Ga naar inhoud

Windows start niet meer op


Aanbevolen berichten

Ik heb Windows XP op de C Schijf geïnstalleerd, daarbij is er nog een D schijf en een E schijf aanwezig. Deze laatste wordt in het schijfbeheer van het computerbeheer aangemerkt als systeem schijf, terwijl ik alle bestanden van deze schijf heb verwijderd. Bij eigenschappen zie ik dat 3.6 GB van de 150 op de E schijf in gebruik is. De C schijf wordt als opstart schijf gekenmerkt. \r\nAls ik de E schijf fysiek verwijder, dan start de PC niet meer op en wil booten vanaf dvd speler, ondanks dat ik instel van C te booten. Waarschijnlijk staan er dus op de E schijf (IDE) gegevens voor het opstarten. Hoe los ik dit probleem op?\r\n\r\njabewa
Link naar reactie
Waar stond Windows eerst op? Alle bestanden op E zijn verwijderd, maar toch nog 3,6 GB in gebruik. Wat kan dat zijn? Heb je de E-schrijf geformateerd?\nAls ik het goed begrijp heb je meerdere fysieke schijven in je pc en niet 1 schijf met meerdere partities?\nHeb je de installatie op C: helemaal op een \'schone\' schijf gedaan?
Link naar reactie
Kopieër die bootbestanden naar de C:, t.w. de ntldr, de ntdetect.com en de boot.ini en verander de boot.ini dan wordt er gestart vanaf de C:.\r\n\r\nDeze regels dienen er dan zo uit te zien in de boot.ini\r\n[COLOR=\"Red\"]default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)[/COLOR]\\WINDOWS\r\n[operating systems]\r\n[COLOR=\"red\"]multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)[/COLOR]\\WINDOWS=\r\n\r\nWel dient voor het rebooten de C: partitie aktief gemaakt te worden in schijfbeheer.\r\n\r\nDe MBR staat altijd aan het begin van de schijf en heeft hier niets mee te maken.
Link naar reactie
Is het niet systeemherstel wat op die schijf aan staat?\r\n\r\nHeeft overigens niets met de MBR te maken, die staat aan het begin van de schijf.\r\nWel kan het zijn dat de E: aktief is en niet de C:, dat kun je veranderen in schijfbeheer.\r\n\r\nKijk tevens de boot.ini na of er wel de juiste gegevens in staan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...