Ga naar inhoud

Java


Aanbevolen berichten

Er is iets fout gegaan met Java. In het configuratiescherm staat nog wel het vakje Java maar het programma is vedwenen. Ik heb Java weer geinstaleerd maar nu staat het programma in programma\'s en onderdelen. Ik krijg nu steeds de foutmelding van Asus, het merk van de laptop, dat er geen updates gemaakt kunnen worden. Ik krijg ook geen contact meer via de snelkoppeling met Asus live update. Hoe krijg ik Java weer terug in het configuratie scherm? Alvast bedankt voor de reacties.
Link naar reactie
Kijk in Configuratiescherm/Software hoevaak je daar Java Runtimes tegenkomt.\r\nDeïnstalleer dan alle aanwezige runtimes en heel belangrijk: herstart daarna je computer!\r\n\r\nDaarna de nieuwste versie downloaden en installeren: [url=https://cds.sun.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/CDS-CDS_Developer-Site/en_US/-/USD/ViewProductDetail-Start?ProductRef=jre-6u13-oth-JPR@CDS-CDS_Developer][I][B]Java SE Runtime Environment (JRE) 6 Update 13[/B][/I][/url]\r\n\r\nSucces.
Link naar reactie
Hallo erikdenhouter.\r\n\r\nHet is inderdaad gelukt met cleanup. Alleen het downloaden van Java geeft nu problemen. In het configuratiescherm staat nog wel het vakje Java maar het programma is vedwenen. Ik wil weer proberen om het programma Java daar in te krijgen. Alleen ik heb geen idee hoe ik dat moet doe. Heb jij enig idee? In ieder geval hartstikke bedankt voor je hulp.
Link naar reactie
Indien het zo is, dat om de een of andere reden de javasnelkoppeling in het Configartiescherm niet werkt, ga dan naar C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin en zoek daar naar [B]javacpl.exe[/B].\r\na) misschien door klikken/dubbelklikken hierop, dat de koppeling in het Configuratiescherm wordt bijgewerkt\r\nb) indien niet, kan je ervoor kiezen om bijv. een snelkoppeling naar je bureaublad te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=Abraham54;466095]Indien het zo is, dat om de een of andere reden de javasnelkoppeling in het Configartiescherm niet werkt, ga dan naar C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin en zoek daar naar [B]javacpl.exe[/B][/QUOTE]\n\nHeb ik even geprobeerd, en het werkt wel door er een snelkoppeling naar toe te maken.\n\nMaar daarmee staat die nog niet in je configuratiescherm. Daarvoor verantwoordelijk (bij XP) is\nC:\\WINDOWS\\system32\\Javacpl[B].[/B]cpl.\n\nKijk eerst ook maar eens of C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin bestaat.\nIk vraag mij dus wel af of Java JRE nu goed geïnstalleerd is als die [B]Javacpl.cpl[/B] ontbreekt.\nZoek eens op de C: schijf ?
Link naar reactie
[QUOTE=Abraham54;466095]Indien het zo is, dat om de een of andere reden de javasnelkoppeling in het Configartiescherm niet werkt, ga dan naar C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin en zoek daar naar [B]javacpl.exe[/B][/QUOTE]\n\nHeb ik even geprobeerd, en het werkt wel door er een snelkoppeling naar toe te maken.\n\nMaar daarmee staat die nog niet in je configuratiescherm. Daarvoor verantwoordelijk (bij XP) is\nC:\\WINDOWS\\system32\\Javacpl[B].[/B]cpl.\n\nIk vraag mij dus wel af of Java JRE nu goed geïnstalleerd is als die Javacpl[B].[/B]cpl ontbreekt.\nZoek eens op de C: schijf ?\n\nKijk eerst ook maar eens of C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin bestaat.\n\nNa elke cleanup, of wat voor een verwijdering van het programma dan ook, zou ik wel voor de zekerheid herstarten.\n\nAls het echt niet gaat, en je bent pas kort met het probleem bezig, dan zou je ook een herstelpunt van b.v. twee dagen geleden kunnen terugzetten, en dan de verwijdering opnieuw beginnen met wat je nu weet.\nOok kan je dan die MS Cleanup meerdere keren draaien, dus nogmaals na een herstart na een verwijdering, om te zien of echt alles weg is, want volgens de Java site in de link die ik gaf wordt \"een\" versie van Java verwijderd, dus heb je er meerdere, dan zal je ook meerdere malen moeten verwijderen.
Link naar reactie
