Ga naar inhoud

Windows Vista reboot bij het inlogscherm


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb sinds vanochtend een probleem met mijn bedrijfscomputer. Deze heeft Windows Vista Business en elke keer dat hij bij het inlogscherm komt, start de pc zich weer op.\r\n\r\nErg gek is dit, want ik maak normaal gezien helemaal geen gebruik van een inlogscherm. Dit gebeurt altijd automatisch. Wat ook goed om te weten is, dat er maar 1 account op de computer staat, zonder wachtwoord.\r\n\r\nZelf heb ik geprobeerd om via de veilige modus op te starten, maar hier heb ik ook het probleem helaas.\r\n\r\nZouden jullie mij hierbij kunnen helpen, want er staat nogal belangrijke informatie op de computer, welke ik door een re-install niet kwijt zou willen raken.\r\n\r\nAlvast heel erg bedankt voor jullie hulp.\r\n\r\nGroeten,\r\nNiki Jaspers
Link naar reactie
als het daadwerkelijk om een bedrijfs computer gaat zoals je zegt, zou ik niet zelf verder gaan klooien, maar het de locale IT op laten lossen. Deze hebben vaak tools of handigheidjes om dit soort \"kleinigheden\" snel en vakkundig op te lossen.\r\n\r\nAls je dan toch zelf wilt proberen , dan moet je inderdaad zoals Yomel zei, een Vista DVD en daarna booten tot het dos gedeelte en dan onde de C:\\ prompt FixMbr intypen. Dan gaat Vista zichzelf herstellen.
Link naar reactie
[quote=dutch-online;478355]doe eens een scan met mbam\n\n[URL]http://www.malwarebytes.org/mbam.php[/URL]\n\n\nde free scan kun je testen of er een probleem op je computer is binnengeslopen.[/quote]Hij krijgt Vista niet opgestart, hoe wil je dan MBAM draaien:confused:\n\n@ njaspers; Je schrijft dat je het in veilige modus hebt geprobeerd, ik neem aan via de F8 toets. Meestal staat in dat scherm ook een mogelijkheid om de laatst werkende configuratie te proberen, en ook staat er vaak een mogelijkheid om een systeemherstel te doen.
Link naar reactie
Ik heb de dvd van Windows Vista gebruikt om systeemherstel te doen, maar dit heeft helaas geen resultaat.\r\n\r\nBij systeemherstel heb ik bij \"Diagnose- en hersteldetails weergeven\" gekeken naar de fouten. En de enigste fout die ik zag was deze:\r\n\r\n=====\r\n\r\nHerstelbewerking: Controle en herstel van integriteit van systeembestanden.\r\nResultaat: Mislukt. Foutcode = 0x2\r\nTijdsduur = 609028 ms\r\n\r\n=====\r\n\r\nIk hoop echt dat iemand me kan helpen.\r\n\r\nPS. dit is inderdaad een bedrijfs pc, maar het is van mijn iegen bedrijf. Dus daarom heb ik geen IT mensen in dienst.\r\n\r\nAlvast heel erg bedankt.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;478439]Bij die \"[I]Geavanceerde opstartopties[/I]\" via F8, als je daar de optie \"[I]Automatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen[/I]\" selecteert, krijg je dan niet meer foutmeldingen (een BSOD, [B]B[/B]lue [B]S[/B]creen [B]O[/B]f [B]D[/B]eath) bij dat opstarten te zien ?[/QUOTE]\r\n\r\nNee helaas krijg ik dat niet te zien. Hij doet gewoon zijn normale ding met opstarten, en wanneer hij bij het inlogscherm komt, dan reboot hij na 2 seconden ongeveer. En zo gaat dat de hele tijd door.... Er komt dus geen moment dat ik iets kan aflezen van fouten of iets dergelijks.
Link naar reactie
Ik heb dit probleem lang geleden gahad met de computer van een vriend. De details kan ik niet herinneren, maar ik moest zeker het probleem oplossen met de [B]DVD[/B] van Vista. Ik moest een [U]grondig[/U] herstel laten doen en dan was ik alleen de emails kwijt. Later heeft mijn vriend de emails hersteld via een vorige backup.
Link naar reactie
Het is gelukt vanavond :)\n\nIk heb een rare procedure gedaan, maar het heeft geholpen. Eerst heb ik de Opstart procedure hersteld, dit haalde niks uit. Toen heb ik de Memory Check gedaan, dit haalde ook niets uit. En toen heb ik nogmaals de Opstart procedure hersteld, en gelukkig deed hij het toen weer.\n\nDus mogelijk ligt het aan de volgorde van herstellen, maar ben erg blij dat het weer werkt. Iedereen nog heel erg bedankt voor het helpen.
Link naar reactie
Heel mooi, zoiets had ik niet verwacht ;)\r\n\r\nDe opstartprocedure herstellen is eigenlijk voor het herstellen van bestanden en schijven, welk gebruik nog een eind vóór het inlogscherm liggen.\r\n\r\nJe kan het hier natuurlijk bij laten, maar ik kan je aanraden toch nog een uitvoerige schijfcontrole uit te voeren.\r\nIk heb een herstelprocedure voor deze fout gelezen waarbij het register uiteindelijk corrupt bleek. \r\nHoe zoiets corrupt komt is niet te zeggen, maar een onbetrouwbare schijf is in ieder geval een mogelijkheid.
Link naar reactie
[QUOTE=njaspers;478249]Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb sinds vanochtend een probleem met mijn bedrijfscomputer. Deze heeft Windows Vista Business en elke keer dat hij bij het inlogscherm komt, start de pc zich weer op.\r\n\r\nErg gek is dit, want ik maak normaal gezien helemaal geen gebruik van een inlogscherm. Dit gebeurt altijd automatisch. Wat ook goed om te weten is, dat er maar 1 account op de computer staat, zonder wachtwoord.\r\n\r\nZelf heb ik geprobeerd om via de veilige modus op te starten, maar hier heb ik ook het probleem helaas.\r\n\r\nZouden jullie mij hierbij kunnen helpen, want er staat nogal belangrijke informatie op de computer, welke ik door een re-install niet kwijt zou willen raken.\r\n\r\nAlvast heel erg bedankt voor jullie hulp.\r\n\r\nGroeten,\r\nNiki Jaspers[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nOp mijn xp computer is dit ook zomaar opeens verschenen, van de een op andere dag was er een inlogscherm, er was maar één account, het was even schrikken, hoe kunnen we nou computeren als er een wachtwoord op zit, zo opeens, zonder onze inspraak, maar het bleek gewoon ff enter drukke te zijn
Link naar reactie
[QUOTE=wiknie;478957]Op mijn xp computer is dit ook zomaar opeens verschenen, van de een op andere dag was er een inlogscherm, er was maar één account, het was even schrikken, hoe kunnen we nou computeren als er een wachtwoord op zit, zo opeens, zonder onze inspraak, maar het bleek gewoon ff enter drukke te zijn[/QUOTE]\n\n[I]Ietsje[/I] anders..... ;)\n\n[QUOTE=njaspers;478249]....en elke keer dat hij bij het inlogscherm komt, [B]start de pc zich weer op[/B].\n\nErg gek is dit, want ik maak normaal gezien helemaal geen gebruik van een inlogscherm. Dit gebeurt altijd automatisch. Wat ook goed om te weten is, dat er maar 1 account op de computer staat, zonder wachtwoord.[/QUOTE]
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...