Ga naar inhoud

Geen video thumbails


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug had de computer wat opstart problemen icm wat blauwe schermen. Ik was op vakantie en heb telefonisch uitgelegd hoe een systeemherstel uit te voeren. En dit was gelukt. De PC deed het weer.\r\n\r\n\r\nMaar sindsdien heb ik geen video thumbnails meer. Aangezien ik in de meeste mappen werk met miniatuurweergaven erg lastig dus. \r\n\r\nIk zie allemaal van deze icoontjes [IMG]http://img519.imageshack.us/img519/7463/naamlooszp0.jpg[/IMG]\r\n\r\nEn dat van alle type, avi, mpg, mpeg, wmv\r\n\r\nIk al alle codecs eraf gehaal en k-lite 5.05 en de update 5.08 geinstalleerd. Daarnaast wmp 11 opnieuw geinstalleerd.\r\n\r\nEn als ik regsvr32 shmedia.dll uitvoer dan krijg ik de volgende melding\r\n\r\nRegSvr32: Het bestand shmedia.dll is geen uitvoerbaar bestand en er is geen geistratiehelper voor dit typebestand geregistreerd! \r\n\r\nIk dacht toch echt dat regsvr32 shmedia.dll uitvoerbaar is voor XP\r\n\r\nIemand nog tips?? Ik ben even idee-loos... \r\n\r\nFlorus
Link naar reactie
[QUOTE=bouwen205;482935]Een tijdje terug had de computer wat opstart problemen icm wat blauwe schermen. Ik was op vakantie en heb telefonisch uitgelegd hoe een systeemherstel uit te voeren. En dit was gelukt. De PC deed het weer.\r\n[/QUOTE]\r\nFlorus\r\ndoe es een rechter muis knop op zo een bestandje en kies \'open met...\' \r\ndan kies voor bv media player...en selekteer ook de optie \'...altijd openen\r\nmet.\' Je kan ook VLC player ophalen en setup doen. Maar zoiets simpels \r\nhad je al gedaan denk ik? :p
Link naar reactie
[QUOTE=yosha;483424]Florus\r\ndoe es een rechter muis knop op zo een bestandje en kies \'open met...\' \r\ndan kies voor bv media player...en selekteer ook de optie \'...altijd openen\r\nmet.\' Je kan ook VLC player ophalen en setup doen. Maar zoiets simpels \r\nhad je al gedaan denk ik? :p[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nBedankt voor je reactie. Het open met en het aanvinken, daar reageert niets op. Het lijkt erop alsof het niet onthouden wordt. De icoontjes blijven ook het zelfde....\r\n\r\nVan de vlc player snap ik het nog niet helemaal....\r\n\r\nNet de windows xp cd erin gestoken. Ik dacht een upgrade te kunnen uitvoeren. Maar nu blijkt dat alleen een nieuwe installatie mogelijk is. Beetje jammer, had gehoopt xp er overheen te installeren.
