Ga naar inhoud

HDD Lampje blijft knipperen (XP)


Aanbevolen berichten

Beste Lezers,\r\n\r\nIk heb een nieuwe pc, die ik netjes met windows xp en de updates en drivers heb geinstalleerd. Maar het lampje van de harde schijf blijft maar knipperen. Elke seconde minimaal een keer. Om gek van te worden. Ik heb diverse dingen al geprobeerd (systeem herstel uitschakelen, defragmentaite, in het bios gesnuffeld) maar kom er maar niet achter waarom dit is. Als het lampje knippert is er geen schijf activiteit op dat moment. Want de pc staat gewoon aan, en er gebeurt op dat moment niets mee. Het is een maxtor diamondmax 22, 500gb, 32mb, sata2. Kan iemand mij uit de brand helpen ??
Link naar reactie
Niet echt. Dat indexeringsverhaal klinkt heel plausibel. Dat is een proces waarbij Windows een soort van index samenstelt van de bestanden die op je harde schijf/schijven staan. Dat kost de eerste dagen even tijd, afhankelijk van de hoeveelheid schijfruimte en de hoeveelheid bestanden die daarop staan.\n\nAls dat eenmaal achter de rug is, dan zie je dat alleen na installaties van nieuwe programma\'s en dergelijken, die moeten dan weer aan de index worden toegevoegd. Dit proces gaat inderdaad wel ten koste van de prestaties, maar met de systemen van vandaag heeft dat amper invloed en het gebeurt hoofdzakelijk als de PC niet bezig is met iets anders.\n\nHet voordeel van dat proces is dat als het eenmaal klaar is, je bestanden veel sneller kunt vinden via de zoekfunctie, omdat Windows dan de index kan raadplegen in plaats van op dat moment al je schijven te moeten gaan doorzoeken.\n\nIk zou het dus een paar dagen aankijken, dan zal het vanzelf minder worden en op een gegeven moment gewoon ophouden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...