Ga naar inhoud

XP installeren zonder dvd/cd speler!


Aanbevolen berichten

Hallo,\n\nkunnen jullie mij helpen met het installeren van Windows XP op een Acer aspire 1692wlmi Laptop?\n\nIk heb al natuurlijk rond zitten zoeken op google maar ik kom er helaas niet uit :S \n[U]\nWat is mijn probleem?[/U]\nMijn probleem is dat de dvd speler niet meer werkt en vervangen gaat niet omdat ze niet meer worden gemaakt volgens een computerwinkel in de buurt.\n[U]\nWat heb ik al geprobeerd?[/U]\n\nIk heb geprobeerd door de harde schijf in een andere Acer laptop te doen en daar te installeren alleen krijg ik na het Windows opstart logo een foutmelding dus waarschijnlijk gaat dat niet werken.\n\nOok ben ik bezig geweest met een externe usb DVD speler alleen lukte het niet om via reboot de speler te vinden. ( heb bios instellingen aangepast)\n\nIk heb geprobeerd opnieuw te installeren via een USB stick.\n\nMet WinSetupFromUSB krijg ik de volgende foutmelding: \n[B]This doesn\'t seem to be a valid source, could not find DOSNET.INF\nRetry to select a valid source or CANCEL to return to the main menu[/B]\nDit bestand DOSNET.INF is niet te vinden op de cd, waarschijnlijk niet zo gek want je hebt bij deze Acer 4cd voor de computer te installeren. En je moet bij cd 1 beginnen!\n\nOok ben ik bezig geweest met het installeren via netwerk boot door middel van gebruik van DHCP Turbo samen met TFTP Server.\nAlleen loop ik hier meteen al vast omdat ik niet begrijp hoe je het precies instelt.\n\nKunnen jullie mij helpen met de vorige 2 problemen of weten jullie een ander manier om XP te installeren? \n\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Je zal in eerste plaats van USB kunnen booten. Ik neem aan dat dat het probleem niet is.\r\nDe USB-stick moet in FAT32 zijn geformateerd.\r\n\r\nOm een installatie CD / DVD naar de harddisk cq. USB-stick te copiëren, gebruik dan volgende bevel: [B]xcopy e:\\*.* i:\\ /e[/B]\r\n\r\n- De parameter e:\\ is het optische apparaat waarin de installatiedisk zit\r\n\r\n- De parameter i:\\ is de doellocatie op de harde schijf, of de USB-stick\r\n\r\n- De parameter /e betekent dat alle bestanden naar de doellocatie worden gekopieerd\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
[QUOTE=Abraham54;466770]Je zal in eerste plaats van USB kunnen booten. Ik neem aan dat dat het probleem niet is.\r\nDe USB-stick moet in FAT32 zijn geformateerd.\r\n\r\nOm een installatie CD / DVD naar de harddisk cq. USB-stick te copiëren, gebruik dan volgende bevel: [B]xcopy e:\\*.* i:\\ /e[/B]\r\n\r\n- De parameter e:\\ is het optische apparaat waarin de installatiedisk zit\r\n\r\n- De parameter i:\\ is de doellocatie op de harde schijf, of de USB-stick\r\n\r\n- De parameter /e betekent dat alle bestanden naar de doellocatie worden gekopieerd\r\n\r\nSucces.[/QUOTE]\r\n\r\nIk krijg nu de melding [B]ongeldig pad[/B] bij invoeren xcopy d:\\*.* e:\\ /e :s
Link naar reactie
[QUOTE=Abraham54;467031]Kijk in Explorer/Verkennner welke aanduiding de drive heeft, waarin de XP CD-rom zit en dito welke aanduiding de USB-stick heeft[/QUOTE]\n\nDat klopt allemaal maar kan het niet liggen aan het feit dat het niet 1 XP cd is maar dat de installatie met meerdere cd\'s moet.\n\nDe map i386 is dan ook niet zichtbaar op 1 van de cd\'s!!!!
Link naar reactie
Omdat het dus om een recoveryset gaat, waarbij je gebruik moet maken van een drive, is er dus nog één optie over: een USB2-CD/DVD rom/RW!\r\n\r\nMogelijk dat iemand in je kennissenkring over zo\'n apparaat beschikt?\r\n\r\nAan de andere kant, kan je de stukkende drive niet vervangen door een nieuwe drive?\r\n\r\n[url]http://www.alternate.nl/html/categoryListing.html?cat1=61&cat2=228&cat3=0&cat1=61&cat2=6&cat3=0&&tn=HARDWARE&l1=DVD%2FBlu-ray&l2=DVD-branders&l3=Extern&[/url]\r\n\r\n[url]http://www.alternate.nl/html/product/DVD-reWriters_IDE/Samsung/Slim_SN-S082H/-1072597/?tn=HARDWARE&l1=DVD%2FBlu-ray&l2=DVD-branders&l3=IDE[/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...