Ga naar inhoud

Welke vista nemen?


Anoniem2

Aanbevolen berichten

Welke vista kan je het beste nemen?\r\n\r\nEentje waar je een upgrade-optie bijhebt voor Windows 7?\r\n[QUOTE]De upgrade-optie naar Windows 7 geldt voor Windows Vista Home Premium, Business en Ultimate\r\n\r\nWindows Vista Home Premium (artikels 305454 en 305455) -> Windows 7 Home Premium E\r\nWindows Vista Business (artikels 305456 en 305457) -> Windows 7 Professional E\r\nWindows Vista Ultimate (artikels 305458 en 305459) -> Windows 7 Ultimate E[/QUOTE]\r\n\r\nEn welke dan?\r\n\r\nPremium,Bussiness en Ultimate?
Link naar reactie
Home Premium is voor de meeste thuisgebruikers meer dan voldoende. Heb je de computer voor je werk nodig, neem dan Business. Als Ultimate net zo duur is als Home Premium neem je Ultimate.\r\n\r\nUpgrade naar Win7 is op zich niet verkeerd. Vista is niet slecht, maar de ondersteuning en updates houden een keer op. Dan liever een recenter besturingssysteem waarbij je dan voor langere periode beveiligingsupdates krijgt.
Link naar reactie
[QUOTE=sven5010;480406][IMG]http://www.neowin.net/images/uploaded/windows-upgrade-chart.png[/IMG]\r\n\r\nDe groene betekent waar je je bestanden kan houden;)\r\nDe blauwe betekent dat je een geheel schone installatie moet doen. Waarbij je je bestanden dus niet bewaart.[/QUOTE]\r\n\r\n1. upgraden is niet bepaald aan te raden, een clean install is beter, geen oude drivers die problemen kunnen veroorzaken. \r\n\r\n2. waarom ga je bestanden verliezen als je windows installeert??:confused::confused::confused: een beetje gebruiker heeft zijn bestanden toch niet op zijn windows partitie staan.\r\n\r\nTS: je kan ook nu meteen de RC van win7 downloaden bij MS, en dan eens op je gemak overstappen in begin 2010
Link naar reactie
\"In the EEA/EU (including Croatia and Switzerland) and Korea, Microsoft will ship Windows 7 editions that do not include certain features such as Windows Media(R) Player, and related technologies such as Windows Media Center. Upgrading to these editions will require a custom installation.\"\r\n\r\nMet andere woorden, wat je ook kiest, je eindigt altijd op een blauw vakje. Vergeet dat hele schema dus maar gelijk weer.
Link naar reactie
In Europa: ja.\r\nOmdat in Europa Windows 7 zonder mediaplayer en zonder internetexplorer wordt geleverd kan die upgrade niet uitgevoerd worden zoals dat vroeger wel kon. Bedank mevrouw Kroes van de EU maar.\r\n\r\nJe kan die \"upgrade\" er uiteraard nog steeds bij kopen; je krijgt dan evengoed Windows 7 zodra die beschikbaar is, maar om die op je computer te krijgen zul je een volledige nieuwe installatie moeten doen. Als dat niet aan je besteed is zou ik nog even wachten totdat er computers zijn waar Win7 voorgeinstalleerd bij wordt geleverd.
Link naar reactie
[quote=swordyke;480772]Ik heb nu een XP premium :)[/quote]\n\nWat is dat voor beest? Ik ken XP Home, XP Pro, XP MCE, XP Pro 64, XP Starter, maar XP Premium is er voor zover ik weet nog nooit geweest en zal dus ook niet meer komen ook.\n\nIk zou ook voor Home Premium kiezen. De Ultimate is voor thuisgebruik overkill, en de Basic versies zijn te eenvoudig om lekker mee te werken. Upgrades zou ik bij het kiezen niet eens meenemen, want zoals de anderen al opmerken is het altijd beter om een schone installatie te doen. Dat kan redelijk vlot en pijnloos door je \"Mijn Documenten\" en aanverwante mappen naar andere partities of schijven te verplaatsen zodat die niet op je Windows-partitie staan. Die kun je dan makkelijk formatteren zonder dat je je data kwijt bent.
Link naar reactie
Als het kan Windows Vista Basic daar kon ik tenminste al mijn xp programmaatjes op draaien (Wel slomer). En anders Windows 7 kopen straks als je nog beetje geduld hebt :P.\r\n \r\nIk heb slechte ervaring met ultimate en een vriend had met premium precies het zelfde. En nog een tip ik weet dat niemand hier het kan laten maar als je niet aan windows vista gaat sleutelen is ie het beste. Las ik ergens tenminste :P. Ik heb zelf ook altijd aan vista geprutst en daardoor ging het opstarten en afsluiten heel erg sloom.\r\n\r\nen 64 bit of 32 bit als je pc niet meer dan 2 GB ram heeft zou ik gewoon 32 bit
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...