Ga naar inhoud

Windows 95 installeren naast Windows XP ?


Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIs het mogelijk om Windows 95 te installeren op een systeem waar al Windows XP Home Edition op staat ??\r\nHeb al gegoogled maar vind er bar weinig over.\r\nIk heb namelijk een aantal leuke games die niet meer werken op XP, dus dacht ik laat ik Windows 95 eens installeren dan kan ik die games (misschien) weer spelen.\r\nEr is ruimte genoeg op die computer, met 2 harde schijven en in totaal een stuk of 4 partities, daar zal het alvast niet aan liggen.\r\nOf moet ik perse eerst 95 en pas daarna XP installeren ?\r\n\r\nKevin.
Link naar reactie
[url]http://www.petri.co.il/install_windows_98_after_windows_xp.htm[/url]\r\n\r\nOf op de moeilijke manier, lees voor 98 95 maar wel de bootdisk van 98SE gebruiken.\r\nEn vanaf de B (OSR1) versie is er pas ondersteuning voor FAT32.\r\n\r\nEn als het toch gewoon dos games zijn.\r\n[url]http://www.dosbox.com/[/url]
Link naar reactie
Bedankt, ik zal het eens proberen.\r\nStreets Of SimCity is bijv. een game dat ik nog eens zou willen spelen, installeren op XP lukt wel en het spel opent pas als ik de compatibiliteit op Windows 95 zet, maar vervolgens na 5 minuten ofzo stopt de game er opeens mee, in 95 werkte hij gewoon goed.
Link naar reactie
  • 3 weken later...
Je kan Windows 95 installeren in virtual PC. Maar dit breng nogal wat problemen met zich mee.\r\n1 De windows 95 cd is niet opstartbaar, dus dan moet je opstarten met een floppydisk.\r\n2 De drivers voor de emulatie hardware zijn niet op de cd, wat zorgt dat halverwege de cd niet meer\r\nzichtbaar is en de installatie stopt. Je kan dus het beste opstarten met een diskette in virtual pc de harddisk fdisken en formatteren, om daarna de complete cd naar die harddisk te kopieren om vanf daar de installatie uit te voeren. Na installatie kan je hier de benodigde chipsetdrivers vinden\r\n[url]http://downloadcenter.intel.com/Filter_Results.aspx?strTypes=all&ProductID=816&OSFullName=Windows*+95&lang=eng&strOSs=15&submit=Go%21[/url]
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties.\r\nMaar ik ga over een tijdje Windows 95 toch maar installeren op de normale manier, dus XP die er nu opstaat er af gooien en daarna eerst Windows 95 en daarna pas XP installeren, zo kan het toch wel he neem ik aan ? XP maakt dan een boot loader aan waarin je kunt kiezen of je in XP of \'het oudere besturiingssysteem\' wilt opstarten toch ?\r\n\r\nP.S: Het gaat trouwens niet over mijn pc maar over die van mijn vader, hij is toch van plan een nieuwe te kopen vroeg of laat, dus mag ik hem gebruiken om oude games op te spelen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...