Ga naar inhoud

Windows 7 verwijderen


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nIk heb 4 partities: System (C:), Data (D:), Windows 7 (W:) en een verborgen partitie waar Windows Vista installatie DVD\'s op staan. Ik heb ooit D: verkleind om een nieuwe partitie van 50 GB te maken: W:. Maar nu wil ik de W: partitie formatteren en weer aan D: toevoegen.\r\nNu heb ik gelezen dat als je vanuit Vista de partitie van Windows 7 zo formatteert, dat je dan een bootcrash of iets dergelijks krijgt (ik maak gebruik van dualboot). Maar ik kan nergens vinden hoe je dan wél veilig Windows 7 eraf kan gooien, de partitie formatteren en weer toevoegen aan D:.\r\n\r\nKan iemand mij helpen?\r\n\r\nBij voorbaat dank,\r\n\r\nJeremy
Link naar reactie
[QUOTE=jeremy95;473293]Hallo iedereen,\r\n\r\nIk heb 4 partities: System (C:), Data (D:), Windows 7 (W:) en een verborgen partitie waar Windows Vista installatie DVD\'s op staan. Ik heb ooit D: verkleind om een nieuwe partitie van 50 GB te maken: W:. Maar nu wil ik de W: partitie formatteren en weer aan D: toevoegen.\r\nNu heb ik gelezen dat als je vanuit Vista de partitie van Windows 7 zo formatteert, dat je dan een bootcrash of iets dergelijks krijgt (ik maak gebruik van dualboot). Maar ik kan nergens vinden hoe je dan wél veilig Windows 7 eraf kan gooien, de partitie formatteren en weer toevoegen aan D:.\r\n\r\nKan iemand mij helpen?\r\n\r\nBij voorbaat dank,\r\n\r\nJeremy[/QUOTE]\r\n\r\nSorry van de smileys, daar zouden een dubbele punt en een haakje sluiten achter elkaar moeten staan. Helaas worden deze automatisch omgezet in een smiley.
Link naar reactie
[QUOTE=jeremy95;473294]Sorry van de smileys, daar zouden een dubbele punt en een haakje sluiten achter elkaar moeten staan. Helaas worden deze automatisch omgezet in een smiley.[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ik even voor je aangepast.\r\nVolgende keer even op \'Meer Opties\' klikken, dan kun je onderaan een vinkje zetten bij Smiley\'s uitschakelen.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;473296]Volgens mij kun je gewoon als je Vista voor hebt staan . dus opstarten met Vista.\r\n\r\nWindows 7 gewoon verwijderen , dus formateren.[/QUOTE]\r\n\r\nBedoel je gewoon met Schijfbeheer die partitie formatteren? Krijg ik dan geen problemen bij de volgende boot? Want momenteel moet ik na elke start van mijn PC Windows 7 of Windows Vista kiezen.\r\nIk wil graag zekerheid hebben want mijn laptop is nog erg jong (een maand of 2) en ik zou niet graag willen dat het nu al in de soep loopt ;).
Link naar reactie
Als je de Fujitsu Siemens Recovery gebruikt dan wordt alleen je C schijf geformateerd en wordt deze weer hesteld naar de fabrieks instelling. De data schijf en de partitie waar windows 7 opstaan worden niet aangeraakt. Na de recovery kan je dan wel zonder enige probleem windows 7 verwijderen en de partitie weer terug toevoegen aan de data schijf. Je data blijft on aangetast tijdens de Fujitsu Siemens Recovery proces, heb dit bij mij ook al enkele keren toegepast zonder enige problemen.\r\nJe moet daarna wel al je applicaties her installeren, de C schijf wordt geheel schoon gemaakt!
Link naar reactie
Als ik bij de partitie op \"Volume verwijderen\" klik krijg ik een foutmelding:\r\n\r\n[QUOTE]De partitie Windows 7 (W:) Eenvoudig volume is momenteel in gebruik. U kunt het verwijderen forceren door op Ja te klikken.\r\n\r\nWaarschuwing: het forceren van het verwijderen kan onverwachte fouten in de toepassing tot gevolg hebben, die nu de partitie in gebruik heeft. Wilt u doorgaan?[/QUOTE]\r\n\r\nIk ben gewoon ingelogd op Windows Vista dus ik snap niet waarom ik deze melding krijg. Kan iemand mij helpen? Kan ik het gewoon forceren?
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
[QUOTE=dutch-online;473296]Volgens mij kun je gewoon als je Vista voor hebt staan . dus opstarten met Vista.\r\n\r\nWindows 7 gewoon verwijderen , dus formateren.[/QUOTE]\r\n\r\n--------------------\r\n\r\nIK heb eerst Vista ingesteld bij Windows 7 dat Vista na 5 seconden moet opstarten.\r\nDus vista start als eerste op.\r\nDan bij Computer beheer > schijfbeheer de partitie waar Windows 7 op staat geformatteerd en keuze snel formatteren als Data partitie.\r\n\r\nVoor de nieuwe Windows 7 upgrade versie heb ik Vista eerst schoon geinstalleerd men alle ( ruim 100) updates. En daarna eerst ServicePack 1 en daarna Servicepack 2.\r\nZodra ik de upgrade DvD van Windows 7 Home Premium heb, installer ik die over de schone Vista.\r\n\r\nAardig om te weten is dat ik 3 Harddisken in de Pc heb zitten, elke harddisk kan ik apart opstarten met een schakelaar, daarvoor worden de gele 12 volt draad en de rode 5 volt draad met een dubbelom schakelaar in en uitgeschakeld.\r\n\r\nSchema in mijn Spacerman rubriek > Aparte Computer onderdelen en schakelingen:\r\n\r\n[url]http://fotoalbum.seniorennet.be/Spacerman[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...