Ga naar inhoud

Netwerkprobleem Vista - XP


Aanbevolen berichten

ik heb exact hetzelfde probleem en ook dezelfde acties uitgevoerd\r\n\r\nik heb met wachtwoord beveiligd delen uitgeschakeld.\r\n\r\nhet vreemde is de exerne HD van de desktop Vista PC is wel te benaderen vanuit de 2 XP machines. De map openbaar ook.\r\n\r\nDe C: en D: schijf van de Vista PC zijn met geen mogelijkheid te benaderen.....\r\n\r\nIk ben al 5 avonden bezig en weet het niet meer, wie weet raad?:confused:
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
En dat is nog niets.\r\nHeb een netwerkje draaien, deels bedraad en deels wireless.\r\nHeb o.m. staan:\r\nlaptop Vista Business met een dockingstation met daarin een 160 Gb HD. Die HD is vanuit de laptop te bereiken, zowel gekoppeld als draadloos, als netwerkschijf.\r\nEen XP desktop (bedraad) ziet de 160Gb staan en kan er op lezen en schrijven.\r\nEen tweede laptop, XP Pro, ziet \'m soms wel en soms niet. Maakt niet uit of ik die met een kabel aansluit of draadloos.\r\nDe Vista laptop ziet wel de XP desktop, maar andersom is wat lastiger.\r\nDe XP Pro laptop ziet helemaal niets... behalve de 160 Gb HD dan, af en toe dan (O)\r\nO ja, ik heb ook nog een printerservertje van Linksys, met één printer eraan. Werkt prime met de desktop en de Vista laptop. De XP Pro machine ziet \'m soms wel en soms niet.:confused:\r\nIk wordt daar tureluurs van en heb inmiddels de hoop voor die machine opgegeven. :s\r\nElke andere pc die wel eens bij me binnen komt krijg ik zo aan de praat, zelf een Linux machine kon op het netwerk en alles was te zien.\r\nUiteraad stel ik de rechten etc. goed in.\r\nAch, laat ook maar. :-#
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...