Ga naar inhoud

Geen geluid


Aanbevolen berichten

Ik heb nu ubuntu 8.04 als ik me niet vergis, maarja, ik zit ermee op een Asus laptop (A6Q00VC) en ik heb echt al vanalles geprobeerd, maar zodra ik mn oordopjes/ een koptelefoon inplug dan geeft hij geen geluid, ik heb al bij de instellingen lopen kijken van alles, maar ik kan zelf het probleem niet vinden, iemand misschien iedeeen of heeft iemand dit zelf ook gehad en weet diegene hoe je dit moet oplossen? (hetzelfde liedje bij mn webcam btw.) die doet het ook niet
Link naar reactie
Open een console (Terminal) en typ alsamixer in en kijk niets op nul staat en niets gedempt is. De drivers voor je webcam zul je moeten opzoeken. Je kunt door ndiswrapper de Windows driver voor de webcam gebruiken.\r\nOm te kijken of Ubuntu de geluids kaart goed ziet voer het volgende in een console (Terminal) door:\r\n[code]sudo dir /dev | grep snd[/code] \r\nMocht dat geen resultaat geven probeer dan het volgende\r\n[code]sudo dir /dev | grep sound[/code]\r\nMocht een van de twee commands een resultaat geven kun je kijken of de /dev/snd of /dev/sound directory daadwerkelijk wel iets bevat met:\r\n[code]sudo dir /dev/snd[/code]\r\nof\r\n[code]sudo dir /dev/sound[/code]\r\nZo niet dan is er toch iets mis ergens en ziet de kernel de geluidskaart niet goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...