Ga naar inhoud

Partitie vergroten


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\n\nben sinds vandaag nieuw hier op het forum, n.a.v. een probleempje.\n\nIk heb een harde schijf van 500 GB. Die heb ik een keer gesplitst en weer een keer samen gevoegd en weer allemaal losse partities en weer samenvoegen en ga zo maar door.\n\nNu heb ik 4 losse stukken (bij schijfbeheer).\néén van 156,53 GB (ja gek getal heh, deze partitie is leeg)\néén van 7,83 GB(hier staan bestandne op die ik wil bewaren)\néén van 232,62 GB (staat windows 7 op geïnstalleerd)\nen een stuk van 68,79 GB waarin staat Niet-toegewezen. (gewoon niks dus eigenlijk)\n\nNu wil ik die waar de bestanden op staan vergroten naar 200 GB en die waar windows op staat naar 300 GB.\n\nMaar als ik met mn rechtermuisknop erop klik, kan ik ze alleen verkleinen.\n\n[url]http://img207.imageshack.us/my.php?image=naamloosfoc.png[/url]\n\nKan iemand mij helpen door te vertellen hoe ik m\'n schijf weer heel kan maken.\nIk heb nu 156,52+68,79 GB die ik eigenlijk niet kan gebruiken.\n\n(ik kon de partities trouwens ook al niet uitbreiden in vista of xp, dus windows 7 ligt het niet aan)\n\nIk hoor het graag van jullie.\n\nbedankt alvast!
Link naar reactie
Met alle respect, je hebt er een lekkere puinhoop van gemaakt!\r\nDe Systeempartitie zit vrijwel achterop de HD, daar waar de harddisk steeds langzamer wordt! Dat komt de snelheid van Windows echt niet ten goede.\r\n\r\nAls ik jou was, dan zou ik de bestanden op de kleine partitie naar een USB-stick verplaatsen, of op 2 DVD\'s branden en dan Windows7 helemaal opnieuw installeren. \r\nIn het begin van de installatiefase, bij het overzicht van de harde schijf, klik je op [B]Advanced[/B] - daardoor krijg je de mogelijkheid, partities te verwijderen en weer aan te maken!
Link naar reactie
[url]http://www.paragon-software.com/home/pm-express/download.html[/url]\r\n\r\nJe zult dan eerst de boel of op moeten schuiven naar het begin van de schijf of als je alleen die \"bewaar\" partitie wil vergroten dien je eerst de extended partitie te vergroten en dan het logische station wat erin staat maar dan dien je die gemaakte partitie eerst te verwijderen, die ruimte achter de C: kun je sowieso bij de c: trekken\'.\r\n\r\nWordt niets langzamer als de bootpartitie ergens anders staat, dat is een idee uit het jaar 0, de verschillen zijn te klein om dat op te merken bij de huidige harde schijven.:confused:\r\n\r\nOverigens kun je met dat gegeven progje alles aanpassen zoals je dat wilt, nieuwe partitie achteraanmaken, boel ernaartoe verplaatsen, oude partitie verwijderen, de C: opschuiven etc, etc.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...