Ik heb inderdaad een map java\\jre\\bin en java cpl kom ik tegen. Ik heb java van mijn eigen computer gekopieerd naar een cd rom en deze naar de laptop geschreven. Dat lukt wel maar komt gewoon in de map progamma\'s te staan. Het lukt me niet om deze in de map Java te krijgen van het configuratiescherm. Ik blijf ook de melding houden dat ASUS geen update kan verzorgen.\r\n\r\nIs het ook mogelijk om de cd te staten vanaf de C:\\prompt en hem dat laten installeren? Ik heb het wel geprobeerd via C:\\ dan E: is de speler. Daarna geprobeerd met start, install: maar hij gaat hem niet installeren. Misschien heeft iemand anders nog een suggestie?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;466118]....daarmee staat die nog niet in je configuratiescherm. Daarvoor verantwoordelijk (bij XP) is\nC:\\WINDOWS\\system32\\Javacpl[B].[/B]cpl.\n\nIk vraag mij dus wel af of Java JRE nu goed geïnstalleerd is als die\n[B]C:\\windows\\system32\\Javacpl[SIZE=\"5\"].[/SIZE]cpl [/B]\nontbreekt. Zoek eens op de C: schijf ?[/QUOTE]\nDat bestand \n[B]C:\\windows\\system32\\Javacpl[SIZE=\"5\"].[/SIZE]cpl [/B]\neens zoeken ?\n\nJava cpl zoals jij het noemt is geen bestand. Het is dan [B]javacpl.exe[/B], maar daarvoor moet de Verkenner zo staan ingesteld dat de extensie ook weergegeven wordt. (menu \"[I]Extra - Mapopties - Weergave[/I]\")\nHeb je er op dubbelgeklikt om te zien of de Java console start ?\n\nSimpel kopiëren van Java zal niet gaan wanneer er vermeldingen in het Windows register ontbreken. Daarvoor is het te verweven met Windows.\n\n\nIk zou opnieuw beginnen, en [I]als het kan[/I] een herstelpunt (met [I]Systeemherstel[/I]) van voor de verwijdering terugzetten.\nDan de instructies volgen die op de Sun site staan, en in [I]Configuratiescherm - Software[/I] Java JRE verwijderen, en vervolgens dat Cleanup tool gebruiken. \nDan herstarten.\n\nEn nogmaals hetzelfde proberen. \nStaat er niets meer in Software, dan toch nog even kijken met dat cleanup tool.\n\nVervolgens Java downloaden en installeren.
Link naar reactie
Ik ga alles er weer afhalen en opnieuw installeren(Java). En zal verder alles wat jij hebt geschreven doen.\r\nIk heb al gekeken naar een ander herstel punt, maar in zie alleen maar 25 mei staan. Het is de laptop van een huisgenoot met Vista. Ikzelf heb XP maar kan verder terug dan gisteren,of bestaat er een andere mogelijkheid in Vista om verder terug te gaan in de tijd?\r\nMaar bedankt alvast voor de moeite.
Link naar reactie
Nee, geen andere mogelijkheid.\r\nIk denk dat het systeem verwarde info heeft gekregen met deze Javaproblemen, en dan maar de herstelpunten heeft weggehaald.\r\n\r\nOf daar moet een andere oorzaak voor zijn, zoals malware.\r\nDa\'s overigens maar een gekke gok hoor.\r\n\r\nDit bestand niet gevonden ?\r\nC:\\windows\\system32\\Javacpl.cpl
Link naar reactie
De c:\\windows\\system32 map bevat een heleboel systeembestanden, vandaar de .DLL\'s. Maar die hebben niets met Java te maken.\r\n\r\nDe site meldt dat alles OK is... Staat deze versie nu ook in [I]Configuratiescherm - Software[/I] ?\r\n\r\nOpen de Verkenner, rechtsklik op het C: station, en kies \"[I]Zoeken[/I]\".\r\nVul daar in: [B]javacpl.cpl[/B]\r\nZorg dat er een vinkje staat om ook sub-mappen te doorzoeken, en klik OK....\r\nIets te vinden ?\r\n\r\nHeb je soms een 64bit Vista ?\r\n\r\nHeb je al geprobeerd op\r\n[B]C:\\Program Files\\Java\\jre6\\bin\\javacpl[B].[/B]exe[/B]\r\nte dubbelklikken ? ([B] .exe [/B]hoeft bij jou niet zichtbaar te zijn)\r\n\r\nWeet je hoe een opdrachtprompt te openen ?\r\nDoe dat dan eens, en type:\r\n[CODE]Java -version[/CODE]
Link naar reactie
[QUOTE=Guus Geluk;466618]Ik heb alles er nogmaal afgehaald en [B]nu via de website van Sun gedownload[/B] en Java staat keurig weer in de configuratie. In ieder geval ieder een bedankt voor de medewerking.[/QUOTE]\r\nFijn, (zucht....).\r\n\r\nKan je alleen nog vertellen waar je dan eerst gedownload had ? :confused:
Link naar reactie
Maar dat is van Sun :confused:\r\nIk snap dit ook niet, dan kan er ook iets anders nu wel goed gegaan zijn.\r\n\r\nNiet vergeten, als je een update doet, dan zal de oude versie gewoon naast de nieuwe in [I]Configuratiescherm - Software[/I] blijven staan.\r\n\r\nJe kan dat een tijdje aanzien of het goed gaat, en na een tijdje (of ook direct als je dat wil) de oudere versie daar verwijderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...