Ga naar inhoud

pc problemen - kan XP niet installeren


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nik heb problemen met mijn pc, sloot gisteravond me pc af zonder problemen. Start vanmorgen op en kwam maar tot de laad scherm van XP en toen liep de pc vast na rebooten dan de pc bleef zelfde vast lopen. \r\n\r\nHeb paar keer via de Veilige modus de systeem hersteld mocht niet baten. heb hardeschijf leeggemaakt via ander pc en geprobeerd opnieuw te installeren mocht ook niet baten bij de blauwe laad scherm van de XP installatie nadat die dingen heeft geladen komt het tot zwart scherm met links in beeld balkje knipperend en verder niets.\r\n\r\nhad al nieuwe hardeschijf een SATA aangeschaft wellicht dan wel goed is maar dan ook zelfde verhaal na blauwe laad scherm zwart beeld en dan balkje knipperend.\r\n\r\nheb een zwager (computer techneut) al geinformeerd wat probleem kan zijn weet het ook niet. had verder een computerzaakvoor hulp gevraagt wat probleem kan zijn weten het ook niet.\r\n\r\nDe onderdelen in de pc zijn pas 2-3 maanden oud hardeschijf wat langer maar nooit problemen mee gehad.\r\n\r\nwordt beetje hopeloos van hele dag googlen om probleem te vinden kan niks over vinden en de pc zelf kom ook geen meter mee vooruit.\r\n\r\nWeten jullie misschien wat probleem kan zijn?
Link naar reactie
dit probleem heb ik ook gehad , ik heb toen de extra kaart die ik geinstalleerd had met usb2 poorten eruit moeten halen. toen ging installatie goed.\r\ndit kan ook voorkomen met moederborden waarop extra usb2 poorten aangesloten zitten dus die loskoppellen en na installatie opnieuw inpluggen.\r\nook kaartlezers willen wel eens problemen veroorzaken.\r\ndus probeer eerst eens te installen met alleen noodzakelijke hardware .
Link naar reactie
[QUOTE=marcelmarion;482187]dit probleem heb ik ook gehad , ik heb toen de extra kaart die ik geinstalleerd had met usb2 poorten eruit moeten halen. toen ging installatie goed.\r\ndit kan ook voorkomen met moederborden waarop extra usb2 poorten aangesloten zitten dus die loskoppellen en na installatie opnieuw inpluggen.\r\nook kaartlezers willen wel eens problemen veroorzaken.\r\ndus probeer eerst eens te installen met alleen noodzakelijke hardware .[/QUOTE]\r\n\r\nHallo,\r\n\r\nik kan helemaal geen XP installeren op de hardeschijf, de hardeschijf wordt gelezen in de bios en de XP cd-rom zit in de dvd-driver en laad gewoon nadat de cd-rom gebooted wordt krijg Windows XP Setup te zien met druk op F6 om blabla niet te installeren en daarna druk op F2 om de systeem te herstellen met... daarna zou de installatie doormoeten gaan met meer keuze menu maar zover komt de installatie niet en loopt de pc vast?\r\n\r\nzelfde verhaal met de nieuwe hardeschijf die vandaag nieuw gekocht heb (sata)\r\n\r\nhad al geinformeerd bij Paradigit waar ik de nieuwe schijf gekocht heb en die weten ook niet waarom ik geen XP kan installeren op de oude en nieuwe schijf.
Link naar reactie
zucht , je hebt geen defecte hardware anders hoor je bliepjes tijdens opstarten .\r\ndus blijft over conflicterende hardware .\r\nenige oplossing of alles zelf adresseren in bios of met zo min mogelijk onderdelen in de pc kast de installatie proberen en na installatie de onderdelen er 1 voor 1 weer bij zetten.\r\now ja en lees forum na over xp instaleren met sata schijven
Link naar reactie
[QUOTE=Michaeltheone;482177]Hallo,\n\nik heb problemen met mijn pc, sloot gisteravond me pc af zonder problemen. Start vanmorgen op en kwam maar tot de laad scherm van XP en toen liep de pc vast na rebooten dan de pc bleef zelfde vast lopen. \n [/QUOTE]\n\nerg raar...lijkt een beetje op het probleem wat ik had een paar mnd geleden en heb toen een bios \'reset to default\' gedaan en die via usb floppy disk opnieuw de bios erop gezet.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;483414]Merk en type van een merk PC of bij zelfbouw merk en type moederbord?\r\n\r\nEn was de oude schijf een PATA of SATA?[/QUOTE]\r\nja idd ;)...dikke jullus. En er staat ook niet bij welke XP met welk Service Pack 1, 2 of 3. Ik denk dat XPSP1 geen sata support heeft voor een setup, toch? [PATA is oude ide kabel] Ook las ik ergens dat een setup van XP wel eens een probleem kan zijn als de cd/dvd ook op SATA is aangesloten maar daar heb ik zelf nooit een probleem mee gehad. :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...