Ga naar inhoud

Laptop met Vista start niet meer....


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\r\n\r\nIk heb een HP laptop 530 met vista home.\r\n\r\nGisteren was ik een mail aan het schrijven en opeens kon ik niets meer doen.\r\nDe laptop liep vast. Alleen door de aan/uit knop ingedrukt te houden kon ik hem uitzetten.\r\n\r\nOpnieuw opstarten ging niet meer.\r\nKon via veilige modus opstarten, maar ook dit werkt niet, ook niet de andere veilige modus opties. Soms krijg ik een blauw scherm als ik een van de opties van veilige modus opstarten gebruik. Dit scherm gaat echter zo snel, dat ik niet kan lezen wat er weergegeven wordt.\r\nDe opties voor veilige modeus zijn: veilige modus, met netwerkmogelijkheden en met prompt, geen van deze opties werken dus.\r\n\r\nIk heb ook met f8 geprobeert op te starten, maar werkt ook niet.\r\nLaptop doet gewoon niets meer.\r\n\r\nIk heb een HP530 met vista home basic\r\n\r\nHoop dat iemand mij kan helpen....alvast bedankt.
Link naar reactie
Owja, vergeet nog te zeggen, als ik hem opstart in veilige modus, gaat windows de bestanden laden, maar bij crcdisk.sys, stopt ie en doet dan niets meer, en begint alles van vooraf aan.....dus weer opnieuw opstarten, andere veilige modus proberen etc etc....wie weet wat te doen, ben een leek op computer gebied.\n\ntnx
Link naar reactie
[QUOTE=Ikke09;460500]Soms krijg ik een blauw scherm als ik een van de opties van veilige modus opstarten gebruik. Dit scherm gaat echter zo snel, dat ik niet kan lezen wat er weergegeven wordt.[/QUOTE]\r\nHeb je onder het F8 menu de mogelijkheid om \"[I]Automatisch opnieuw opstarten bij fouten uitschakelen[/I]\" te kiezen ?\r\nDan kan je dat blauwe scherm misschien opnieuw proberen te forceren, en dan hopelijk een leesbare foutmelding zien.\r\n\r\nLijkt toch een hardware probleem.
Link naar reactie
Hallo,\r\n\r\nHij blijft gewoon terug keren naar dat scherm met veilige modus of gewoon opstarten.\r\nHeb voor elkaar gekregen om systeemherstel te doen, maar dat werkt ook niet.\r\n\r\nIk was de hele dag weg, net terug, dus ik ga nu even verder kijken, laat weer van me horen.\r\n\r\nHeb ook een cd erbij, zou ik daarmee proberen op te starten?\r\nHet enige is, ik wil absoluut geen dingen kwijtraken op mijn laptop.\r\n\r\nTot zo....of laterzz....alvast bedankt voor de reacties...
Link naar reactie
OPties die ik heb in f8:\r\n\r\nuw computer herstellen\r\n\r\n3x een veilige modus opstarten \r\n\r\nDan:\r\nLogboekregistratie van opstarten inschakelen\r\nvideo met lage resilutie inschakelen\r\nModus active directory herstellen\r\nfoutopsporringsmodus\r\nAutomatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen\r\nUItschakelen van stuurprogammahandtekening bekrachtigen\r\n\r\nWindows normaal starten\r\n\r\nja welke kan ik doen, of allemaal proberen totdat alles het weer doet??
Link naar reactie
[I]Logboekregistratie van opstarten inschakelen\nAutomatisch opnieuw opstarten na systeemfout uitschakelen[/I]\n\nDie twee zou ik maar doen, al weet ik niet waar dat logboek daarna te vinden is. Waarschijnlijk in C:\\ maar als je PC niet opstart kan je het niet lezen.\n\nUpdate van Avast mislukt wel vaker, dan is de server(s) te druk denk ik.\n\nHeb je geen gebruiksaanwijzing ?\nOf kan je niet in het blauw naast de toetsen een verklaring vinden ?
Link naar reactie
Hallo Erik,\r\n\r\nIk ben nu even bezig met wat je gezegd hebt.\r\nIk laat het nog wel weten zo meteen.\r\n\r\nIk weet niet wat ´´in het blauw, naast de toetsen is´´, ...haha ik zat al op mijn toetsenbord te kijken, maar denk dat je bedoelt, als ik de keuze mogelijkheden krijg van de opties die ik opgaf eerder gisteren?\r\n\r\n\r\nbedankt alvast....
