Ga naar inhoud

Usb 2.0


Aanbevolen berichten

In tegendeel: \r\nDe onboard USB-poorten worden tijdens de opstart van Windows - indien aangesloten-\r\nreeds vastgelegd. Het naderhand inpluggen van een HD, met of zonder voeding, heeft geen enkele voorkeur.\r\n\r\nLaat ik het simpel proberen uit te leggen. Je PC heeft 10 USB-poorten. Dit is dan tevens/ook de maximale bandbreedte van de USB op je PC .Als je 10 USB-apparaten aansluit wordt de maximale bandbreedte benut...\r\nSluit je echter 5 USB-apparaten aan wordt de capaciteit van 10 verdeeld over 5 apparaten en zijn die apparaten in principe met de factor 2 sneller.\r\n\r\nSluit je echter 11 USB apparaten aan (middels verloop-stekker/extra-USB-kaart) ontstaat er een knelpunt in de bandbreedte en zal Windows reageren met de melding dat er terug geschakeld wordt naar een lagere bestands-overdracht.\r\n\r\nConcreet, hoe minder USB-aansluitingen er zijn , des te sneller de overdracht zal zijn.
Link naar reactie
Hallo, kreeg net post binnen, en tot mijn verbazing zat daar al de nieuwe stick bij (gisteren pas het mailtje verstuurd !), en jawel deze werkt wel.\r\n\r\nHet is overgeens wel een ander merk dus ik ga ervan uit dat ze inderdaad veel problemen hebben gehad met het vorige merk dat ze gehad hebben.\r\n\r\nIn ieder geval bedankt voor jullie meedenken, en wat mij betreft is dit \"probleem\" opgelost en kan deze gesloten worden.
Link naar reactie
Ik dacht niet dat één apparaat in staat was de volle bandbreedte te gebruiken wanneer er meerdere aangesloten zijn.\r\n\r\nWel kan het (misschien) zijn dat de stroomvoorziening aan zijn limiet komt omdat een externe schijf [I]al[/I] de 500 mA van een poort zal gebruiken ?\r\n\r\nIn apparaatbeheer zie onder de USB controllers ([I]Eigenschappen - Geavanceerd[/I]) de [I]verstrekte bandbreedte per controller[/I], en onder de hubs ([I]Eigenschappen - Energie[/I]) kan je de stroomvoorziening vermeld zien, 500mA per poort, tenminste voor USB 2.\r\n\r\nMaar bandbreedte wordt voor zover ik weet altijd gedeeld, en een schijf zal dan niet alles \"inpikken\".
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...