Ga naar inhoud

xp klonen en overzetten


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk heb laatst een pc gekocht met windows xp erop. Het nadeel was dat er alleen een hdd inzit van maar 4GB. Nu wil ik er een inzetten van 250GB die ik hier heb liggen.\r\n\r\nNu wil ik xp gaan klonen en overzetten naar die andere hdd. Ik heb dit nog nooit gedaan en weet niet precies hoe het werkt, wie kan mij vertellen wat het beste programma hiervoor is en hoe het precies werkt.\r\n\r\nalvast bedankt voor jullie hulp
Link naar reactie
Probeer eens met easeus partition manager. Daar zit een optie in om een schijf te klonen. Ik zou wel even de nieuwe schijf in de pc zetten en laten herkennen. Dit om ervoor te zorgen, dat windows een geschikte driver aan boord heeft, als je vanaf de nieuwe schijf opstart.\n\n[url]http://www.partition-tool.com/download.htm[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;476037]Probeer eens met easeus partition manager. Daar zit een optie in om een schijf te klonen. Ik zou wel even de nieuwe schijf in de pc zetten en laten herkennen. Dit om ervoor te zorgen, dat windows een geschikte driver aan boord heeft, als je vanaf de nieuwe schijf opstart.\r\n\r\n[url]http://www.partition-tool.com/download.htm[/url][/QUOTE]\r\n\r\nIk heb een programmatje gevonden, genaamd driveimageXML. om een backup te maken is wel makkelijk. Maar nu zit ik alleen nog met dat terugzetten. Nu had ik hier even een vraag over.\r\n\r\nIk heb nu de de oude schijf als master aangesloten waar ik een backup van maak. De nieuwe hardeschijf heb ik opgedeeld in 2 partities C en D, dat is dan de slave. Is het mogelijk als beide schijven zijn aangesloten dat ik de backup op de nieuwe hardeschijf zet? en dan de backup terugzetten?\r\n\r\nkun je mij dat misschien uitleggen? alvast bedankt :)
Link naar reactie
[QUOTE=Kingprins;476048]maar als je acronis wil gebruiken moet je dat toch ook op een cd branden? \r\nwant ik doe het ook veel op me werk enz, clonnen image teruzetten enz.\r\n\r\n(tip: Gebruik de Acronis secure zone, met het maken van een image dna hoef je bij het terugzetten geen Cd te gebruiken)[/QUOTE]\r\n\r\nIk zal het programma Acronis secure zone wel even proberen, je hoort nog wel! thnx
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;476052]Met easeus kun je rechtstreeks klonen, je hoeft geen bootcd aan te maken. De secure zone van acronis trueimage, is iets om te backuppen, niet om te klonen.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb easeus gedownload. (data recovery). is dit de goeie?\r\nZoja, Kun jij misschien in het kort uitleggen hoe het precies werkt.\r\nKan zo geen handleiding vinden hoe het precies werkt.\r\n\r\nalvast bedankt
Link naar reactie
Om er nog één aan toe te voegen:\n\n[url=http://www.xxclone.com/][U]XXClone[/U][/url] is een (naar mijn idee) vriendelijk programma hiervoor.\n\nSluit de nieuwe schijf op je systeem aan (aan de harddisk-controller of via USB)\n\nStart het programma, en kies (zorgvuldig) de bron (source, je C: station meestal) en doel (target) partitie. \nKlik Start.\n\nNadat je het systeem over gezet hebt moet je [I]apart[/I] de doelschijf opstartbaar maken (bootable).\nOpen daarvoor weer het programma, kies weer de bron en doelpartitie, ga naar de tab \"[I]Cool tool[/I]s\", en klik \"[I]Make bootable[/I]\".\nVink in het volgende venster alle drie opties aan, en klik OK.\nKlaar.\n\nTest of de schijf boot door hem als enige in je systeem te plaatsen.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;476065]Om er nog één aan toe te voegen:\r\n\r\n[url=http://www.xxclone.com/][U]XXClone[/U][/url] is een (naar mijn idee) vriendelijk programma hiervoor.