Link naar reactie
Niets..helemaal niets......heb ook modus active directory herstellen gedaan, maar er is niets beschadigd, er zijn geen fouten gevonden ook niet op C, E en F : het volume is onbeschadigd.\r\n\r\nKan ik niet met de cd die ik heb opstarten en alles herstellen?\r\nWeet alleen niet meer hoe ik dat doen moet.\r\nHet is een recovery disk van HP
Link naar reactie
Heb je die recovery disk(s) zelf gebrand ?\r\n\r\nHier de manual trouwens:\r\n[url]http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01039180/c01039180.pdf[/url]\r\n\r\nDaar staat beschreven hoe een recovery uit te voeren, maar dan moet je dus wel zelf die juiste disk hebben gebrand.\r\n\r\n(Er schijnt ook een recovery partitie op te kunnen zitten welke via F11 gestart kan worden, ALS die er is.)
Link naar reactie
Voordat je een recovery doet zou je toch eerst die schijf in een andere PC/laptop moeten hangen om je bestanden veilig te stellen.\r\nIk weet echt niet welke opties je krijgt wanneer je eenmaal de recovery start.\r\nIk hoop dat iemand anders hier meer van weet.\r\n\r\nHeb je die recovery disk(s) zelf gebrand ?\r\n\r\nHier de manual trouwens:\r\n[url]http://h20000.www2.hp.com/bc/docs/support/SupportManual/c01039180/c01039180.pdf[/url]\r\n\r\nDaar staat beschreven hoe een recovery uit te voeren, maar dan moet je dus wel zelf die juiste disk hebben gebrand.\r\n\r\n(Er schijnt ook een recovery partitie op te kunnen zitten welke via F11 gestart kan worden, ALS die er is)
Link naar reactie
Dat is wel traag ja, had je geen mogelijkheid om een DVD te gebruiken ? Dan had je naar bed kunnen gaan vanavond.\n\nZou ik toch doen hoor, je vind de PC de volgende ochtend gewoon weer op dezelfde plaats terug, met één of andere verwachting van een input....\n\nIk heb voor dit soort problemen een Serial ATA & IDE to USB adapter gekocht, zodat je alle harde schijven (PATA en SATA, 2,5 en 3,5 inch) extern via USB op een andere PC kan aansluiten, en zelf even kan kijken wat er af moet aan persoonlijke data. \n[url]http://www.conceptronic.net/site/desktopdefault.aspx?tabindex=1&tabid=212&cid=10&gid=1070&pid=CSATAI23U[/url]\n\nEcht een aanrader voor mensen die bij dit soort problemen de harddisk op een tweede PC willen aansluiten, maar niet ook die tweede PC willen openschroeven.\n\nHoe dat uiteindelijk met de rechten op de bestanden zit dat weet ik alleen nog niet... Of NTFS zomaar toegang geeft tot alles ? Ik heb nog geen ervaring hier.
Link naar reactie
Nee heb het met cd´s moeten doen. Maar na die 2 uur, moet je alle cd´s achter elkaar branden, en dat gaat wel redelijk snel. Wist ik ook niet.\r\n\r\nMaar nu dan....heel die recovery gedaan etc, laptop, waar ik nu vanaf mee schrijf, werkt weer.\r\nDan wil je de cd´s terug zetten )heb mijn back ups nodig, staan belangrijke gegevens op van mijn werk, gaat dat niet...hij kan de bestanden niet openen, herkent ze niet etc etc....dan vraagt vista voor online zoeken om het te openen cq te zoeken. Denk ik, ach laten we dat maar doen, registry Booster. Deze zoekt de problemen en maakt een scan online. \r\n\r\nWat denk je....moet je ervoor gaan betalen !!! Ik vind dit echt crimineel..sorry hoor.\r\n\r\nKoop je een laptop, met al (windows wordt overal je strot doorgeduwd) vista erop etc, krijg je een probleem mag je nog een keer betalen !!!\r\n\r\nIk denk dat ik de rest van de dag even niets ga doen, ben nu al dagen bezig met dit gezeur...ben een beetje pissed...sorry....
Link naar reactie
kan je even aangeven welke extensie deze bestanden heeft?\r\n\r\n\r\n[COLOR=\"Red\"]Extensie [/COLOR]= [B][U][I]Het laatste gedeelte van een bestandsnaam, doorgaans drie letters, na de punt. Aan de hand van deze extensie is de aard van een bestand herkenbaar voor Windows en de gebruikers zelf. Bekende extensies zijn bijvoorbeeld .zip voor een gecomprimeerd bestand in het Zip-formaat, .jpg voor foto???s en .wav voor geluiden. [/I][/U][/B]\r\n\r\nbijvoorbeeld: .rar of .zip of .iso
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...