Ga naar inhoud

XP update failure na herinstallatie.


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs windows XP opnieuw geinstalleerd op mijn computer.\r\nDit betreft een legitieme Windows XP Home Edition Service Pack 2 installatie cd.\r\n\r\nEchter na de installatie heeft de computer problemen met het updaten, De ene update na de andere geeft aan mislukt te zijn. Ook de installatie van Service Pack 3 gaf problemen.\r\n\r\nZo nu en dan installeert hij wel een update, maar ook nu gaat hij niet verder omdat er problemen naar voren komen met de Windows Installer. Hierdoor kan ik dus ook niet de updates los binnen halen en instaleren.\r\n\r\nDe instalatie is gedaan op een nieuwe harde schijf, dit betreft een 160 GB IDE schijf.\r\nDe schijf is tijdens de installatie geformatteerd en word ook gezien als de C:// schijf.\r\n\r\nIemand een idee?\r\n\r\nVast bedankt!
Link naar reactie
[QUOTE=Steffjuh;459209]Dat is het hele punt juist, Datum + tijd is 100% correct en ik heb er nog geen virusscanner of firewall opstaan omdat ik niks kan installeren -_- mischien wederom een herinstallatie een idee?[/QUOTE]\r\n\r\nIk installeer wekelijks pc\'s met Windows XP SP2 en ondervind nimmer problemen met het updaten. Is er misschien iets anders dat je misschien al op de pc hebt gezet en die updates in de weg kan zitten?\r\nIk werk op de volgende manier:\r\nWindows installeren,\r\nMoederbord drivers installeren\r\nActiveren\r\nEerste update binnen halen\r\nOpnieuw opstarten\r\nMeteen naar de updatepagina gaan en zowel de aanbevolen als ook de optionele updates installeren\r\nOpnieuw opstarten\r\nWindows Media Player aanzetten en weer afsluiten\r\nNaar de update pagina gaan en wederom alle beschikbare updates installeren.\r\n\r\nDaarna doe ik pas de videodriver, overig hardware en software.\r\nNogmaals, dit gaat bij mij nimmer fout.
Link naar reactie
ik heb met m\'n hp laptop al een tijdje het zelfde probleem na het vervangen van m\'n hd . bij elk progama zegt hij dat de software te oud is ,ik kan geen update ophalen ,bij sp1 en 2 krijg ik de melding dat de volgende update 0 mb bevat .nu ben ik vanmiddag bij iemand geweest die er echt verstand van heeft ,die is een uur bezig geweest en kwam net zover als ik, halverwegen breekt hij af . nu gaan ze hem opnieuw installeren om te kijken waar het fout is gegaan waarschijnlijk zijn er een paar DLL\'s niet goed geinstaleerd.
Link naar reactie
@ QPC:\r\n\r\nIk ga toch nogmaals een nieuwe installatie uitvoeren dan ga ik jouw volgorde aanhouden,\r\n\r\nNormaal gesproken installeer ik XP, activeren, alle hardware drivers (moederbord video + geluidskaart etc) en dan de boel updaten, en tijdens het updaten 800 keer rebooten.\r\n\r\nMaargoed, overigens wat Digibetje zecht kan ik wel iets mee vinden. dat er waarschijnlijk iets in de DLL\'s niet goed zit, alleen tijdens een reparatie i.p.v. herinstallatie word t niet opgelost.
Link naar reactie
[QUOTE=Steffjuh;459271]@ QPC:\r\n\r\nIk ga toch nogmaals een nieuwe installatie uitvoeren dan ga ik jouw volgorde aanhouden,\r\n\r\nNormaal gesproken installeer ik XP, activeren, alle hardware drivers (moederbord video + geluidskaart etc) en dan de boel updaten, en tijdens het updaten 800 keer rebooten.\r\n\r\nMaargoed, overigens wat Digibetje zecht kan ik wel iets mee vinden. dat er waarschijnlijk iets in de DLL\'s niet goed zit, alleen tijdens een reparatie i.p.v. herinstallatie word t niet opgelost.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb geen idee wat Digibetje bedoet, want bij een schone installatie, mits deze zonder problemen is verlopen, kan je geen enkel probleem met DLL-bestanden of wat ook hebben.
Link naar reactie
Correct, maar ik heb tijdens de installatie wel foutmeldingen gezien over dat hij bepaalde bestanden niet kon vinden. Hierop heb ik simpel gezecht opnieuw proberen. mischien dat hierdoor toch een fout naar binnen is geslopen.\r\n\r\nOverigens heb ik nog geen tijd gehad om uberhaupt iets met de betreffende pc te doen. Echter zit ik nu te denken of ik het beste een Systeem Reparatie toch kan uitvoeren, of een complete installatie.
Link naar reactie
[QUOTE=Steffjuh;460118]Correct, maar ik heb tijdens de installatie wel foutmeldingen gezien over dat hij bepaalde bestanden niet kon vinden. Hierop heb ik simpel gezecht opnieuw proberen. mischien dat hierdoor toch een fout naar binnen is geslopen.\r\n\r\nOverigens heb ik nog geen tijd gehad om uberhaupt iets met de betreffende pc te doen. Echter zit ik nu te denken of ik het beste een Systeem Reparatie toch kan uitvoeren, of een complete installatie.[/QUOTE]\r\n\r\nFouten tijdens de installatie? Ja, dan kan je het wel schudden..... Dat \'opnieuw proberen\' dat werkt nooit goed.\r\nIk raad je aan om geen reparatie maar een complete herinstallatie te doen. Krijg je tijdens dit proces weer problemen, probeer dan eens een andere Windows schijf.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...