Ga naar inhoud

Ubuntu 9.04 C:\ hardeschijf


Aanbevolen berichten

Niet zo gek, want linux werkt niet met schijfletters. En ook niet met backslashes.\r\nIn plaats daarvan werkt linux met volumelabels en gewone slashes.\r\n\r\nAls ik me niet vergis heeft Ubuntu ook iets als een \"Deze Computer\" zoals in windows. Open dat en je zou de schijven in je computer gewoon moeten kunnen benaderen.\r\n\r\nOverigens is Ubuntu 9.04 een Release Candidate en kan daarom nog fouten bevatten. Zoals het niet correct herkennen van NTFS schijven bijvoorbeeld.
Link naar reactie
[quote=Edmoor;460205]Die zul je daar ook niet vinden.\nLeer eerst eens [URL=\"https://help.ubuntu.com/6.06/ubuntu/desktopguide/C/linux-basics.html\"]Linux Basics[/URL].[/quote]\n!!!.. Ik had niet goed gekeken ...\nIk dacht dat je zei: lees eerst linux basics!\nMaar help me gewoon met de hardeschijf te vinden;)
Link naar reactie
De vraag is natuurlijk of je Ubuntu Jaunty naast je Windows hebt geinstalleerd. Zo ja dan kan je via bestandsbeheer van Ubuntu gewoon naar je harde schijf van je Windows gaan. Als je via locaties en dan computer kiest dan zie je wat harde schijven staan. Een daarvan is je Windows partitie. Heb je Ubuntu Jaunty alleen geinstalleerd heb je niet echt een C schijf. Als je weer via locaties en dan naar Computer gaat dan zie je bestandssysteem staan. Als je daarop dubbelklikt zie je allemaal mapjes staan. Wat ze betekenen dat had je kunnen zien als je op de link wat de vorige forumleden hadden gegeven. In de praktijk doe je daar niet zo veel mee. De belangrijkste map is je home map. Je hebt hem al gezien als je persoonlijke map. Mocht er verder nog vragen dan hoor ik het wel.
Link naar reactie
De vraag is natuurlijk of je Ubuntu Jaunty naast je Windows hebt geinstalleerd. Zo ja dan kan je via bestandsbeheer van Ubuntu gewoon naar je harde schijf van je Windows gaan. Als je via locaties en dan computer kiest dan zie je wat harde schijven staan. Een daarvan is je Windows partitie. Heb je Ubuntu Jaunty alleen geinstalleerd heb je niet echt een C schijf. Als je weer via locaties en dan naar Computer gaat dan zie je bestandssysteem staan. Als je daarop dubbelklikt zie je allemaal mapjes staan. Wat ze betekenen dat had je kunnen zien als je op de link wat de vorige forumleden hadden gegeven. In de praktijk doe je daar niet zo veel mee. De belangrijkste map is je home map. Je hebt hem al gezien als je persoonlijke map. Mocht er verder nog vragen dan hoor ik het wel.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...