Ga naar inhoud

Windows XP professional versus XP Home


Aanbevolen berichten

Bij een upgrade van mijn Windows XP professional kreeg ik de melding dat ik een illegale versie van Windows XP professional heb. Ik wil dit oplossen door Windows XP Home SP 3 hier overheen te installeren. Daarom een officiele (OEM) versie aangeschaft van Windows XP Home met Key. Het probleem doet zich nu voor dat als ik de CD in de PC stop en het installatie programma opstart van XP Home ik dan niet verder kom dan het lezen van de licentieovereenkomst, hier krijg ik dan de keuze door accoord te gaan met de voorwaarden door op F8 te drukken of af te breken d.m.v. escape. Als ik op F8 druk gaat de installatie op geen enkele wijze door. Iemand enig idee hoe ik dit op los? Misschien eerst oude illegale versie verwijderen?
Link naar reactie
Heel misschien het volgende:\nHeb je SATA harde schijf ?\nDaar heeft XP standaard geen harddisk controller-driver voor aan boord.\n\nHier een aantal oplossingen (vergeet de vraag van de topic starter, er komen vele fouten voor als het om het ontbreken van een SATA controller-driver gaat):\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=58066[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;476562]Heel misschien het volgende:\r\nHeb je SATA harde schijf ?\r\nDaar heeft XP standaard geen harddisk controller-driver voor aan boord.\r\n\r\nHier een aantal oplossingen (vergeet de vraag van de topic starter, er komen vele fouten voor als het om het ontbreken van een SATA controller-driver gaat):\r\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=58066[/url][/QUOTE]\r\n\r\nVolgens mij niet ik heb even gekeken maar ik heb een ATA Apparaat type ST315323A, het is een al wat ouder type gemaakt medio 2003.
Link naar reactie
Dat is geen SATA schijf.\n\nKan je wel ESC drukken om er uit te gaan ?\n\nZorg er voor dat er geen overbodige apparaten aangesloten zijn, zoals USB schijven e.d..\nOok een tweede harddisk eventueel afkoppelen.\n\nIk weet niet of het verwijderen van de oude XP Prof zal helpen, het zou in ieder geval niet de bedoeling moeten zijn.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...