Ga naar inhoud

Windows installatie


Aanbevolen berichten

Goedenavond allemaal,\r\n\r\nWanneer ik windows 98 / windows 2000 wil gaan installeren staat er \"Kan niet installeren\".\r\nNu zullen jullie denken waarom ik windows 98 eropzet. maar ik wil hem dan later updaten naar Windows 2000. installatie van windows 2000 lukt ook niet.\r\n\r\n\r\nDaarbij is de vraag : Hoe kan ik de cd maken dat er bij het opstarten \"Klik op een toets om verder te gaan naar de setup ofzo\" \r\n\r\nRowanvdgraaf.
Link naar reactie
Indien je eerst een NT versie erop had dan wil 98 inderdaad niet installeren, dan dien je eerst met een 98 bootflop een fdisk /mbr uit te voeren en een 98 cd is bij uitzondering opstartbaar, normaal dien je dat via de bootflop te regelen.\r\n\r\nOok kan 98 niet op NTFS partities geïnstalleerd worden.\r\n\r\nEn als die 2000 een upgrade is wil dat ook niet zomaar, alleen mis ik daarbij de foutmeldingen.\r\nEen 2000 cd is wel opstartbaar maar dan dien je of de bbs via de F toets die in beeld verschijnt te gebruiken of de cdrom als eerste te zetten in de bios om van op te starten.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;462385]Indien je eerst een NT versie erop had dan wil 98 inderdaad niet installeren, dan dien je eerst met een 98 bootflop een fdisk /mbr uit te voeren en een 98 cd is bij uitzondering opstartbaar, normaal dien je dat via de bootflop te regelen.\r\n\r\nOok kan 98 niet op NTFS partities geïnstalleerd worden.\r\n\r\nEn als die 2000 een upgrade is wil dat ook niet zomaar, alleen mis ik daarbij de foutmeldingen.\r\nEen 2000 cd is wel opstartbaar maar dan dien je of de bbs via de F toets die in beeld verschijnt te gebruiken of de cdrom als eerste te zetten in de bios om van op te starten.[/QUOTE]\r\n\r\nIk had eerst Windows xp er op staan.
Link naar reactie
Nogmaals, wat en hoe probeer je wat te doen en waaruit.\r\n\r\n2000 heeft is geen dos, het is NT, 98 gebruikt dos als onderliggend OS.\r\n\r\nVolg eens de volgende procedure, start op met de 98 bootflop, voer fdisk /mbr uit, verwijder dan alle NON-DOS partities met fdisk en sluit af.\r\n\r\nStart dan op met de 2000 cd en deel de schijf opnieuw in en installeer 2000, is het wel een volledige 2000 versie? nergens iets over gelezen.\r\n\r\nSmartdrive is gewoon een cache progje en heeft niets met dit probleem te maken.\r\n\r\nAls je deze procedure niet wilt volgen meld dat even.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...