Ga naar inhoud

probleem pc opstarten


Aanbevolen berichten

[QUOTE=erikdenhouter;460354]1) Download eens [url=http://www.hdtune.com/][U]HDTune[/U][/url], en kijk daar eens onder de tab \"Health\" ? \n\n2) Heb je nog geprobeerd om de kabels naar de harddisk los/vast te zetten ? Als dat te technisch is voor je, zal je toch iemand moeten vinden die dat voor je kan controleren, want dat zijn de eerste dingen om te doen, zonder duizend en één andere testjes en probeersels te hoeven doen.\nHet liefst zag ik de 40 aderige (IDE-) kabel naar de harddisk vervangen worden.\n\n3) Check goed in schijfbeheer, want je PC werkt, en het is je harddisk waar je besturingssysteem op staat, DUS.... de harde schijf [I]moet[/I] in schijfbeheer te zien zijn. Zo niet, dan is er rond je harddisk een probleem.\n\n4) Heb je nog in je logboeken gekeken ? Als je niet weet hoe of waar dan hoor ik dat wel.[/QUOTE]\n\nLogboeken kan je in je Startmenu vinden, of je voert in \"[I]Start - uitvoeren[/I]\" het volgende in en drukt op Enter: [B]eventvwr.msc[/B]\n\nIk kan niet verder als de fysieke aansluiting (de kabel dus) naar je harddisk niet gecheckt is.
Link naar reactie
Ik hoop wel dat je weet hoe je PC te openen ?\n\nDit is een voorbeeld opstelling van twee IDE kabels aan twee harddisks.\nDe kabels zijn dun, plat en breed. Één eind zit op je moederbord geprikt, en het andere eind zit aan je harddisk.\n[I]Meestal[/I] grijs van kleur. \n[ATTACH]14179[/ATTACH]\nHet kan zijn dat er nog een tweede aansluiting aan jouw kabel zit welke naar je CD/DVD station gaat, maar meestal niet. Meestal heeft die een eigen kabel van dezelfde vorm.\n\nDe bedoeling is dat je die kabel met veel \"vinger\" (zal ik maar zeggen) dus over de volle breedte beetpakt, zonder hem te vervormen, en uit de plug op het moederbord trekt. Sommigen hebben een plastik [I]treklint [/I] aan de zwarte plug zitten om het verwijderen minder problematisch te maken. Gebruik dat dan, want daarmee is het makkelijker over de hele breeedte te trekken en is kans op beschadiging veel minder.\nEn dan weer terugplaatsen door hem (dat zwarte deel) over de volle breedte stevig aan te drukken tot hij zo diep mogelijk zit.\nEn dan hetzelfde doen met de andere kant aan de harddisk.\n\nLet ook op, de plug kan je makkelijk wat scheef er in plaatsen waardoor de pinnetjes verbuigen, dus doe rustig aan en overtuig je dat hij er recht in gaat.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...