Ga naar inhoud

Continue vastlopen Windows Explorer


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds een recente schone installatie van Windows Vista (met sp2) heb ik steeds vastlopers met de melding Windows Explorer opnieuw opstarten. Bijv. als ik mijn foto\'s aanklik of foto\'s wil kopieëren van de ene naar de andere map. Op zulke momenten kan ik helemaal niets meer, \"bevriest\" alles en moet ik via taakbeheer windows explorer opnieuw op laten starten. Maar dan is de volgorde van icoontjes in mijn snelstartbalk helemaal weg. Bijzonder irritant. Hoe komt dit? Ik heb 2gb werkgeheugen dus dat lijkt me voldoende of heeft dat er niets me te maken. Wie heeft voor mij de gouden tip??:-?
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;483301]2 GB lijkt me genoeg, maar al had je maar 512 MB dan zou dit niet moeten gebeuren.\r\n\r\nDraait er toevallig rare software op de achtergrond?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nNiet dat ik weet. Ik check alles wat er opstart en draait met Autoruns en schakel zoveel mogelijk dingen uit als verantwoord. Dit fenomeen heb ik nog nooit eerder gehad. Ik gebruik ook Window Washer, Advanced Disk Cleaner en Ccleaner voor het opruimen van overbodige rotzooi. Windows is up-to-date. Ik gebruik diverse virus scanners.\r\nIk weet het gewoon niet meer.
Link naar reactie
[QUOTE=reintje;483352]tegelijk en realtime?\r\nWelke?[/QUOTE]\r\n\r\nIk gebruik Antivir en Avast. Niet tegelijk natuurlijk en alleen Avast realtime. Af en toe ook Kaspersky met een opstart cd met iso bestand welke ik gedownload heb op advies van een recovery bedrijf. Die update eerst meteen na het opstarten van de cd (vóór Windows opstart) en scant zeer grondig. Daar doet hij soms 4 uur over maar het resultaat mag er zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...