Ga naar inhoud

Windows xp instalatie: fout in setupdd.sys


Aanbevolen berichten

ik werk nu al een half jaar met vista op mijn laptop (acer Aspire 6530G) maar dat ben ik nu wel een beetje heel erg zat. (laptop werd geleverd met vista home premium)\r\nik wil er dus XP op zetten nu heb ik van onze PC nog een orginele OEM cd liggen die ik hiervoor wil gebruiken.\r\n\r\nik kom tot het scherm waar ik een schijf/partitie mag kiezen waar ik xp wil installeren daar staat dat er geen schijven zijn gevonden :eek:\r\nals ik dan toch (lekker eigewijs) op enter klik krijg ik deze foutmelding:\r\n\r\n[I]\"er is een probleem gevonden windows is afgesloten om schade te voorkomen het probleem word waarschijnlijk door het volgende bestand veroorzaakt: setupdd.sys\"[/I]\r\nik heb er maar even een foto van gemaakt:\r\n\r\n[IMG]http://lh6.ggpht.com/_AdYGLqrZ88w/SlYOBK8zgrI/AAAAAAAABM0/TATacpL3-rI/s512/%27setupdd.sys%20.JPG[/IMG]\r\n\r\nkunnen jullie mij hiermee verder helpen?
Link naar reactie
Waarschijnlijkl de kern van het probleem:\nXP heeft geen SATA controller drivers bij zich, Vista wel.\nDaardoor wordt je schijf niet gevonden.\n\nMogelijkheden:\n\n* Van de moederbord CD (die OEM cd) of van de site van de moederbord-fabrikant de SATA driver op floppy zetten, en tijdens de Windows installatie op F6 drukken wanneer de installatie (onder in het scherm) aangeeft om dat te doen.\nIn het Mobo CD menu zit vaak een optie om een floppy te maken, maar je hebt dus wel een floppydrive nodig....\n\n* De driver met Nlite intergreren met de XP installatie CD.\n\n* In het BIOS de SATA controller van native mode af- of van AHCI mode af zetten zodat deze op IDE komt te staan. (kiezen voor IDE modus dus).\nDeze laatste optie is meestal het simpelst, als je BIOS dat kan.\n\n\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=49923[/url]\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=54229[/url]\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=54738[/url]\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=50191[/url]\n[url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=50204[/url]
Link naar reactie
voor de mensen die door de reflectie de onderste regels niet kunnen lezen:\nSTOP: 0x00000050 (0xE16826A8,0x00000000,0xF74139A8,0x00000001)\nsetupdd.sys - Adress F74139A8 base at F73EC000, DateStamp 41107C8F\n\n\"0x00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA\n\nMeestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op slecht geheugen of een fout in de harde schijf. Of het geheugen goed is kan je testen met Memtest86, de harde schijf kan je testen met een speciaal programma wat geleverd wordt door de fabrikant. \"
Link naar reactie
[QUOTE=jffry101;474976]Meestal duidt bovenstaande STOP foutmelding op . . . . [/QUOTE]\r\n[QUOTE=Koenverbruggen;474942]. . . . ik kom tot het scherm waar ik een schijf/partitie mag kiezen waar ik xp wil installeren [B]daar staat dat er geen schijven zijn gevonden[/B] :eek:\r\n[B]als ik dan toch [/B](lekker eigewijs) [B]op enter klik krijg ik deze foutmelding:. . [/B]. [/QUOTE]\r\nJe welgemeende reactie lijkt mij één brug te ver ;)
Link naar reactie
[QUOTE]In het BIOS de SATA controller van native mode af- of van AHCI mode af zetten zodat deze op IDE komt te staan. (kiezen voor IDE modus dus).[/QUOTE]\r\n\r\nik weet hier echt allemaal niet veel van, ik ga zo ff kijken of dit mogelijk is bij mn laptop maar wat betekent die verandering voor mijn laptop? en waarom is dat in xp anders dan in vista? (sorry wil t een beetje proberen te begrijpen)
