Ga naar inhoud

Boot probleem windows xp


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste lezers,\n\nIk was bezig met het updaten van mijn computer en zoals gebruikelijk desinstalleerde ik de verouderde drivers en wilde ik de nieuwe drivers installeren. Ik heb dit succes vol kunnen doen met de video kaart drivers. Maar dit wilde ik doen met de moederboord drivers. Ik delete deze en werdt toen geprompt om opnieuw op te starten. Dit traagte ik te doen maar na het gebruikelijke laad balk je en windows vlag teken ging hij neit verder.\n\nDus hij start in windows xp mode niet meer op althans dat ik weet. Als ik windows probeer op te starten in safe mode of vga mode dan doet hij heel lang over om mij een inlog screen te geven. Vervolgens kan ik mijn muis en mijn toetsenboord ook niet gebruiken.\n\nMijn system:\n\ndrie schijven \n1e 300 gig windows xp service pack 3 up te date via windows site\n2e 150 gig windows vista (start wel maar de draadlozen netwerk kaart werkt niet)\n3e 500 gig gedeelde schijf\n\n8800 gts nvidia 640 mb drivers 190.???? newste door update\nMSI P6N sli 650i (geen speciale uitvoering) nforce drivers wist ik niet maar gebruikte altijd die van cd dacht dat ik ze wel kon updaten met nvidia driver van website\n\ncpu intel core 2 e6600 \n4 gig ram herkent in vista \nin windows xp herkent 3 gig ram\n\nlinksys 54g draadloos netwerk kaart.\n\ninternet security kaspersky 2009 legal altijd up to date\nalle programma\'s die ik heb zijn legaal\n\nPS/2 toetsenboord dell quietkey (eerste ps/2 serie moederboord\nps/2 / usb muis \n\nwat kan ik doen om mijn windows xp te redden zonder te formatten en alles opnieuw te moeten doen? \n\nplzz help me :P
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;482531]Via F8 ,bootoptions \"Laatste bekende juiste configuratie\" helpt ook niet?\n\nGreetz[/QUOTE]\n\nNope helpt ook niet. Ik heb ook al gekeken of het op starten gewoon wat langer duurt maar dat hielp ook niet kun de computer wel een half uur aan laten staan maar er gebeurenden niks meer na dat windows vlag en balk waren verdwenen.
Link naar reactie
[QUOTE]PS/2 toetsenboord dell quietkey (eerste ps/2 serie moederboord\nps/2 / usb muis [/QUOTE]\nJe hebt een PS/2 toetsenbord en het is vreemd dat die niet werkt :confused:\n \nMaar hoe zit het precies met die muis? \n \n\"ps/ /usb muis\" \n \nWat is het nu precies,een PS/2 met verloop naar USB?\n \nWerkt het toetsenbord misschien wel als de muis is verwijderd?\n \nBeschik je over een XP installatie cd?\n \nGreetz
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;482551]Je hebt een PS/2 toetsenbord en het is vreemd dat die niet werkt :confused:\n \nMaar hoe zit het precies met die muis? \n \n\"ps/ /usb muis\" \n \nWat is het nu precies,een PS/2 met verloop naar USB?\n \nWerkt het toetsenbord misschien wel als de muis is verwijderd?\n \nBeschik je over een XP installatie cd?\n \nGreetz[/QUOTE]\n\ndie muis is een usb met zo\'n ps2 kopstuk er op\n\ntoetsenboord werk niet zonder muis\n\nen ja heb cd maar wat moet ik er mee doen heb dit probleem nog nooit meegemaakt
Link naar reactie
Je kunt met behulp van een originele XP installatie cd,een z.g.n. Winbuilder Live cd maken.\n \nHier staat dan het programma RegResWiz op,hiermee kun je,buiten Windows om,een herstelpunt terugzetten van een datum voor de problemen,indien er herstelpunten gemaakt zijn natuurlijk ;)\n \nAls je interesse hebt,help ik je op weg.\n \nGreetz
Link naar reactie
[QUOTE=Wanderer;482564]Je kunt met behulp van een originele XP installatie cd,een z.g.n. Winbuilder Live cd maken.\r\n \r\nHier staat dan het programma RegResWiz op,hiermee kun je,buiten Windows om,een herstelpunt terugzetten van een datum voor de problemen,indien er herstelpunten gemaakt zijn natuurlijk ;)\r\n \r\nAls je interesse hebt,help ik je op weg.\r\n \r\nGreetz[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de windows home edition serivce pack 1a install cd. ook heb ik een service pack 2 update cd. En voor een andere computer de windows xp service pack 2 install cd.\r\n\r\nop die home xp sp 1 vind ik geen regres wiz stand deze dan ook wel op die andere
Link naar reactie
[quote]op die home xp sp 1 vind ik geen regres wiz stand deze dan ook wel op die andere\n[/quote]\nDat klopt,maar je moet iets beter lezen ;)\n[quote]Je kunt met behulp [U]van[/U] een originele XP installatie cd,een z.g.n. Winbuilder Live cd maken.[/quote]\nOp onderstaande site is een tutorial hoe je een dergelijke cd maakt.\n \n[URL]http://www.boot-land.net/forums/index.php?showtopic=4111[/URL]\n \nMaar om je veel leeswerk te besparen (doe je een keer als je meer tijd hebt ;) ),haal deze file op.Het bestand pakt zichzelf uit naar een map die hetzelf aanmaakt.\n \n[URL=\"http://amalux.winbuilder.net/index.php?dir=Projects%2F&download=lx76hfcxaf.exe\"]http://amalux.winbuilder.net/index.php?dir=Projects%2F&download=lx76hfcxaf.exe[/URL]\n \nMaak zelf nog een map aan en kopieer de inhoud van de windows xp service pack 2 install cd daarheen.\n \nStart Winbuilder en selecteer via \"Source\" de map met de XP installatie bestanden.\n \nKlik daarna op Play en houdt een CD\\CDRW gereed om in de brander te plaatsen.\n \nGreetz
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...