Ga naar inhoud

Vista en Xp op 1 partitie, hoe XP verwijderen?


Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem.\r\n\r\nGisteravond lekker dom en stumperig bezig geweest door op mijn voorgeinstalleerde Compaq Presario met Vista Home Basic, XP te installeren.\r\n\r\nResultaat = Een kapotte recovery partitie en een Vista welke niet meer uit zichzelf boot :(\r\n\r\nNog erger is dat ik nu zowel Vista als XP op 1 PARTITIE heb staan !!!\r\n\r\nIk heb nu gelezen hoe ik vista met een bootloader weer op kan laten starten, maar nu weet ik dus niet of dat gaat lukken omdat Vista en XP op 1 partitie staan !!\r\nNu blijkt ook nog eens dat HP/Compaq geen ondersteunende drivers voor XP heeft en dus heb ik geen hol aan XP.\r\n\r\nNu wil ik XP van de HD verwijderen, maar deze staat dus samen met de nog WEL werkende Vista op dezelfde partitie en ik moet nu vanuit XP ZONDER display driver en internet connectie ALLES doen.\r\n\r\nStress hierzo, HOE kan ik XP van dezelfde Partitie als Vista verwijderen ZONDER schade aan de Vista installatie aan te brengen ??? En is het mogelijk om tijdens het opstarten TOCH in Vista te komen i.p.v. XP, dan is misschien de boot.ini aan te passen en kan ik de mappen van XP desnoods handmatig verwijderen :S !!\r\n\r\nBij voorbaat dank
Link naar reactie
Het lijkt mij volkomeme onmogelijk Vista en XP in één partitie te hebben.\r\nDar je de herste;lpartitie om zeep hebt gebracht, dat is duidelijk.\r\nIk vermoed dat XP nu op de partitie zetelt, waar de herstelpartitie zat.\r\n\r\nAls het goed is, start XP nu op.\r\nGa naar Schijfbeheer, zodat je een grafisch overzicht krijgt, hoe de schijf nu is ingedeeld!
Link naar reactie
Allereerst bedankt voor je reactie.\r\n\r\nIk heb mijn XP op de C: partitie gezet, de E: recovery partitie = leeg en als ik in XP mijn C: schijf open zie ik 2 windows mappen staan.\r\n\r\n1. Windows (Vista)\r\n2. WINDOWS.0 (XP)\r\n\r\nHeb dit persoonlijk nog nooit gezien, heb nu helaas de laptop niet bij me maar ben ervan overtuigd dat op de een of andere manier het toch geluk is deze installaties zonder het overschrijven van de Vista installatie erop te krijgen.\r\n\r\nHet vreemde is dat ik vanuit mijn XP bij AL mijn in Vista opgeslagen documenten kan (afbeeldingen, muziek, enz) dit is het vreemdste wat ik OOIT heb meegemaakt !!!
Link naar reactie
Hoe je het voor elkaar hebt gekregen is voor mij een compleet raadsel.\r\nHet enigste wat ik voor mogelijk hou, is dat XP zich over Vista heen als update heeft geïnstalleerd!\r\nDat houdt verder in, dat Vista zelf niet meer werkt!\r\n\r\nVerder is het voor mij ook een raadsel, waarom de E-partitie = herstelpartitie dan gewist is.\r\n\r\nIndien je Vista terug wil hebben, dan kan je bij HP een recoveryDVD kopen.\r\n\r\nMaar er is ook een alternatief - en dat is Windows 7.\r\nSneller dan Vista, maar ook sneller dan XP!\r\n\r\n[CENTER][url=http://co1piltwb.partners.extranet.microsoft.com/mcoeredir/mcoeredirect.aspx?linkId=11821249&s1=8193ef58-c232-e7e6-66c7-5ad27aafe9a3][B][I]Download Windows 7 Release Candidate[/I][/B][/url][/CENTER]\r\n\r\nScroll op de pagina naar beneden, om of de 32bits dan wel de 64bits versie te nemen, stel de taal op Engels in en klik op [B]Go[/B]\r\n\r\nN.B. - je kan na installatie Windows 7 van een Nederlands taalpakket voorzien!\r\n\r\nDeze RC Candidate werkt tot/met 31 maart volgend jaar; na die datum - tot 1 juni 2010, zal Windows 7 dan elke 2 uur rebooten!\r\nMaar het geeft je genoeg tijd om met Windows 7 bevriend te raken!\r\nDe RC is al zo verschrikkelijk stabiel, dat MS zelfs bedrijven adviseert over te gaan op de RC.
