Ga naar inhoud

installatie SP3 mislukt


Aanbevolen berichten

Er zijn wel diverse problemen gemeld met betrekking tot de installatie van SP3 maar het mijne ben ik nog niet tegengekomen: ik krijg de melding dat ik de Works Suite 2003 moet invoeren en dan opnieuw Word (staat ook op die CD-Rom) moet installeren.\r\nAls ik de CD-Rom invoer krijg ik het bericht dat Works Suite niet goed is, ik moet Word openen vanuit het bestand Wordret.msi. Ik heb via de zoekfunctie getracht dit op te sporen, maar het zoekresultaat was nul.\r\nWat nu? Ik heb al jaren automatische updates, die netjes worden geïnstalleerd, ik heb destijds mijn computer gekocht met Windows XP erop (dat heet OEM-versie, is het niet?),\r\nik heb SP 1 en 2 . Wat nu?\r\nOp de Microsoft Update pagina staan een aantal foutmeldingen die je kunt krijgen bij de SP3 installatie, maar díe meldingen krijg ik niet, dus de daar gegeven oplossingen kan ik niet gebruiken. (Die zijn trouwens nog heus zo eenvoudig niet.)\r\nHopelijk is er voor mijn probleem een aanwijzing ? Dank voor een reactie.
Link naar reactie
Dank Joman. Ik zag via Config-Software dat Windows SP3 daar in de lijst staat, echter zonder bestandsgrootte. Met de Start-zoekfunctie, heb ik op de term SP3 wel 128 bestandjes gevonden, voornamelijk in de map WINDOWS Software Distribution, maar ook in de map $hf_mig$KB95 etc...Ik neem dus aan dat SP3 wél geïnstalleerd is via automatische updates. En het bevreemdt me ook dat ik de melding krijg dat ik Office XP3 moet installeren; bij mijn weten heb ik geen Office, maar Windows Home. \r\nIk laat de update dus maar voor wat het is, evenals IE8, want die wil ik gewoon niet.\r\nWorks heb ik niet geïnstalleerd, maar ik gebruik wel Word 2002 dat bij aankoop van de computer al geïnstalleerd was en die extra op een CD-Rom werd meegeleverd.
Link naar reactie
[QUOTE]Works heb ik niet geïnstalleerd, maar ik gebruik wel Word 2002 dat bij aankoop van de computer al geïnstalleerd was en die extra op een CD-Rom werd meegeleverd[/QUOTE]. \r\nIk heb destijds ook zo\'n Works-schijf bij mijn laptop meegekregen. Volgens mij kun je Word 2002 niet los installeren. Je moet wel de suite installeren maar qua onderdelen kun je je beperken tot Word 2002. Misschien is er bij een update wat mis gegaan? Ik zou toch die hele handel er af gooien en opnieuw installeren. Works en Office zijn overigens verschillende suites.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Je kunt ook een kijkje nemen in je logboeken:\n\nGa naar Start->Configuratie->Systeembeheer->Logboeken->Applicaties\n\nJe moet dan een lijst krijgen met diverse gebeurtenissen die zijn voorzien van iconen en een trefwoord: informatie, waarschuwing en fout.\n\nIk denk dat je even moet kijken bij vermeldingen met het trefwoord \'fout\'. Daar kun je wat meer conclusies uit trekken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...