Ga naar inhoud

probleem na verandering in msconfig


Aanbevolen berichten

Volgens mij niet echt een merk. De computer-winkel heeft van alles in de kast bijelkaar gezet. Het enige wat ik kan vinden Windows Xp Home version 2002. Volgens mij zit alleen XP erop. \nEen optie is nog de computer morgen mee te geven aan m\'n zoon naar een vriend. Hij is in het bezit van een installatie cd.
Link naar reactie
Jij hebt dus ook een installatie CD, maar dat is mogelijk een XP-Home zonder enig servicepack, maar ik vermoed eerder, dat het een XP-Home versie SP1 is!\r\nDat betekent, dat gebruik je deze CD om te installeren, je servicepack 3 er direkt in kan installeren.\r\nIs het echter een XP-Home zonder servicepack, dan moet eerst SP-2 geïnstalleerd worden!\r\n\r\nIk hoop dat je het een beetje begrijpt?\r\n\r\nIs het een originele CD van MS en kan je dan iets ontdekken of er ook een SP staat vermeld?\r\n\r\nHeb jijzelf wel eens een computer geïnstalleerd?
Link naar reactie
Nou het is een vriend van m\'n zoon. Als m\'n zoon zich eraan waagt ben ik bang dat het ook niet goed komt. \nMaar ik heb nog 1 vraagje. Als ik naar uitvoeren-msconfig-boot-ini ga, zie ik dat \"c:\\cmdcons/bootsect.dat=Microsoft Windows Recovery Console/cmdcons\" blauw is. Hierin wordt volgens mij dus opgestart, en klopt dit dus niet. Hieronder staat een lange regel met onder meer Microsoft Windows Home Edition. Dit heb ik als standaard ingesteld, maar na herstart van computer staat de eerste regel die ik noemde toch weer in het blauw. Volgens mij klopt dit niet. Het lijkt wel of ik in veilige modus zit en er niet uit kom. \nWie weet ligt het hier aan?
Link naar reactie
Als je in Veilige Modus zit, dan staat dat vermeld op het bureaublad.\r\n\r\nEn dat de recoveryconsole geïnstalleerd is, is ook een goed ding.\r\n\r\nWat je mijn inziens kan doen, is toch die installatieCD in de drive doen en [B]sfc /scannow[/B] alsnog proberen te doen. Wat dan gerepareerd wordt, is mooi meegenomen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...