Ga naar inhoud

ik heb geen toegang tot mijn adminaccount


Aanbevolen berichten

hallo , wie kan mij helpen toegang te krijgen tot mijn adminaccount ?\r\nik heb mijn computer opnieuw geinstalleerd ( xp home ).en een aantal accounts gemaakt : 1 account met beperkte rechten en 1 account met alle rechten . daarna wilde ik een wachtwoord zetten op mij adminaccount via mijn account met alle rechten . gedaan via : start-uitvoeren-control userpasswords2 , nieuw wachtwoord aangemaakt . ik heb me toen afgemeld uit de account met alle rechten en dus terug naar welkomstscherm . toen 2 keer control , alt del . admin ingevuld met het aangemaakte wachtwoord en op ok gedrukt . ik krijg dan de melding : kan u niet aanmelden vanwege een accountsbeperking .\r\nik ben dus de eigenaar van de computer en heb geen beperking ingesteld in mijn beheerdersaccount . dus ik zou toegang moeten hebben tot mijn adminaccount .\r\nik heb ook het volgende gedaan : start-uitvoeren-cmd-net user admin \"wachtwoord\" . toen weer geprobeerd in te loggen in admin , maar nog steeds geen toegang ivm accountsbeperking .\r\nkan iemand mij helpen toegang te krijgen tot mijn adminaccount ?\r\nalvast bedankt voor de reacties .
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;473574]In het andere beheerdersaccount kun je het wachtwoord wel weer wissen of wijzigen.[/QUOTE]\nik kan inderdaad in mijn beheerdersaccount het wachtwoord wijzigen , maar het probleem is dat ik niet kan inloggen in mijn adminaccount , als ik dat probeer dan zegt ie : kan u niet aanmelden vanwege een accountsbeperking.\r\nje zegt dat je het wachtwoord kan wissen , kan je mij vertellen hoe dat gaat ? ik zie geen optie voor wissen van adminwachtwoord .
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;473630]Nope, dat is een misverstand. Het admin account is in het normale inlogscherm niet zichtbaar. Maar je drukt 2x op ctrl-alt-del, en het staat er wel (zoals ts ook al aangaf).[/QUOTE]\r\n\r\nDaar denkt >>[URL=\"http://support.microsoft.com/kb/290109/nl\"]Microsoft[/URL]<< anders over....
Link naar reactie
Zo log ik ook in als administrator in normale modus.\r\n[url]http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/tips/advanced/adminaccount.mspx[/url]\r\n\r\nDenkelijk alleen als er geen eigenaars account meer is, dat staat er immers bij en dan krijg je ook die melding.\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/290109/nl[/url]
Link naar reactie
Dat is toch heel iets anders? Probeer het anders zelf. Het werkt trouwens iets anders dan ik aangaf. Als ik twee keer ctrl-alt-del indruk, krijg ik het klassieke inlogscherm. Daarin kan ik gewoon Administrator (en wachtwoord) invullen, en inloggen. In \"normale modus\".\n\nOverigens heb ik weinig respect voor wat microsoft hierover zegt, windows is binnen een minuut compleet te hacken, met verkrijging van ALLE rechten. Wat het nog idioter maakt, is dat het in win2k, vista en 7 precies op dezelfde manier lukt.
Link naar reactie
Zoals je in het door mij aangehaalde artikel kunt lezen (...) is dit by design, daar is dus geen oplossing voor. Aan het einde van de rit klopt mijn antwoord dus meer dan het jouwe. Jij bent degene die antwoorden geeft zonder de feiten te kennen/checken. Wie is er dan de betweter? Je bent zelf het beste bewijs voor het gelijk van je sig.\r\nEn het gebruiken van de door jou gebezigde taal maakt je er niet bepaald sympathieker op. Het is niet erg om er een keer naast te zitten, het is pas een probleem als je dat niet kunt toegeven.
Link naar reactie
ok , iedereen bedankt voor de reacties , ik kan nu in ieder geval in de veilige modus inloggen op mijn adminaccount . maar ik dacht toch echt dat je ook \'\'gewoon\'\' in kon loggen in de admin account .\r\nin het volgende word gezegd , van microsoft zelf , dat er tijdens de installatie wordt gevraagd naar een adminwachtwoord , maar dat is volgens mij alleen bij xp pro en niet bij xp home . ook al zegt microsoft van wel .\r\n[url]http://support.microsoft.com/kb/290109/nl[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;473731]En waar is nu jouw oplossing?\r\n\r\nTS: probeer dit eens:\r\n[url]http://www.businessweek.com/magazine/content/03_21/b3834190_mz006.htm[/url][/QUOTE]\r\n\r\nVoor iets wat \'by design\' zo is geregeld is geen oplossing.\r\nDe link die jij aangeeft zal er nog steeds niet voor zorgen dat je in normale modus als Administrator kunt inloggen, hij zorgt er alleen voor dat het admin-account is voorzien van een (alleen aan jou bekend) password.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...