Ga naar inhoud

Mappen synchroniseren


Aanbevolen berichten

Hallo allen,\r\n\r\nIk heb sinds kort Windows 7 RC op een apart partitie naast Vista geïnstalleerd. Nu heb ik een map in Vista, ergens in mijn documenten. Als ik een bepaald programma gebruik schrijft hij gegevens naar die map. Maar ik wil graag dat ik dat programma ook in 7 kan gebruiken waarbij hij het naar dezelfde map schrijft. Is er een manier om tussen de 2 partities die 2 mappen automatisch te synchroniseren als er één wordt gewijzigd?\r\n\r\nBij voorbaat dank!\r\n\r\nJeremy
Link naar reactie
Als je op beide besturingssystemen het NTFS bestandssysteem gebruikt: symlinks. Kun je virtuele mappen maken, soort van snelkoppeling, maar dan voor een map. Kun je C:\\users\\username\\documents bijvoorbeeld naar D:\\users\\username\\documents laten verwijzen, waarbij de bestanden alleen in D:\\users\\username\\documents worden opgeslagen.\r\n\r\nHiervoor heb je het commandline programma Junction nodig: [url]http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896768.aspx[/url]
Link naar reactie
oow kheb het al verholpen ik moest de map delen ofzo. stond in de handleiding. \nmaar ik vind het wel een beetje moeilijk werken.\n\n[QUOTE]ik heb het geprobeerd maar ik krijg de volgende foutmelding:\n\nCitaat:\nKan niet GoodSync Staat map _gsdata_ opo links: Toegang geweigerd. (error 5)\nnAls u wilt back-up map alleen-lezen-dan stellen deze taak tot eenrichting Gedwongen Alleen lezen bron in taak -> Opties[/QUOTE]
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;473243]Als je op beide besturingssystemen het NTFS bestandssysteem gebruikt: symlinks. Kun je virtuele mappen maken, soort van snelkoppeling, maar dan voor een map. Kun je C:\\users\\username\\documents bijvoorbeeld naar D:\\users\\username\\documents laten verwijzen, waarbij de bestanden alleen in D:\\users\\username\\documents worden opgeslagen.\r\n\r\nHiervoor heb je het commandline programma Junction nodig: [url]http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896768.aspx[/url][/QUOTE]\nkga t ff probere
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...