Ga naar inhoud

Service Pack 1 blijft hangen


Aanbevolen berichten

Ik heb op al heel veel fora het probleem gezien, maar niemand biedt mij een oplossing. \r\nDe laptop (Acer Aspirt 9300) had nog geen Service Pack 1 (Vista als besturingssysteem), dus ging ik die installeren om hem wat sneller te krijgen.\r\nEchter nadat hij de 3 van 3 fase had afgerond (leek het), startte hij opnieuw op en begon weer bij de 3 van 3 fase.\r\nHij bleef op 0% , sprong dan opeens op 99%, gevolgd door het woord: Welkom en daarna Afsluiten. Dit blijft hij constant herhalen.\r\n\r\nIk heb al via F8 - Opstart hersellen - alles geprobeerd, vanaf de Command Prompt tot zelf later herstellen. Zo kan ik ik het Register en in de cmd.exe\r\nVerder heb ik geen mogelijkheid ook maar iets te doen.\r\n\r\nIk heb de Recovery Disk van Vista al gebrand (iso image) en geprobeerd. Maar ook die kan niets vinden. Omdat er belangrijke bestanden op de laptop staan wil ik hem niet opnieuw installeren.\r\n\r\nKan iemand mij alsjeblieft helpen?!?!\r\nBen echt ten einde raad.
Link naar reactie
Het enigste wat je kan doen is de HD uitbouwen en het zij middels een verloopstuk in een desktop PC hangen of in een USB-2 behuizing monteren en dan aan een andere PC of notebook aansluiten, om op die wijze je belangrijke documenten enz. te kunnen overzetten.\r\n\r\nHierna kan je de HD weer terugzetten in je notebook en een volledige herinstallatie doen.\r\nInstalleer dan direkt daarop SP-1.\r\nOnderzoek ook via Acer support, of er voor Vista SP1 nieuwe drivers voor jouw notebook zijn uitgebracht.
Link naar reactie
[QUOTE=reinier91;467294]Ik heb op al heel veel fora het probleem gezien, maar niemand biedt mij een oplossing. \r\nDe laptop (Acer Aspirt 9300) had nog geen Service Pack 1 (Vista als besturingssysteem), dus ging ik die installeren om hem wat sneller te krijgen.\r\nEchter nadat hij de 3 van 3 fase had afgerond (leek het), startte hij opnieuw op en begon weer bij de 3 van 3 fase.\r\nHij bleef op 0% , sprong dan opeens op 99%, gevolgd door het woord: Welkom en daarna Afsluiten. Dit blijft hij constant herhalen.\r\n\r\nIk heb al via F8 - Opstart hersellen - alles geprobeerd, vanaf de Command Prompt tot zelf later herstellen. Zo kan ik ik het Register en in de cmd.exe\r\nVerder heb ik geen mogelijkheid ook maar iets te doen.\r\n\r\nIk heb de Recovery Disk van Vista al gebrand (iso image) en geprobeerd. Maar ook die kan niets vinden. Omdat er belangrijke bestanden op de laptop staan wil ik hem niet opnieuw installeren.\r\n\r\nKan iemand mij alsjeblieft helpen?!?!\r\nBen echt ten einde raad.[/QUOTE]\r\n\r\nGa eens via \'uitvoeren\' en tik daar MSCONFIG in.\r\nHaal onder het tabblad \'opstarten\' ALLE vinkjes weg en start opnieuw op.\r\nDe-installeer de virusscanner en start wederom opnieuw op.\r\nInstalleer SP1 nog een keer.\r\nAls het nu wel goed gaat, kan je daarna de virusscanner weer installeren en alle vinkjes in MSCONFIG weer aanzetten.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;467583]Ga eens via \'uitvoeren\' en tik daar MSCONFIG in.\r\nHaal onder het tabblad \'opstarten\' ALLE vinkjes weg en start opnieuw op.\r\nDe-installeer de virusscanner en start wederom opnieuw op.\r\nInstalleer SP1 nog een keer.\r\nAls het nu wel goed gaat, kan je daarna de virusscanner weer installeren en alle vinkjes in MSCONFIG weer aanzetten.[/QUOTE]\r\nGaat een beetje moeilijk als hij er niet meer in komt.. :|
Link naar reactie
[QUOTE=Pimmie;467610]Gaat een beetje moeilijk als hij er niet meer in komt.. :|[/QUOTE]\r\n\r\nHeb ik helemaal overheen gekeken........\r\n\r\nWat nog een optie is, is om de laptop op te starten vanaf een willekeurige (32-bit) Vista DVD.\r\nNa het kiezen van de taal kies je voor \'mijn computer herstellen\'.\r\nIn het dan volgende menu kies je voor een systeemherstel en kies je een herstelpunt van voordat je de eerste poging ondernam SP1 te installeren.
Link naar reactie
[QUOTE=qpc;467649]Heb ik helemaal overheen gekeken........\r\n\r\nWat nog een optie is, is om de laptop op te starten vanaf een willekeurige (32-bit) Vista DVD.\r\nNa het kiezen van de taal kies je voor \'mijn computer herstellen\'.\r\nIn het dan volgende menu kies je voor een systeemherstel en kies je een herstelpunt van voordat je de eerste poging ondernam SP1 te installeren.[/QUOTE]\r\nKan gebeuren. ;)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...