Ga naar inhoud

Sistray foutmelding onder Vista Home Basic


Aanbevolen berichten

Zo ben er weer ens met een vraagje. :P\r\n\r\nIk heb een Asus Notebook (X58C series) met Vista Home basic, goed ding hoor daar niet van. \r\n\r\n\r\nAlleen het probleem doet zich voor, na de aanschaf , stond er al een Windows versie op, dus heb deze eraf gehaald met de F9 toets om de recovery disc te bereiken op de HDD. \r\nDat gaat allemaal goed. Herstarten en windows loopt. Tot dat hij bij de videokaart aan komt. \r\n\r\nDan krijg ik een error van sistray.exe, dat deze niet geinitialiseerd kan worden.\r\nDaarna vraagt het om afgesloten te worden. \r\n\r\nVaak krijg ik dan ook nog een melding van DMedia met een soort gelijk probleem.\r\n\r\nHeeft iemand een oplossing voor dit of kan ik dit op èèn of andere manier negeren?\r\n\r\nBijvoorbaat hartelijk dank
Link naar reactie
Kan je via F8 met VGA opstarten (of \"[I]Veilige modus[/I]\") en zo de geïnstalleerde grafische driver verwijderen ? Desnoods met MSCONFIG (in \"[I]Start - Uitvoeren[/I]\") bij de lijst \"Opstarten\" de interface uitschakelen ? \r\n\r\nJe kan als tussenoplossing misschien de standaard driver van Windows proberen, die gaat vaak al tot 1024x768 met 32 bit kleuren.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;469491]Ga eens na welke hardware je van SiS hebt en installeer daar de nieuwste drivers van.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDe enige Hardware die ik heb op deze laptop van Sis , is de videokaart. Volgens de site van Sis. Maar voor de SiS M672 chipset , heb ik de laatste driver versie.\r\n\r\nDus jammer genoeg vervalt deze optie.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;469498]Kan je via F8 met VGA opstarten (of \"[I]Veilige modus[/I]\") en zo de geïnstalleerde grafische driver verwijderen ? Desnoods met MSCONFIG (in \"[I]Start - Uitvoeren[/I]\") bij de lijst \"Opstarten\" de interface uitschakelen ? \r\n\r\nJe kan als tussenoplossing misschien de standaard driver van Windows proberen, die gaat vaak al tot 1024x768 met 32 bit kleuren.[/QUOTE]\r\n\r\nUiteraard kan ik de grapische driver via \"veilige modus\" verwijderen maar zodra ik het systeem weer opnieuw opstart dan gaat hij zoeken, hetzij via internet of DVD of in system32 naar gepaste drivers. En dan komt de fout melding na een minuut of 2 weer naar voren.\r\n\r\nja in MSCONFIG kan ik inderdaad het uitschakelen, maar daarmee los ik het probleem niet op, ik negeer het alleen maar. Ik heb het imiddels via MSCONFIG uit gezet, maar ik zou graag een passende oplossing willen vinden zonder dat ik het uit hoef te vinken.
Link naar reactie
De SiStray.exe is alleen maar het icoontje dat je rechts onderin de taakbalk krijgt om oa de resolutie aan te passen. Deze kan je veilig in msconfig uit schakelen. Dit heeft dus niets met de driver zelf te maken.\r\nZou je daarna toch zonder die sistray.exe de resolutie willen wijzigen, dan kan je dat nog altijd gewoon doen via de instellingen van Vista zelf.
Link naar reactie
Heb je al eens in de logboeken onder \"[I]Toepassingen[/I]\" gekeken of daar meer info staat ?\n\nProbeer sistray.exe eens te vinden, en dan na de volledige boot te starten ?\n\n0xc000007b\nNT_STATUS code: STATUS_INVALID_IMAGE_FORMAT \nWin32 error: ERROR_BAD_EXE_FORMAT\n\nIs waarschijnlijk een corrupte .EXE.(of één van de .DLL\'s die het gebruikt)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;469738]Heb je al eens in de logboeken onder \"[I]Toepassingen[/I]\" gekeken of daar meer info staat ?\r\n\r\nProbeer sistray.exe eens te vinden, en dan na de volledige boot te starten ?\r\n\r\n0xc000007b\r\nNT_STATUS code: STATUS_INVALID_IMAGE_FORMAT \r\nWin32 error: ERROR_BAD_EXE_FORMAT\r\n\r\nIs waarschijnlijk een corrupte .EXE.(of één van de .DLL\'s die het gebruikt)[/QUOTE]\r\n\r\nKrijg de zelfde melding als in het begin. Er gaat iets helemaal mis. Ik heb Asus al gevraagd of er iets aan de hand is met de SIS device. Die zeggen moeten hij opgestuurd worden ben je hem 6 weken kwijt:(\r\n\r\nVraag me eigenlijk af, ik heb nu alles via de HDD laten restoren. Maar ik heb ook een recover disc en een disc met drivers. Als ik vanaf daar eens een nieuwe install doe. of het dan weg is?\r\n\r\nAllicht het proberen waard.
Link naar reactie
Heb je toegang tot de restore partitie ?\nDan zou je een schijfcontrole kunnen doen, en eens kijken of er fouten op staan.\n\nIk heb geen idee wat je recovery schijf voor een mogelijkheden heeft.\nDie heb je zelf op een bepaald moment gebrand ?\nDan moet dat wel een werkende versie zijn, want eerder had je dit probleem toch niet ?\n\nEdit:\nIk las net even de manual, en het ziet er naar uit dat de DVD exact dezelfde mogelijkheden tot recovery heeft als de recovery partitie op harde schijf.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;469894]Heb je toegang tot de restore partitie ?\nDan zou je een schijfcontrole kunnen doen, en eens kijken of er fouten op staan.[COLOR=\"Red\"]Ja heb wel toegang tot de restore partitie, maar alleen als ik bewijze van spreke de partitie ga indelen. Anders niet.[/COLOR]\n\nIk heb geen idee wat je recovery schijf voor een mogelijkheden heeft.[COLOR=\"Red\"]Ik kan alleen kiezen, als ik F9 in gedrukt heb om de schijf te herstellen, d.m.v. 1 partitie met alleen windows. 2 partities, met een windows partitie en een lege schijf met 80 GB[/COLOR]\nDie heb je zelf op een bepaald moment gebrand ?[COLOR=\"Red\"]Nee ik heb geen restore disc gebrand. Er zit namelijk een restore disc bij, dus branden is niet nodig. Denk ook niet dat het veel zin heeft, gezien de fouten die de restore disc op de HDD heeft.[/COLOR]\nDan moet dat wel een werkende versie zijn, want eerder had je dit probleem toch niet ?[COLOR=\"Red\"]Het ding kwam uit de winkel en bleek een showmodel te zijn. De verkoper adviseerde me om een restore te doen, gezien er veel op geklooit was, omdat het een showmodel was. Dus ik heb gelijk bij thuiskomst een restore gedaan vanaf de HDD.[/COLOR]\n\nEdit:\nIk las net even de manual, en het ziet er naar uit dat de DVD exact dezelfde mogelijkheden tot recovery heeft als de recovery partitie op harde schijf.[/QUOTE][COLOR=\"Red\"]Ik heb nu de restore DVD gepakt en deze geïnstalleerd, voorals nog geen problemen. Mocht het tochnog voorkomen dan zal ik me weer melden.[/COLOR]\n\n[B]Thanks voor alle hulp, tot zover[/B]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...