Ga naar inhoud

NTLDR ontbreekt weer na een lange tijd


Aanbevolen berichten

[SIZE=2]Even horen of er inmiddels wat is gevonden voor NTLDR ontbreekt, wat gelijk werkt.\nKom ik na een langere tijd weer eens tegen, maar het lijkt nu iets moeilijker op te lossen.\nUiteraard heb ik fiks ntldr, maar bij al die 10 regels kom ik niet verder: Missing Windows root\\system32\\hal.dll\nIk lees daar uiteraard meer over, maar de meeste zijn toch wel oude berichten.\nVandaar de vraag of er niet iets handiger is, wat gelijk wel werkt.\nWaar komt die melding overigens vandaan, want hij is er zomaar opeens.\nIk zet redelijk vaak wel een bach-up terug, meestal een lang bestaande, dat gaat altijd goed.\nNu gebruik ik daar Acronis 2009 voor.\nVerder doe ik niets, alleen de Backup partitie C terugzetten naar C.\nVele 10tallen keren gedaan, zonder probleem.\nGisteren weer en na de herstart kwam het weer in beeld.\nDe vraag is dan ook: WAAR komt dat door?\nVerder zie ik nu ook dat 2 van de 4 partities op de HD waar Windows XP op staat, weer een andere volgorde heeft.\nWindows staat NIET toe om ze te veranderen.\nC = nu E\nIk denk dat ik die eerste HD maar weer opnieuw ga formatteren en indelen en dan de Acronis Backup van C terug zetten als het allemaal wil.\nBen alleen bang dat ik na uuuuren bezig te zijn geweest weer dat NTLDR probleem krijg.\nVandaar dat ik iets van een tooltje achter de hand wil hebben.\nNu ga ik ook nog even niet herstarten, want als het fout gaat kan ik weer eerst Windows erop zetten voor ik weer verder kan , niet dan?\nEerst maar even een paar dingen op diskette zetten.\nIeman met goede ideeen?\n[/SIZE]
Link naar reactie
Bedankt, die waren bekend, had ik gezien, vooral de laatste wordt veel naar verwezen.\nHet is met dat spul vaak zo dat je niets meer kunt en ja, dat staat dan opgeslagen op je HD.\nKan je niet bij.\nVandaar die fixntldr op diskette.\nMaar ja, als je dan nog niet verder komt schiet het niet op.\nVandaar de vraag of er niet een ander progje is die dat makkelijker fikst.\n\nBen nu maar bezig om partities opnieuw in te delen vanaf format, kijken of ze nu wel blijven staan en niet door elkaar komen.
Link naar reactie
Had dit nu geen fout geweest die je met de XP herstelconsole (XP CD) kan verhelpen ?\n[B]Fixmbr[/B], en [B]Fixboot[/B] zijn twee opdrachten welke je geprobeerd hebt voordat je de schop in je harde schijf zette :p ?\n\nDie tweede link van Lange Pier zegt ook dat het waarschijnlijk is dat het BIOS niet de juiste partitie vindt om NTLDR van te starten, en dat HAL.DLL niet gevonden wordt bevestigd dat nog eens.\n\nHet MBR zal wel weer vernaggeld zijn.
Link naar reactie
Tja, denkelijk toch iets veranderd aan de schijfletters (partities) waar de bootbestanden staan.\r\n\r\nIn die MBR staat de verwijzing naar de ntdetect.com voor de herkenning of er wel een NT versie wordt gebruik en de NTLDR, de nt loader, de ntldr verwijst naar de boot.ini waar de windows zich zou moeten bevinden en onder welke partitie en als de ntldr niet in de root van de bootschijf staat dan krijg je die melding.\r\n\r\nOverigens dienen de bestanden ntdetect.com, ntldr en de boot.ini zich op de bootschijf te bevinden, is dat niet het geval dan werkt de bootprocedure niet.\r\n\r\nNog wat tips.\r\n[url]http://www.schoonepc.nl/tips-xp/opstartproblemen-beschadigde-bootsector-missing-hal.dll-ntldr.html[/url]\r\n\r\nDenk overigens dat het probleem onstaat omdat je de C: partitie hebt verwijderd, dan schuiven alle schijfletters eentje op en wordt de voormalige D: nu C:, enz, enz, en de voormalige C: krijgt dan de eerst vrije schijfletter, in dit geval de E:.
Link naar reactie
[QUOTE=Lange Pier;462435]Tja, denkelijk toch iets veranderd aan de schijfletters (partities) waar de bootbestanden staan.\r\n\r\nIn die MBR staat de verwijzing naar de ntdetect.com voor de herkenning of er wel een NT versie wordt gebruik en de NTLDR, de nt loader, de ntldr verwijst naar de boot.ini waar de windows zich zou moeten bevinden en onder welke partitie en als de ntldr niet in de root van de bootschijf staat dan krijg je die melding.\r\n\r\nOverigens dienen de bestanden ntdetect.com, ntldr en de boot.ini zich op de bootschijf te bevinden, is dat niet het geval dan werkt de bootprocedure niet.\r\n\r\nNog wat tips.\r\n[url]http://www.schoonepc.nl/tips-xp/opstartproblemen-beschadigde-bootsector-missing-hal.dll-ntldr.html[/url]\r\n\r\nDenk overigens dat het probleem onstaat omdat je de C: partitie hebt verwijderd, dan schuiven alle schijfletters eentje op en wordt de voormalige D: nu C:, enz, enz, en de voormalige C: krijgt dan de eerst vrije schijfletter, in dit geval de E:.[/QUOTE]\r\ndie letter verschuiven alleen in windows, als je je C partie opnieuw formateerd is het weer het zelfde als voorheen (eerste partie is 0, dan 1 dan 2 enzovoort)
Link naar reactie
Ik had nog niets gedaan aan partities toen het NTLDR probleem in beeld kwam.\nZoals gemeld, heel wat keren terug gezet zonder probleem, zonder dat ik iets veranderd heb.\nHet enige wat ik zou kunnen verklaren is dat een cleaner progje er iets teveel heeft afgehaald.\nIk ben bijv. ook in de weer geweest met Spy Emergency, maar ja kom daar maar eens achter.\nDat installeer ik wel eens en dan zet ik een backup terug, dat gaat schoner dan alles te deinstalleren, ook met Your Uninstaller.\n\nNa een nieuwe setup kon ik weer normaal opstarten.\nVoorheen, als ik dan een backup terug zette, stopte hij weer aan het begin met de melding NTLDR ontbreekt. :(\nVandaar dat ik wat huiverig was met herstarten.\nEerst de gegevens opgeslagen.\nBeide schijven gewist.\nPartities aangemaakt met Partitie Expert.\nC teruggezet en zowaar geen melding na herstart.\n\nKijken hoelang het nu weer goed blijft gaan.\nZal het een en ander maar uitprinten en ergens bewaren, want als je de computer even niet kunt gebruiken kun je ook niets nietwaar?\n\nHet mooie van Acronis is dat je de bestanden in de backup gewoon per stuk kunt openen en kopieren.\n\nBedankt weer voor het meedenken. :D:D
Link naar reactie
[QUOTE=Richt;462569]die letter verschuiven alleen in windows, als je je C partie opnieuw formateerd is het weer het zelfde als voorheen (eerste partie is 0, dan 1 dan 2 enzovoort)[/QUOTE]\r\n\r\nHet gaat over verwijderen, dan krijgt de partitie een ander nummer en in windows een andere schijfletter, heb het niet over formateren gehad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...