Ga naar inhoud

Van Windows 7 naar XP


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem met het installeren van XP op windows 7 als ik de computer opstart met de Installatie cd van XP erin komt er te staan: Press any key to boot from CD. Als ik dat doe dan wordt het scherm zwart en blijft het zo en gebeurt niets meer. Ik heb een Compaq Presario CQ70-130ED Notebook met Windows Vista geleverd daarna heb hem geupgrade naar windows 7. Ik heb werkelijk geen idee waar dit aan ligt dat de installatie niet opstart. Behalve dat ik op sommige fora heb gezien dat je drivers moet slipstreamen in je XP installatie. Iemand een idee? Alvast bedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;480939]Ik draai XP al een tijdje virtueel onder Vista op een laptop. D\'r zit bij mij een Core 2 Centrino in de laptop, dus ik denk dat die de virtualisatie-technologie wel aan boord heeft.[/QUOTE]\r\n\r\nBij Vista werkt het anders, die heeft geen \'eigen\' virtualisatiesoftware ingebouwd zoals bij Windows 7 het geval is.
Link naar reactie
[quote=qpc;480933]Het nut is dat hij (terecht) aangeeft dat XP niet virtueel te draaien is op de pc van de TS, want daarvoor is zijn processor niet geschikt....\nDe processor moet Intel-VT of AMD-V ondersteunen en volgens mij doen laptop CPU\'s dat niet.[/quote]\n\nPrecies, maar dan kan ook in normaal Nederlands. Ik kijk niet op een tikfoutje maar overdrijven is ook een vak.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik schnappie nie hier nix nie van.:o.maar tis al een oude post. Je kan niet xp erbij zetten op een laptop met windows 7. Wel anders om: eerst xp en dan windows 7 ernaast op een andere partitie. Heeft met de opstart beheer te maken [bootmanager]. En slipstreamen doe je alleen met NLITE 123 even snel :p. [of VLITE voor vista] Of je wilt geen windows 7 en alleen XP maar dan moet er wel support zijn voor stuurprogjes van je Compaq Presario anders kom je in de Bill\'s software Gates of hell terecht...dacht ik zo te denken, nie? ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...