de updates dus niet goed geinstalleerd worden, want ze blijven terug komen. Hoe is dit op te lossen?
Link naar reactie
@ Obelix71\r\n\r\nIk wacht altijd met uitschakelen als de pc updates installeert.\r\n\r\nIk heb het nog eens twee maal geprobeerd:\r\n- Gewoon de pc uitschakelen en wachten tot de updates zijn geinstalleers;\r\n- Via het gele schildje rechtsonder in beeld na het opstarten;\r\n\r\nBeide keren weer geen succes. Elke keer zijn er weer 19 updates te installeren.\r\n\r\nGa ik via Windows update zoeken, dan krijg ik er maar 1 te zien en dat is SP3. Deze wil echter ook niet installeren: ik krijg halverwege steeds een foutmelding.
Link naar reactie
Je kunt in IE via Extra in de menubalk naar Windows Update (of met google even zoeken). Gebruik wel IE, want met andere browser schijnt het niet te werken :s. Je gaat dan naar de site ([url]http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=nl[/url]) toe.\nKan enige tijd duren, voor pc gescand is, maar dan zou je daar moeten kunnen zien welke updates er volgens MS nog zouden moeten plaatsvinden. Volgens mij kun je daar ook aangeven welke je (niet) wilt. Op die manier kun je misschien je pc wel updaten (stap voor stap) en kom je er ook achter waar het fout gaat.\nWat je ook nog kunt doen is het automatisch updaten uit schakelen (en handmatig updaten via de site).\nEr zijn/waren sites waar je de volledige SP3 kunt/kon downloaden naar je pc en vanaf daar installeren. Voordeel is dat je alles \'binnen\' hebt en niet afhankelijk bent van de internetverbinding/downloaden. Mogelijk dat andere forumleden precies weten waar het te downloaden is (op de site van MS).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...