Ga naar inhoud

hardeschijf start niet op.


Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een computer van een kennis ,hij was het wachtwoord vergeten.Ik had gelezen wachtwoord xp omzeilen.Ik starte de comper en het beeld gaf aan \"geen keyboard\r\nF1 om door te gaan.Dat klopte...Maar ik zette de comp. uit.Na de muis en het keyboard aangesloten\r\nte hebben starte de harde schijf niet meer op geen beeld niks ,Kan bv ook niet in veilige\r\nmodus of bios komen .Wat te doen.Ik heb wel wat ervaring maar niet genoeg hoe het verder moet.Graag raad ......bedankt ...;)theo
Link naar reactie
Nog een keer er zat wel wat los de twee schroefjes uit de printer aansluiting stekker (kast) van die platte kabel daar heb ik twee passende schroefjes voor gevonden .De man had m notabene\r\nachterop de fiets vervoerd maar ondanks starte hij de eerste keer wel op .het keyboard is nog met zn grote vijfpolige\r\nstekker.Die vindt je haast niet meer. misschien weer nalopen op stekkeraansluitingen grt theo
Link naar reactie
Wat je kunt proberen is om de harde schijf er uit te halen en in een eigen/andere pc te \'hangen\'. Je kunt de harde schijf die daarin zit eerst loskoppelen en kijken of pc wil opstarten; dan ligt het niet aan de harde schijf. \nEventueel sluit je de harde schijf aan op een vrije plek en/of ipv bv. dvd speler naast de reeds aanwezige harde schijf. PC opstarten en dan kun je checken of de harde schijf via die weg wordt herkend/benaderbaar is.
Link naar reactie
Als je de harde schijf in je eigen pc loskoppelt en die van je kennis daar op aansluit, maakt master/slave niet uit.\n\nMocht je hem willen aansluiten naast je eigen harde schijf. Op mijn moederbord heb ik twee aansluitingen zitten voor harde schijf en dvd en cd-speler. Ik kijk dan waar mijn harde schijf _niet_ op zit en koppel de dvd of cd-speler los en sluit de harde schijf van een kennis daar op aan. Heb daardoor tot nu toe ook geen problemen gehad met master en slave. Of geluk gehad ;-)
Link naar reactie
Harde schijf in je eigen PC zetten is [B]niet[/B] OK. Niet doen.\nWel als tweede schijf, maar niet als enige.\n\nEn als tweede schijf zouden jumpers wel uitmaken, want dan moet hij als Slave gejumperd worden. (afhankelijk van wat voor soort schijven/optische drives er al in zitten)\n\n\nKijk eerst eens wat de PC doet als je de muis en keyboard weer losmaakt. Start het dan weer als eerst, met de melding over muis/keyboard ?\n\nHeb je het juiste keyboard ? Zo\'n 5-polige ? ( = 5 polige DIN ). Is dat de originele die de eigenaar ook gebruikte ?
Link naar reactie
[QUOTE=Obelix71;475358]Wat je kunt proberen is om de harde schijf er uit te halen en in een eigen/andere pc te \'hangen\'. Je kunt de harde schijf die daarin zit eerst loskoppelen en kijken of pc wil opstarten; dan ligt het niet aan de harde schijf. [/QUOTE]\nOm even uit te leggen waarom ik het niet zie zitten om die schijf als enige in een andere PC te hangen:\nAlle apparaten (moederbord + geïntergreerde apparaten) zijn geheel anders, en daar ontstaan heel snel problemen.\nDat hoeft niet, maar de kans is erg groot.\n\nWat Windows doet is allemaal nieuwe andere drivers zoeken en installeren, en daarbij kan met zulke verschillen in moederbord zo veel fout gaan dat je snel geen overzicht meer hebt welke fout nu door welke handeling gebeurt. Is het de storing welke de orginele PC deed weigeren, of komt het doordat Windows een heel nieuw systeem ziet.\n\nEn na deze handelingen moet je de schijf weer terug plaatsen in de orginele PC, en dan kan er weer veel mis gaan, want dan gaat Windows weer op zoek naar wat er voor dat mobo nodig is.\n\nVooral rond de chipset drivers (moederbord drivers) is het een vraagteken of zaken goed gaan.\n\n\nWanneer je de schijf als [I]tweede[/I] schijf bij hangt (dus [I]niet [/I]als de [I]boot schijf[/I]) dan is er niets aan de hand, dan heb je gewoon toegang tot de bestanden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...