Ga naar inhoud

Herinstallatie Vista vanuit verborgen partitie


Aanbevolen berichten

[B]Windows opnieuw installeren[/B]\r\nOp mijn laptop wil ik Windows opnieuw installeren (opstarttijd is opgelopen tot 4,5 min).\r\nEchter, het besturingssysteem staat als een OEM versie op\r\neen verborgen partitie. Herinstallatie kan wel, via een programma\r\nvan Acer (eRecovery). Maar dan wordt een wachtwoord gevraagd.\r\nEn dat is niet aanwezig. Misschien is er bij installatie, direct na \r\naankoop iets niet helemaal goed uitgevoerd.\r\nHoe kan nu toch windows opnieuw geinstalleerd worden?\r\nEr is ook een mogelijkheid om in een startup scherm te komen, door\r\ndirect naar het opstarten Alt - F10 in te drukken. Kan het misschien\r\ndoor in dat scherm iets te wijzigen?\r\n\r\nEnkele gegevens:\r\n- Acer Aspire 9303 WSMi\r\n- Juni 2007\r\n- 1.6 GHz Dual Core\r\n- 4 GB RAM\r\n- Windows Vista Home Premium SP1
Link naar reactie
Het wachtwoord kan niet genegeerd worden: \"Wachtwoord onjuist\".\r\n(Backup is gemaakt.)\r\nEen andere mogelijkheid is hersinstallatie vanaf een DVD.\r\nDaarvoor moet er eerst een backup DVD van het OS gemaakt\r\nworden, met eRecovery. Probleem hierbij dat het branden op de\r\nDVD error 3 als resultaat geeft. Terwijl het een goede DVD is.\r\n\r\nEen eenvoudige manier zou zijn, herinstallatie vanaf de verborgen partitie.\r\nMisschien is die op een andere manier te benaderen, bijv. door rechten\r\nte wijzigen. Maar daar heb ik geen kennis van.
Link naar reactie
Het pakket heb ik gedownload. En readme doorgebladerd.\r\nMisschien dat inderdaad met WAIK (Windows Automatic Installation Kit)\r\nVista vanaf een verborgen partitie geinstalleerd kan worden,\r\nof vanaf een website. Een keycode is beschikbaar, dat hoeft geen\r\nhindernis te zijn. Maar ik heb geen (nog) idee hoe ik met dit programma\r\neen OS kan inlezen, en kan installeren. Er is wel een uitgebreide Nederlandstalige\r\nhandleiding bij. Eerst even \'pauze\'.
Link naar reactie
Booten vanaf een Linux CD, mounten en dan aimsdrs.dat openen.\r\nEén negatieve en één positieve reactie daarop.\r\nVoor mij is dat ook niet eenvoudig. Ooit heb ik een keer Linux op mijn systeem gehad.\r\nMaar het werken daarmee kost veel moeite.\r\n\r\nIntussen is de opstarttijd gekrompen van 4,5 min. naar 3 min.\r\nNorton uitgeschakeld, en Avast geinstalleerd. En enkele items m.b.v. van [URL=\"http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx\"]Autorun[/URL] uitgeschakeld.\r\nDus de noodzaak wordt iets minder. \r\nM.b.t. de tip die couch_potato gaf (WAIK), ik bewaar het als mogelijk optie.\r\nMaar als nooit met Windows Automatic Installation Kit is gewerkt, denk ik niet\r\ndat dit een karweitje is wat in een uur uitgevoerd kan worden.\r\n\r\nMocht er een (eenvoudige) tip komen, ik blijf geabonneerd op dit onderwerp.
Link naar reactie
[QUOTE=couch_potato;472705]Als je de key hebt, kun je ook een gewone vista oem dvd ergens lenen, om vista opnieuw te installeren.[/QUOTE]Dat ben ik nu aan het uitvoeren.\r\nEven dacht ik dat de opstarttijd weer iets beter was. Maar vaak is het toch 4 á 5 min.\r\nBovendien reageert mijn oude dekstop, waarop Win Xp zonder de software van de fabrikant (Packard Bell) opnieuw is geinstalleerd, veel sneller dan mijn 2 jaar oude Acer laptop. Dus op de laptop wil ik nu ook Vista herinstalleren zonder de Acer fabriekssoftware.\r\n\r\nAlle noodzakelijke voorbereidingen zijn bijna uitgevoerd.\r\nAlleen het kopieren van de Utilities van Acer (eRecovery, enz.)\r\nis nog niet gelukt. En of die [U]allemaal[/U] ontbreken mogen weet ik\r\nzo niet.
Link naar reactie
Inmiddels zijn alle voorbereidingen voor herinstallatie (backup van bestanden\r\nen drivers) bijna uitgevoerd. Nu wil ik de (bootable) DVD met Windows Vista testen, \r\nin de (oude) desktop. Na het opstarten verschijnt tweemaal:\r\n\"boot from CD ... \".\r\nMaar daarna wordt opgestart vanaf HD. Wat zou er fout kunnen zijn?\r\n\r\n[I]Update[/I]\r\nInmiddels duidelijk wat er fout is: de PC leest de DVD, met Windows Vista\r\nals een .iso bestand erop, niet. Vanaf een andere DVD wordt wel geboot.\r\nEven zien hoe dat op te lossen is.\r\n\r\nUpdate 2\r\nProbleem inmiddels gedeeltelijk opgelost. Door met NTI CD & DVD maker, middels\r\nde opdracht .ISO bestand op DVD schrijven, een bootable DVD te maken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...