Ga naar inhoud

batterij & harde schijf sparen


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nIk wilde graag mijn ebooks met Acrobat Reader lezen op mijn netbook (samsung nc10kaoa)\r\n - 3-in-1 kaartlezer (SD, SDHC, MMC) - Is het mogelijk om Acrobat Reader op bijv sdhc kaartje te installeren samen met mijn ebooks, zodat ik van het kaartje kan opstarten (Acrobat Reader) en ebooks laden, zodat de harde schijf uit kan?\r\n\r\nmet vriendelijke groet,\r\nRand
Link naar reactie
  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik begrijp dat een netbook zonder besturingssysteem niet werkt.\r\n\r\nHet is de bedoeling om hem volledig op te starten en daarna de harde schijf uit te schakelen, als het goed is staat het besturingssysteem dan in het intern geheugen.\r\n\r\nIk heb mijn netbook pas overmorgen in huis dus zal nog even moeten wachten.
Link naar reactie
[QUOTE=Hans60;463844]Dat klopt, maar er zullen regelmatig lees- en schrijfbewerkingen op de harddisk gedaan worden, bijvoorbeeld naar het pagefile. Je zult de hd dus niet geheel uit kunnen schakelen.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nAls dat het geval is loopt de schijf extra slijtage op (las ik ooit ergens) door het telkens opnieuw starten:|\r\n\r\nIs er geen speciale software die je in het interne geheugen kan laden die dit probleem oplost.\r\nHet lijkt me dat het al bestaat. Er zijn ontzettend veel mensen die een hoop \'leeswerk\' dagelijks op hun laptop of netbook verrichten (onderweg)\r\n\r\nEN HUN BATTERIJDUUR WILLEN VERLENGEN
Link naar reactie
Wat een rare ideeën, laat er een SSD schijf inzetten, heb je geen last van \"slijtage\".:(\r\nWaar je dat gelezen hebt staat er niet bij en als alles wat geschreven is waar zou zijn, tja.:cool:\r\n\r\nAls hij \"versleten\" is koop je een nieuwe.\r\n\r\nOverigens kan Foxit overal vanaf draaien, zal hij wel op de schijf willen komen.:p\r\n\r\nAl met al, wat een onvoorstelbare onzin.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;463860]Wat een rare ideeën, laat er een SSD schijf inzetten, heb je geen last van \"slijtage\".:(\r\nWaar je dat gelezen hebt staat er niet bij en als alles wat geschreven is waar zou zijn, tja.:cool:\r\n\r\nAls hij \"versleten\" is koop je een nieuwe.\r\n\r\nOverigens kan Foxit overal vanaf draaien, zal hij wel op de schijf willen komen.:p\r\n\r\nAl met al, wat een onvoorstelbare onzin.[/QUOTE]\r\n\r\nSSD schijf is nogal prijzig! Dan moet ik mijn nieuwe 160 GIG stof laten vangen.\r\nHet is de bedoeling om de batterijduur te verlengen.\r\n\r\nHet moet vanzelf spreken dat een harde schijf die telkens opstart sneller slijt!\r\n\r\nGewoon even je gezonde verstand gebruiken voor je aan komt zetten met je \'hanige\' arrogantie8-|
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;463884]Och, beter arrogant dan onwetend.:cool:\r\n\r\nZou die hele laptop niet aanzetten, de accu heeft een levensduur en alle onderdelen verouderen ook, allemaal \"slijtage\".:p[/QUOTE]\r\n\r\nHet is duidelijk, het interesseert je geen lor, je komt alleen de betweter uithangen;)
Link naar reactie
Een harddisk slijt natuurlijk wel, en het is de vraag van de TS om een alternatief te vinden voor een constant draaiende harddisk.\n\nLijkt mij een redelijke wens hoor.\n\nAlleen zal het besturingssysteem die harddisk vaak genoeg nodig hebben om het onbruikbaar te maken.\nDan is het idee van Lange Pier voor een SSD het enige.\n\nEr zal trouwens in de energie opties toch wel een mogelijkheid zijn om de harde schijf na een periode automatisch uit te laten schakelen ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;463919]Een harddisk slijt natuurlijk wel, en het is de vraag van de TS om een alternatief te vinden voor een constant draaiende harddisk.