Link naar reactie
Ik weet hier ook niet veel van, alleen van horen zeggen en zien schrijven..... :p\r\nIk wil je gewoon de meest waarschijnlijke richting uitsturen zodat je een handvat hebt om verder te gaan c.q. zoeken.\r\n\r\nWat is XP anders als Vista ?\r\nSATA schijven kwamen toen XP al een tijdje op de markt was, dus.... hoe kan dat XP dan weten dat er zoiets als SATA bestaat ? Dit OS was zich van niets bewust, dus drivers moeten alsnog toegevoegd worden.\r\n\r\nVista kreeg ze van nature mee....\r\n\r\nVoor je laptop maakt het niets uit, zolang het je maar lukt het aan de praat te krijgen ;)
Link naar reactie
Brief van Acer aan een klant.\r\n\r\n[Quote]Geachte klant, \r\n\r\nOp het moment dat u op uw Vista machine Windows XP wilt installeren, zal dit in veel gevallen niet \r\nlukken doordat de Windows XP CD geen bruikbare harde schijf kan detecteren. \r\n\r\nDit komt omdat de Windows XP CD geen S-ATA schijven herkent die geinstalleerd zijn met Windows Vista. \r\n\r\nWat u hiervoor kunt doen is het volgende: \r\n\r\nIn de BIOS van de nieuwe Acer toestellen er de mogelijkheid om de schijf zich te laten gedragen als een IDE schijf, waardoor het installeren wel mogelijk zal zijn. \r\n\r\nDit doet u als volgt: \r\n\r\n1. Zet uw apparaat uit. \r\n\r\n2. Zet het apparaat weer aan en druk tijdens het witte scherm met het groene Acer logo op de F2 knop. \r\n- het systeem laadt nu de BIOS \r\n\r\n3. In deze BIOS gaat u naar het menu MAIN. (wisselen tussen menu\'s kan met de pijltjestoetsen) \r\n\r\n4. In het menu MAIN ziet u de optie: Sata met daarachter AHCI. \r\n\r\n5. Ga naar AHCI met de pijltjestoetsen en druk eenmaal op Enter. \r\n\r\n6. Er komt een klein venstertje tevoorschijn. Ga in dit venster met de pijltjestoetsen van AHCI naar IDE. \r\n\r\n7. Druk weer op Enter. \r\n\r\n8. Druk vervolgens op F10 voor Save & Exit en kies Yes bij de vraag of u echt wilt opslaan en afsluiten \r\n\r\n9. Uw PC zal opnieuw opstarten, en nu zal het mogelijk zijn om Windows XP te installeren.[/quote]
Link naar reactie
Ik heb zelf ook naar de acer helpdesk gemaild maar zij wisten hier geen oplossing voor \n\n+ maar het heeft geholpen ik kan nu een schijf selecteren, ik ben nog niet verder gegaan omdat ik eerst mijn backups weer helemaal up-to-date moet maken (is alweer een paar weken geleden en wil natuurlijk wel weer al mijn bestanden terug na de herinstallatie)\n\nheel erg bedankt voor jullie hulp :)
Link naar reactie
[QUOTE=Koenverbruggen;474985]Ik heb zelf ook naar de acer helpdesk gemaild maar zij wisten hier geen oplossing voor . . . [/QUOTE]\r\nHm.... als ze maar een baantje hebben hè ?\r\n\r\nVertel je nog wel even (later) of wij hier ons salaris verdienen ? :cool:\r\n\r\n[B]Edit:[/B]\r\nEigenlijk overbodig die vraag van mij, want je kunt nu een schijf selecteren, dus het is eigenlijk opgelost (Y)
Link naar reactie
heel erg bedankt allemaal XP is inmiddels geinstalleerd het duurde ff voor ik een geschikte video driver had gevonden maar alles draait nu perfect.\n\nIk weet niet of het door de herinstallatie of door XP komt maar alles reageert nu ook veel sneller :p\n\nen mijn games (COD4, Assassins creed) draaien nu veel beter :d
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...