Ga naar inhoud

Vista laptop en internet snelheid


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Goedendag,\r\n\r\nHoewel zeer handig met computers en toebehoren nu op punt beland het niet meer te weten.\r\n\r\nHeb internetabo van 50Mbit. Deze snelheden haal ik op de PC met Vista bedraad altijd.\r\nMet usenet en met een speedtest.\r\nOp de laptop haal ik de snelheden alleen met usenet maar niet altijd met een speedtest.\r\nWanneer ik de laptop heb opgestart en doe een test dan komt hij daar wel aan, elke volgende test komt niet boven 20Mbit. Zowel in IE als FF. Usenet loopt wel vrijwel strak.\r\n\r\n[I]Alles al geprobeerd: draadloos uit en alleen bedraad, beide aangesloten, programma Vistamanager eroverheen, weer gereset. Hijackthis, niets geks.\r\nOok zonder virusscanner, firewall uit, defender uit, updates van wlan en ethernet adapters etc. maar niets helpt. Ook niet Auto TCP of 20% bandbreedte uitschakelen (..)[/I]\r\n\r\nDus alleen een speedtest (en laden pagina\'s sneller) voluit vlak na opstarten en een eerste keer testen. Daarna is het niets meer. En uiteraard heb ik het over bedraad.\r\n\r\nDraadloos zal ook wel minder zijn, maar das geen graadmeter. Wat houdt de snelheid tegen? Makkelijker gevraagd dan gevonden denk ik?\r\n\r\nAlvast bedankt voor het meedenken!
Link naar reactie
Awel, nu breekt mijn klomp.\r\n\r\nNa een paar dagen flink tobben uiteindelijk het euvel gevonden:\r\n\r\nMalwarebytes bescherming stond aan, deze al wel eens uitgezet zonder resultaat maar nu bleek het toch de boosdoener.\r\nZal wellicht met die laatste update te maken hebben gehad.\r\n\r\nDus de standaard bescherming die mee opstart is nu uitgezet en probleem over!\r\nBedankt aan iedereen die er heeft aan meegedacht!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...