\r\n\r\nLijkt mij een redelijke wens hoor.\r\n\r\nAlleen zal het besturingssysteem die harddisk vaak genoeg nodig hebben om het onbruikbaar te maken.\r\nDan is het idee van Lange Pier voor een SSD het enige.\r\n\r\nEr zal trouwens in de energie opties toch wel een mogelijkheid zijn om de harde schijf na een periode automatisch uit te laten schakelen ?[/QUOTE]\r\n\r\nJa, bedankt! Alles wat beweegt slijt.:D En slurpt je accu leeg.:@\r\n\r\nJe kunt instellen dat de harddisk na een minuut stopt met draaien, maar als hij telkens voor elk computersignaal opstart, dus tientallen malen per dag en dat maandelijks dan gaat het hard, reken maar uit.\r\n\r\nIs SSD de enige optie die dit Universum te bieden heeft;)\r\n\r\nMvgr,\r\nRand
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;463928]Als je iets doet met de [ computer netbook laptop ] zal je harddisc moeten werken.;)[/QUOTE]\r\nDat klopt, maar als je alleen maar leest, en niet meer, dan is het een zege om dat met een stil en niet slijtend/slurpend systeem te doen.\r\n\r\nHet is niet rustig lezen als je elke zin onderweg door een knipperende en zoemende harddisk gestoord wordt, en te weten dat je computer eigenlijk niets anders dan een continu beeld aan het weergeven is.
Link naar reactie
[QUOTE=rand;463922]Je kunt instellen dat de harddisk na een minuut stopt met draaien, maar als hij telkens voor elk computersignaal opstart, dus tientallen malen per dag en dat maandelijks dan gaat het hard, reken maar uit.[/QUOTE]\nDat is ook een lullige afweging.... Ook mijn harddisk draait continu, want ik heb ook geen zin om hem honderd maal per dag te laten opstarten. \nSpin-up is de zwaarste aanslag voor de harddisk.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;463936]....................\ndan is een boek toch wat stiller , en je hebt dan ook geen batterij nodig.;)\n\n..................................\n\nvoor het omslaan van een page [ scrollen ] op een netbook of laptop zal de harddisc toch wel moeten werken????:rolleyes:[/QUOTE]\nDaarom slaat het Ebook ook nog niet zo aan :p Dat papieren boek laat je zelfs ongestoord in slaap vallen.\n\nVoor het scrollen moet er iets uit \"een\" geheugen gelezen worden, en of dat nu een harddisk is, RAM, USB stick of SD kaartje, dat maakt eigenlijk niets uit.\nAlle code van het programma wat dat boek leest staat al in het geheugen (de .EXE en de DLL\'s), en zou dus ook geen continu harddisk gebruik nodig hebben.\n\nEigenlijk zou men Windows moeten uitvoeren met een \"lees-status\", waarbij dus deze situatie mogelijk wordt, en alle andere functies van de PC, zoals controles, updates, mail halen etc., uitgeschakeld worden, en het \"boek\" van een geheugenschijfje of USB stick gelezen wordt.
Link naar reactie
[QUOTE=dutch-online;463928]Als je iets doet met de [ computer netbook laptop ] zal je harddisc moeten werken.;)[/QUOTE]\r\n\r\nHet gaat erom dat als het hele geval is opgestart en je de reader en documenten op een \r\nSDHC kaart hebt gezet, de schijf voor de rest uit kan. Dan kan het intern geheugen met geladen programma\'s en de SDHC aan de slag. :cool:\r\n\r\nKrijg morgen mijn netbook binnen en zal het dan testen(^)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;463937]Dat is ook een lullige afweging.... Ook mijn harddisk draait continu, want ik heb ook geen zin om hem honderd maal per dag te laten opstarten. \r\nSpin-up is de zwaarste aanslag voor de harddisk.[/QUOTE]\r\n\r\nJe brengt me de juiste woorden \'Spin-up\' : net als bij een auto, bij het opgang komen is de meeste kracht nodig. Dus ook de meeste slijtage!(li)\r\n\r\nIk zal het morgen testen(^)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...