Link naar reactie
Kijk top dat je er zoveel tijd en werk in stopt om me te helpen met dit probleem.\r\n\r\n[QUOTE=Abraham54;467832]Verder is het voor mij ook een raadsel, waarom de E-partitie = herstelpartitie dan gewist is.\r\n\r\n[B]Dit is een beveiliging van HP ben ik ondertussen achter na een chat met een medewerker, zodat ze je geen softwareondersteuning meer hoeven te verlenen als je dit flikt, bij een XP installatie wist de data op de E: schijf zich automatisch.[/B][/quote] \r\n\r\nJij adviseerd dus om over te stappen naar windows 7 en gewoon de HD te formatteren ?? en na 31 maart 2010 windows 7 te kopen ?\r\nEn welke bit versie raad je aan 32 of 64 bits (processor is een AMD Sempron SI-42 single core cheap ass processor ;)) Neem dus aan 32 bits.\r\n\r\nWel nog een vraagje dan, denk jij dat de Vista [B][I][URL=\"http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?os=2093&lc=nl&dlc=nl&cc=nl&product=3938325&lang=nlhttp://www.syschat.com/remove-xp-xp-vista-dual-boot-1927.htmlhttp://neosmart.net/dl.php?id=1http://www.vistabootpro.org/http://\"]drivers van HP[/URL][/I][/B] op windows 7 werken ?? Anders heb ik er waarschijnlijk nog niks aan.\r\n\r\nBedankt voor het antwoord ga als het antwoord op de drivers positief is vanmiddag meteen aan de slag
Link naar reactie
[QUOTE=boodhaa;467836]ga in vista naar uitvoeren msconfig, tabblad computer opstarten, en verwijder XP.\r\ndaarna kun je de XP mappen verwijderen.[/QUOTE]\r\n\r\nTx lampie, maar wel eerst even lezen \"MIJN PC BOOT IN XP en ik [B][I][U]KAN[/U][/I][/B] hem [B][I][U]NIET[/U][/I][/B] booten in vista\" 8-| ;)\r\n\r\nDat is het hele probleem !!!
Link naar reactie
@ RDCMrT\r\n\r\nWindows 7 is tot 31 maart volgend jaar volledig GRATIS te gebruiken.\r\nWindows 7 komt pas per 22 oktober a.s. in de verkoop!\r\n\r\nDus: de overstap maken op Windows 7 (gewoon de Vista drivers van je notebook er voor gebruiken) levert je het beste en goedkoopste alternatief!
Link naar reactie
[QUOTE=Wimmie67;467840]Wel grappig dat gesuggereerd wordt dat W7 veel sneller is dan XP of Vista.Het verschil is n.l nihil:confused:[/QUOTE]\r\n\r\nTja, er worden weer veel boute uitspaken rondgestrooit de een nog bouter dan de ander, fijn voor de leken die op het verkeerde been worden gezet, vaak een vorm van zelfoverschatting.;)
Link naar reactie
Gaat mij ook niet om de snelheid maar ook om de aantal bugs welke erin zitten.\r\n\r\nBij vista is mijn HD constant aan het werk, tijdje linux gedraaid en als ik niets deed deed de harde schijf ook niets tot weining (Ben van LINUX afgestapt omdat ik er niet mee kon werken, helemaal ruk dat ubuntu !!!)
Link naar reactie
Kijk maar naar mijn notebook, weet echt niet hoe deze met Vista om moet gaan.\r\n\r\nMijn neef draait windows 7 op een 3 á 4 jaar oude HP business laptop en dat ding is weer net zo snel als nieuw uit de doos, draait zelf beter en sneller dan XP, ik weet dus niet WIE hier onzin lopen te verkondigen ?!?!?!?
Link naar reactie
[quote=RDCMrT;467889]Kijk maar naar mijn notebook, weet echt niet hoe deze met Vista om moet gaan.\n\nMijn neef draait windows 7 op een 3 á 4 jaar oude HP business laptop en dat ding is weer net zo snel als nieuw uit de doos, draait zelf beter en sneller dan XP, ik weet dus niet WIE hier onzin lopen te verkondigen ?!?!?!?[/quote]\nNiks ten nadele van Windows 7 hoor , ik werk er met plezier mee, maar een net nieuw geïnstalleerd systeem loopt altijd lekker snel, gebruik het eerst een half jaar ofzo, en kijk dan nog eens of \'ie nog net zo snel is.
Link naar reactie
Tja, de kernel is nog steeds die van NT, beutje aangepast en uitgebreid voor W2/K, XP en Vista, voor windows 7 de sechte delen van Vista ook weer aangepast.\r\n\r\nOverigens draai ik hier op een PC 4 OS\'en, XP 32 en W7 32 draaien even snel alleen Vista 64 is ietsje trager maar er zitten alleen verschillen in het booten en op diverse onderdelen zoals bestanden uitpakken en recoderen, maar al met al zitten er maar kleine verschillen tussen en Ubuntu werkt ook prima, ligt aan de gebruiker als die er niet mee om kan gaan, niet aan het OS.:cool:
Link naar reactie
Scroll op de pagina naar beneden, om of de 32bits dan wel de 64bits versie te nemen, stel de taal op Engels in en klik op [B]Go[/B]\r\n\r\nN.B. - je kan na installatie Windows 7 van een Nederlands taalpakket voorzien!\r\n\r\nDeze RC Candidate werkt tot/met 31 maart volgend jaar; na die datum - tot 1 juni 2010, zal Windows 7 dan elke 2 uur rebooten!\r\nMaar het geeft je genoeg tijd om met Windows 7 bevriend te raken!\r\nDe RC is al zo verschrikkelijk stabiel, dat MS zelfs bedrijven adviseert over te gaan op de RC.[/QUOTE]\r\n\r\nBeste Abraham54 kun jij mij ook vertellen waar ik het Nederlands taalpakket voor Windows-7 kan downloden ??? :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...