Ga naar inhoud

recovery windows XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een probleem met mijn laptop die niet meer wil starten en ik hoop dat iemand mij wil helpen. Mijn laptop start na het aansluiten van een usb kaartlezer en bekijken van foto\'s van een SD kaart niet meer op (code: stop c 000021a) en geeft alleen nog een blue screen, ook de veilige modus enz. start niet meer. \r\n\r\nNu heb ik de recovery cd erbij gepakt maar mijn vraag is hoe kan ik mijn gegevens op de \r\nC schijf toch behouden ? De recovery cd vraagt namelijk waar Windows moet worden geïnstalleerd, maar geeft ook aan dat het grootste gedeelte van de C schijf nog bestanden bevat, die ik graag wil bewaren als het mogelijk is. Ik heb wel eens gehoord dat het ook mogelijk is te repareren of kan ik misschien een nieuwe partitie aanmaken en Windows daar installeren ? :confused:\r\n\r\nIk hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en me wil/kan helpen.\r\n\r\nGroetjes Evita
Link naar reactie
Helaas heb ik niet de mogelijkheid de gegevens op een cd te zetten, omdat ik nergens (ook niet via het F8 scherm) meer in kom. De USB kaart lezer heb ik inderdaad verwijderd en ik heb een Gericom notebook (Duits merk). \r\n\r\nMijn vraag is eigenlijk of ik Windows met de recoverycd weer kan installeren of dat dan direct alles wat nog op de c schijf staat zal worden verwijderd.\r\n\r\nGroetjes
Link naar reactie
je kan ook \'gewoon\' de schijt schijf eruit halen en aan een usb ide/sata kabel hangen aan een andere pc...meestal zijn het maar 6 schroefjes om bij de hdd te komen van je laptop.\nzelf heb ik een usb stick die vista PE opstart...erg handig maar daar ben je wel ff een paar uurtjes zoet mee om dat op te zetten als je niet 123 weet hoe. Die TINY XP is ook errug leuk om te hebben en gebruik ik ook op een andere usb stick met de hirens tools erop
Link naar reactie
[QUOTE=digibeetje;482692]Hallo allemaal,\n\nIk heb een probleem met mijn laptop die niet meer wil starten en ik hoop dat iemand mij wil helpen. Mijn laptop start na het aansluiten van een usb kaartlezer en bekijken van foto\'s van een SD kaart niet meer op (code: stop c 000021a) en geeft alleen nog een blue screen, ook de veilige modus enz. start niet meer. \nEvita[/QUOTE] \nEvita\nje kan ook \'gewoon\' de schijt schijf eruit halen en aan een usb ide/sata kabel hangen aan een andere pc...meestal zijn het maar 6 schroefjes om bij de hdd te komen van je laptop.\nzelf heb ik een usb stick die vista PE opstart...erg handig maar daar ben je wel ff een paar uurtjes zoet mee om dat op te zetten als je niet 123 weet hoe. Die TINY XP is ook errug leuk om te hebben en gebruik ik ook op een andere usb stick met de hirens tools erop. Ik wil wel zo een usb sticky voor je \'bouwen\'
Link naar reactie
meestal heeft een echte recovery cd de optie om windows setup opnieuw te doen over de bestaande versie heen alles te kopieren. alleen is het handig en veiliger om te weten of je gegevens op een tweede partitie staan...dus \'d:\\documenten en instellingen\'. Echt zeker ben je met je data als alles op een andere pc staat of usb stick. met een hirens cd kan je ook een verbinding maken naar een andere pc via je netwerk [als je netwerk net werkt dan] maar ook dat is niet zo simpel als je dit voor de eerste keer wil doen.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nAllemaal erg bedankt voor jullie reacties.\r\nOmdat ik niet zo veel verstand van computers heb, heb ik Windows weer op de \r\nC schijf laten installeren. Zo heb ik ook mijn bestanden over kunnen zetten en nu\r\nheb ik dus weer aardig wat vrije ruimte op de c schijf. Ook heb ik mijn laptop op virussen \r\nen spyware gescand, maar hierbij werd niets gevonden. \r\n\r\nHet probleem is alleen dat mijn cd rom speler nu niet meer werkt, waardoor er geen \r\ncd\'s-dvd\'s meer kunnen worden gelezen en afgespeeld. Enkele drivers die ik op een \r\ncd rom had staan heb ik gekopieerd naar een USB stick en zo geinstalleerd.\r\nOok doet het geluid erg vreemd, zowel bij het opstarten van Windows als het afspelen\r\nvan b.v. filmpjes van Youtube hoor je een krakend geluid en speelt het liedje ineens ontzettend traag. Ik heb Windows Media Player 11 geinstalleerd.\r\n\r\nHeeft iemand enig idee waar bovenstaande problemen aan kunnen liggen en wat er aan te doen is ? Het formatteren van de schijf lijkt mij op dit moment niet handig, omdat de cdrom speler niets meer doet en ik dus na het formateren van mijn laptop Windows niet opnieuw kan installeren. \r\n\r\nAlle tips zijn welkom, alvast bedankt voor jullie reacties.
Link naar reactie
Kijk in apparaatbeheer of er meldingen zijn rond die niet werkende apparaten.\nHeb je wel de laatste soundcard driver van de website van je laptop-fabrikant gehaald ?\n\nOok in apparaatbeheer het volgende checken voor je schijfstation(s):\nDubbelklik[I] IDE ATA/ATAPI-Controllers[/I] - rechtsklik[I] elk IDE-kanaal[/I] - [I]Eigenschappen[/I] - tab [I]Geavanceerder instellingen[/I].\nIn de [I]Overdrachtsmodus[/I] moet het staan op \"DMA, indien beschikbaar\", en bij \"Huidige overdrachtsmodus\" hoort ook een DMA modus te staan, en [i]geen[/i] PIO.\n(Als er niets op het kanaal is aangesloten wordt er \"[I]Niet van toepassing[/I]\" vermeld)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...