Ga naar inhoud

Opstart probleem


Aanbevolen berichten

Hoi,\r\n\r\nSinds 1 Mei had ik problemen. \r\nAls ik mijn PC opstart, loopt het na ong. 2 minuten vast.\r\nAlleen in veilige modus liep het goed.\r\n\r\nDus ik had systeemherstel gedaan naar 30 April. Toen deed hij het weer goed. Maar toen na ongeveer een uur ging het weer vast zitten.\r\nIk had mijn PC handmatig uitgezet, en nu wil hij niet meer verder komen bij het boot scherm (weet de exacte naam niet). Waar ik Acer zie en waar ik Del of F12 kan indrukken. Alleen als ik ze indruk gebeurd er helemaal niks.\r\nOok als ik op Tab druk blijft hij hangen.\r\n\r\nDus wie o wie kan mij helpen?\r\n\r\nBvd.
Link naar reactie
Dat hij hangt op dat BIOS-scherm laat zien dat het een hardware probleem is.\r\n\r\nTrek je harddisk en CD/DVD drive (en eventueel floppy drive) eens los, en kijk of het dan verder komt als dat scherm.\r\n\r\nJe kan als je meer dan één geheugenmodule gebruikt alleen met ééntje in het eerste geheugenslot proberen. En dan de andere(n).\r\n\r\nAls je het BIOS niet in komt, kan het ook het moederbord zijn, en zelfs de voeding. \r\nDe voeding zou je kunnen (laten) meten, of er een andere in proberen... als je die even hebt natuurlijk.
Link naar reactie
[QUOTE=NDThien;462515]Hoi,\r\n\r\nSinds 1 Mei had ik problemen. \r\nAls ik mijn PC opstart, loopt het na ong. 2 minuten vast.\r\nAlleen in veilige modus liep het goed.\r\n\r\nDus ik had systeemherstel gedaan naar 30 April. Toen deed hij het weer goed. Maar toen na ongeveer een uur ging het weer vast zitten.\r\nIk had mijn PC handmatig uitgezet, en nu wil hij niet meer verder komen bij het boot scherm (weet de exacte naam niet). Waar ik Acer zie en waar ik Del of F12 kan indrukken. Alleen als ik ze indruk gebeurd er helemaal niks.\r\nOok als ik op Tab druk blijft hij hangen.\r\n\r\nDus wie o wie kan mij helpen?\r\n\r\nBvd.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n\r\nhier hetzelfde probleem :-| (ik heb ook een acer.... van 1 jaar oud )
Link naar reactie
Misschien een reset van het BIOS proberen[B];[/B] in je manual opzoeken waar de Clear CMOS jumper op het moederbord zit, en die een minuutje op de andere positie zetten.\r\n\r\nWat daar ook vaak voor mogelijk is is de stekker er uit, en op het moederbord de batterij een uurtje er uit laten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...