Ga naar inhoud

Repartitioneren / Shrink volume in Vista


Aanbevolen berichten

Besten,\r\n\r\nIk wil graag de primaire (en enige interne) schijf in twee partities opdelen zonder de originele installatie te beinvloeden. Via Computer Management en Disk Management kun je je harde schijven beheren. Door op shrink volume te klikken kun je zonder dataverlies je partitie kleiner maken, en daarmee unallocated space creeeren. In het verleden is me dat wel gelukt, maar op deze computer krijg ik een aantal seconden nadat ik op shrink klik de mededeling \'acces denied\'. Waarom mag dit niet en waar kan dit aan liggen?\r\n\r\nbvd,
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;473102][url]http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/tips/vistaschijfbeheer.aspx[/url]\r\n\r\nWel als administrator uitgevoerd?\r\n\r\nKan ook in veilige modus als administrator, probeer dat eens.[/QUOTE]\r\n\r\nIk was al als administrator ingelogd, maar het bleek aan UAC te liggen. Die even uitgezet en toen kon het wel. Na de shrink en format van de nieuwe partitie UAC weer aangezet.
Link naar reactie
[QUOTE=hhroel;474049]Ik was al als administrator ingelogd, maar het bleek aan UAC te liggen. Die even uitgezet en toen kon het wel. Na de shrink en format van de nieuwe partitie UAC weer aangezet.[/QUOTE]\r\n\r\nLekker uitlaten die UAC is mijn mening, wat een #!@$@service vind ik dat.\r\n\r\nGreetz
Link naar reactie
UAC heb ik al vanaf de eerste dag dat ik Vista in gebruik nam, uitgezet. Er geldt wel: weet wat je doet, zeker als Administrator. De UAC is ooit bedacht om de argeloze, beginnende gebruiker te beschermen tegen o.a. dataverlies. Er is toen vergeten dat er ook nog eens veel ervaren gebruikers zijn, maar Vista zet de UAC standaard aan bij installatie. Dat is in SP1 allemaal wat afgezwakt.\r\nHet onderwerp in deze discussie is een goed voorbeeld: stel dat een beginnende gebruiker denkt: ha, ik ga eens wat extra schijven aanmaken, zoals mijn slimme neefje vorige week vertelde...\r\nVoor je het weet een volkomen vastgelopen pc :(\r\nIn die gevallen is UAC een zegen. ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...