Link naar reactie
[QUOTE=bouwen205;483495]Bedankt voor je reactie. Het open met en het aanvinken, daar reageert niets op. Het lijkt erop alsof het niet onthouden wordt. De icoontjes blijven ook het zelfde....\n\nVan de vlc player snap ik het nog niet helemaal....\n\nNet de windows xp cd erin gestoken. Ik dacht een upgrade te kunnen uitvoeren. Maar nu blijkt dat alleen een nieuwe installatie mogelijk is. Beetje jammer, had gehoopt xp er overheen te installeren.[/QUOTE]\nidd jammer. 1 VLC is een progje om alle .avi etc. bestanden mee af te spelen.\n2 je hebt wel een xp nodig die kan opwaarderen [upgrade]. Het zuigt dat je nu voor zoiets simpels een windows zou moeten installeren en alles opnieuw moet doen...Bill\'s software Gates of hell.\n\nik zocht met google op regsvr32 shimgvw.dll en kwam deze link tegen in het engels: \n[url]http://www.mydigitallife.info/2008/03/17/how-to-turn-off-image-preview-thumbnail-and-disable-windows-picture-and-fax-viewer-in-windows-xp/[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=yosha;483498]lijkt mij het beste om alles op een externe schijf te hebben staan...tenmiste dat heb ik thuis. Makkelijk ook om eens mee te nemen en een 500gb is niet zo erg duur. trouwens, kan je de avi enz. wel gewoon afspelen alleen die naam is ie kwijt?[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nIk kan alle bestanden afspelen, dat is geen probleem. Ik heb een 1000 gb externe schijf naast de kast staan ;) Werkt gewoon beter. \r\n\r\nIk merkte trouwens op dat explorer instelling, die onder beeld, niet onthouden worden. Als je iets wijzigd, naar bijvoorbeeld details ipv miniatuur en vervolgens afsluit. Is de computer het na opnieuw opstarten alles vergeten/ oude instelling.\r\n\r\nVolgens mij zit er iets niet goed in het register.\r\n\r\nZit in de register editor te kijken onder HKEY_CLASSES_ROOT\\SystemFileAssociations\\video\\ShellEx\\\r\n\r\n\r\nIk denk dat ik hieronder (of al vanaf het \\video ) een aantal sleutel codes mis.\r\n\r\nIemand die deze sleutels kan posten. \r\n\r\nOf een idee heeft wat er in register-editor mis kan zitten??
Link naar reactie
ja kan op tech net van microsoft eens kijken en zoeken...maar een herinstalatie van windows duurt niet zo lang...dan nog [I]een[/I] keer je software er op zetten en als het werkt daar dan met bv. ghost een image van maken naar een andere partitie. sherlock holmes gaan spelen om het uit te zoeken is ook niet leuk meer als het te lang duurt.
Link naar reactie
[QUOTE=yosha;483581]ja kan op tech net van microsoft eens kijken en zoeken...maar een herinstalatie van windows duurt niet zo lang...dan nog [I]een[/I] keer je software er op zetten en als het werkt daar dan met bv. ghost een image van maken naar een andere partitie. sherlock holmes gaan spelen om het uit te zoeken is ook niet leuk meer als het te lang duurt.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb slechte ervaringen met opnieuw windows erop zetten en vervolgens heel veel dingen kwijt zijn. En ik ben niet de enige die spullen op deze pc heeft. \r\n\r\nAls windows upgrade mogelijk zou zijn dan heb ik er geen probleem mee, maar de cd geeft deze mogelijkheid niet aan. \r\n\r\niemand ideeen??
Link naar reactie
wellicht dat je kan kijken of je het service pack kan weghalen en dat er opnieuw opzetten of gewoon nog eens installeren...heel lastig om zoiets op te lossen van afstand. mensen die de hele dag met windows problemen werken hebben de neiging te diep te willen zoeken om iets op te lossen en later blijkt de oplossing weer heel simple te ziin.
Link naar reactie
[QUOTE=yosha;483664]wellicht dat je kan kijken of je het service pack kan weghalen en dat er opnieuw opzetten of gewoon nog eens installeren...heel lastig om zoiets op te lossen van afstand. mensen die de hele dag met windows problemen werken hebben de neiging te diep te willen zoeken om iets op te lossen en later blijkt de oplossing weer heel simple te ziin.[/QUOTE]\r\n\r\nWelk service pack of windows updates zal jij dan weg halen?? \r\n\r\nErgens moet er in windows explorer iets mis zitten. Maar ik weet niet op welke manier je dat opnieuw zou kunnen installeren. Of het zit in het register niet goed.\r\nAlle wmp players en codecs zijn vernieuwd, ik geloof niet dat het daar in zit.
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Waaro mkrijg ik als ik REGSVR32 SHMEDIA.DLL uitvoer (bij uitvoeren natuurlijk) de volgende melding??\r\n\r\nRegSvr32: Het bestand shmedia.dll is geen uitvoerbaar bestand en er is geen geistratiehelper voor dit typebestand geregistreerd! \r\n\r\n\r\nIk heb shmedia.dll al vervangen in system32 maar krijg nog steeds de zelfde melding! Vermoedelijk zit hier de fout.\r\n\r\nIs shmedia.dll niet goed opgenomen in het register ofzo??
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...