\r\n\r\nSluit de nieuwe schijf op je systeem aan (aan de harddisk-controller of via USB)\r\n\r\nStart het programma, en kies (zorgvuldig) de bron (source, je C: station meestal) en doel (target) partitie. \r\nKlik Start.\r\n\r\nNadat je het systeem over gezet hebt moet je [I]apart[/I] de doelschijf opstartbaar maken (bootable).\r\nOpen daarvoor weer het programma, kies weer de bron en doelpartitie, ga naar de tab \"[I]Cool tool[/I]s\", en klik \"[I]Make bootable[/I]\".\r\nVink in het volgende venster alle drie opties aan, en klik OK.\r\nKlaar.\r\n\r\nTest of de schijf boot door hem als enige in je systeem te plaatsen.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor deze tip! Ik heb gedaan wat je zei, alleen heb ik nog een probleempje.\r\n\r\n- Eerst heb ik de schijf waar xp op moet komen als slave bij de andere hardeschijf gehangen.\r\n- XP staat op de C schijf en heb bij source C schijf neergezet en bij target de E schijf, waar xp op moet komen, daarna heb ik op start gedrukt.\r\n- Nadat dit gedaan was, ben ik naar het tabblad cool tools gegaan en heb ik precies gedaan wat jij gezegd heb, met het bootable maken.\r\n\r\nNadat ik dit allemaal gedaan had, heb ik de pc uitgezet en de oude schijf afgekoppeld en de nieuwe schijf als master ingesteld. toen ik hem daarna opstartte, kwam hij bij het laad scherm van xp aan en daarna startte hij gelijk opnieuw op.\r\n\r\nwat kan ik hier nog aan doen?
Link naar reactie
Oude hardisk configuratie herstellen, dus opstarten vanaf de oude master HD.\r\n\r\nNa opstarten ga je naar Schijfbeheer (klik daarvoor [B]Deze computer[/B] met rechts aan en kies dan [B]Beheren[/B]. In het nieuwe venster vindt je in de linker kolom o.a. [B]Schijfbeheer)[/B]\r\n\r\nIn schijfbeheer klik je de nieuwe XP-partitie met rechts aan en klik in het contekstmenu dan op [B]Partitie als actief markeren[/B].\r\n\r\nDat heeft tot gevolg, dat de bootbestanden over gekopieerd gaan worden!\r\n\r\nProbeer daarna het opstarten vanaf de nieuwe HD (moet wel op Master worden gezet!)\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
[QUOTE=Abraham54;476078]Oude hardisk configuratie herstellen, dus opstarten vanaf de oude master HD.\r\n\r\nNa opstarten ga je naar Schijfbeheer (klik daarvoor [B]Deze computer[/B] met rechts aan en kies dan [B]Beheren[/B]. In het nieuwe venster vindt je in de linker kolom o.a. [B]Schijfbeheer)[/B]\r\n\r\nIn schijfbeheer klik je de nieuwe XP-partitie met rechts aan en klik in het contekstmenu dan op [B]Partitie als actief markeren[/B].\r\n\r\nDat heeft tot gevolg, dat de bootbestanden over gekopieerd gaan worden!\r\n\r\nProbeer daarna het opstarten vanaf de nieuwe HD (moet wel op Master worden gezet!)\r\n\r\nSucces.[/QUOTE]\r\n\r\nBedankt voor de snelle reactie, de partitie stond al als actief gemarkeerd. De fout lag bij mijzelf, ik had even wat verkeerd gedaan met de kabels.\r\n\r\nAlles werkt nu prima!\r\n\r\niedereen bedankt voor de hulp !!
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;476083]Wat wil je nou met recovery software?\r\n[url]http://download.cnet.com/Easeus-Partition-Manager-Home-Edition/3000-2248_4-10863346.html[/url]\r\n[url]http://www.partition-tool.com/resource/clone-disk.htm[/url][/QUOTE]\r\nDie eerste link is partitie software ?\r\n\r\nAch, die XXClone werkt best wel voor zo ver ik weet, al heb ik het alleen op simpele XP systemen gebruikt.\r\nGeen ervaring hoe het werkt met multi-boot systemen.\r\n\r\nMaar het heeft nog een voordeel:\r\nje kan gewoon vanuit Windows werken, en het is \" simpel\" kopiëren terwijl je werkt. Met als extra voordeel dat de nieuwe partitie na overzetten ook gelijk gedéfragmenteerd is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...