Ga naar inhoud

[Opstarten]XP start heel langzaam op


Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,\r\n\r\nIk heb een probleem. Als ik mijn pc opstart duurt het ong 4 minuten om op te starten, dit vind ik gewoon niet acceptabel!\r\n\r\nIk heb hier nog nooit problemen mee gehad maar nu ineens wel.\r\n\r\nDe Bios gaat zo voorbij, het opstartlogo ook. dan klik ik op mijn naam en typ mijn w8woord in, dan staat er \'\'persoonlijke instellingen worden geladen\'\' dit duurt ongeveer 1 min. dan zie ik mijn bureaubladachtergrond verschijnen en dan duurt het 2 a 3 minuten voordat ik mijn taakbalk en icoontjes zie.\r\n\r\n(kan het komen door Windows SteadyState?)\r\n\r\nThanks voor alle hulp alvast!
Link naar reactie
Om je systeem wat sneller te laten starten:\r\n\r\ndownload en installeer MS Bootvis: [url]http://www.softpedia.com/get/Tweak/System-Tweak/BootVis.shtml[/url]\r\n\r\nStart Bootvis; klik in de werkbalk op \'Trace\' en selecteer dan >Next boot + Driver delays. Klik in het venster \'Trace Repetitions\' op >OK.\r\nDe computer zal gaan afsluiten en daaropvolgend gaan herstarten.\r\nDoe verder niks totdat het voltalige Bootvisvenster weer op je bureaublad staat. Dan klik je weer op \'Trace\' en selekteer je >Optimize System.\r\nWederom herhaalt zich het afsluiten en weer opstarten. Dan nog even wachten totdat Bootvis helemaal klaar is.\r\n\r\nBootvis kan echter een waarschuwing afgeven, dat het tool niet kan starten vanwege fragmentering van de besturingsschijf.\r\n\r\nNadat Bootvis het systeem onderhanden heeft genomen, is schijfdefragmentatie ook belangrijk, omdat dan bootbestanden naar het begin van de schijf worden verplaatst - dit om sneller opstarten mogelijk te maken!\r\n\r\nGa daarvoor tevens het gratis [B]Iobit smart Defrag[/B] gebruiken.\r\n\r\n[url=http://www.iobit.com/iobitsmartdefrag.html]Iobit Smart Defrag[/url]\r\n\r\nDeze defragmenteerde zorgt ervoor dat opstartbestanden en veel gebruikte Windows onderdelen naar de snellere gedeelten van de harddisk worden verplaatst. Hierdoor ontstaat snelheidswinst.\r\nN.B.: regelmatig defragmenteren zal daardoor steeds sneller gaan!
Link naar reactie
HKEY_LOCAL_MACHINE \\ SOFTWARE \\ Microsoft \\ Dfrg \\ BootOptimizeFunction\r\nAls er bij die sleutel de subsleutel \"enabled\" voorkomt met de waarde \"Y\" heeft bootvis geen functie, die overigens na SP1 al overbodig is.\r\nOver de overbodigheid van defragmenteren zal ik het maar niet meer hebben.\r\n\r\nKijk eens in de logboeken waar het probleem zit.\r\nDenkelijk wordt er een netwerk gezocht wat de boel zo vertraagd.\r\n\r\n[url]http://www.majorgeeks.com/download.php?det=127[/url]\r\nMet dit oude gratis tooltje zijn een aantal registersetting eenvoudig aan te passen om de boel wat sneller te laten verlopen zonder zelf in het register te duiken.
Link naar reactie
[QUOTE=Master_Chief;467203]2007 en 150 MB[/QUOTE]\r\n\r\nGa eens naar START, dan naar UITVOEREN en tik daar een MSCONFIG in.\r\nGa dan naar het tabblad OPSTARTEN en laat hier eens een plaatje zien van welke programma\'s er allemaal in dat lijstje voorkomen.\r\nHeb je per ongeluk ook nog Spywaredoctor (niet legaal) er op staan? Zo ja, verwijder die dan maar eens....
Link naar reactie
Indien in het Tabblad Opstartende de melding Microsoft Office Starten is aangevinkt, betekent dat XP bij het starten veel tijd verliest door uit de grote voorraad fonts de juiste fonts te halen - om deze op hun beurt in het werkgeheugen te zetten.\r\nDe achterliggende bedoeling is, dat Office hierdoor sneller zal starten!
Link naar reactie
[QUOTE=Master_Chief;467689]hij liep gewoon goed, ook toen ik office er op had staan.\r\nIk heb ook niks in de opstartdingen veranderd en niks raars geinstalleerd[/QUOTE]\r\n\r\nMaar waarom laat je hier dat lijstje niet zien zodat anderen kunnen zien waar het probleem zit? Weet jij wat er allamaal in staat en weet je ook wat het allemaal is?\r\nJe wilt toch hulp? dan zal je wel met betere informatie moeten komen en oa dat lijstje uit msconfig moeten laten zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...