Ga naar inhoud

Ubuntu of toch maar Mint?


Aanbevolen berichten

Ik heb ooit meegedaan aan het leken-uittestprogramma voor Ubuntu, vorig jaar ergens was dat, en daar was ik uitermate ontevreden over.\r\n\r\nMisschien is er inmiddels een hoop veranderd en verbeterd hoor, maar als je eenmaal zoiets hebt meegemaakt WIL je nix meer weten van Ubuntu.\r\n\r\nNou las ik ergens dat er een build/versie is genaamd Mint, toevoeging Gloria, en dat dat VEEL beter zou zijn dan Ubuntu.\r\n\r\nNou, dat klopt he-le-maal! Fantastisch vind ik het, en dit zeg ik voor het eerst van wèlke Linux-versie ook. Alleen de installatie op HD verliep moeizaam, maar verder? Als een zonnetje. Hoefde NIX te doen, hij vond alle drivers voor al m\'n apparaten, inclusief een stokouwe Canon-printer. Kom daar maar es om bij Windows 7 RC, die trouwens ook geen raad weet met m\'n Canon SCANNER!\r\n\r\nAlleen biedt-ie me zo\'n 170 updates ter download aan, en ik weet voor geen meter wat die allemaal betekenen. Ik kan wellicht ook prima zonder!\r\n\r\nNou heb ik gemerkt dat de Faqman zeer gecharmeerd is van Ubuntu, en mijn vraag is: zoudt u eens willen vertellen in een volgend nummer wat er zo goed aan is? (geintje hoor.)
Link naar reactie
Ik ken Mint alleen van naam, maar volgens [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Linux_Mint#Comparison_with_Ubuntu]Wikipedia[/url] is het gebaseerd op Ubuntu:\n[quote]Linux Mint is based on Ubuntu and the two distributions have much in common. Both distributions use the same software repositories.[9] For instance, release 6 (“Felicia”) uses the package pools of Ubuntu “Intrepid Ibex” (8.10). Most packages are the same on both distributions, and as of Linux Mint 6 \'Felicia\', each Linux Mint release is based on Ubuntu, whereas before they were based on the previous Linux Mint release.[10]\n\nMost differences are on the desktop. Linux Mint has a stated focus on elegance, and it includes a number of applications that are not available in Ubuntu (see aforementioned Mint Tools).[/quote]
Link naar reactie
Linux Mint is volledig binair competabel met Ubuntu (dus als een pakket tegenkomt die op Ubuntu draait, dan zou die het ook moeten doen onder Mint). Het enigste verschil zit hem in een betere \"out of the box\" ervaring.\nZo heeft Linux Mint bij een standaard installatie al de juiste codecs voor het afspelen van onder andere dvd\'s en mp3 bestanden aan boord. Bij Ubuntu moet je deze achteraf nog installeren.\nDe laatste keer dat ik Linux Mint probeerde was ik er vrij positief er over en vindt het een zeer goede distributie voor beginners, maar ik mijn voorkeur gaat toch naar wat meer professionele distributies zoals Fedora. \nTrouwens 170 updates, dat is normaal, aangezien Ubuntu 9.04, waar up Linux Mint 7 is gebaseerd al een weer drie maand uit is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb meer positiefs gehoord over Linux Mint. Ga ik gewoon eens proberen. Ik draai al een tijdje Ubuntu 9.04 en dat bevalt ook goed.\r\nAls ik het zo begrijp zitten bij Mint al divers codecs en applicaties. Bij Ubuntu ook wel, maar meer de OpenOffice zaken en een berg spelletjes. Ubuntu is prima om mee te werken, maar je moet om je heen kijken toch?
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...