Ga naar inhoud

Usb 2.0


Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb een vraagje mbt Vista en USB 2.0.\r\n\r\nIn mijn PC van 1 jaar oud zitten 10 USB poorten welke volgens apparaatbeheer allemaal 2.0 zijn (dit klopt omdat alles wat 2.0 is ook gewoon zonder meldingen werkt); echter heb ik een \"kaart\" voor mijn DS gekocht zodat ik zelf mijn spellen kan downloaden. Bij het pakket zat oa. een usb stick waar ik de mini SD in kan steken en zo de gevens op de SD kan zetten. Zodra ik deze stick gebruik krijg ik de melding dat die sneller werkt op een snellere 2.0 poort ?????; heb de stick op al mijn USB poorten geprobeerd maar blijf deze melding houden.\r\n\r\nHet blijft niet alleen bij deze melding ook de kopieer / plak / schrijfsnelheden naar deze stick zijn 1.0 snelheid ????????\r\n\r\nWat zou het probleem kunnen zijn ?; nogmaals al mijn poorten zijn 2.0, verdere randapparatuur werkt op 2.0 alleen deze stick \"herkent\" deze niet als 2.0 poort.\r\n\r\nIk heb wel eens gehoord dat Vista ism div. sticks moeilijk doet over USB 2.0, klopt dit en wat kan ik er eventueel aan doen ?
Link naar reactie
Ja, maar als het een stick is om SD kaarten mee uit te lezen (zo lees ik het tenminste) dan wordt vaak een kabel gebruikt voor de aansluiting, omdat het een nogal gammel zwak geheel is om direct in te pluggen. Je kan het anders snel per ongeluk mechanisch te zwaar belasten en breken.\n(alhoewel... mini SD, die zijn niet zo groot)\n\nOok gebeurt het vaak dat mensen een (verleng)kabel achter in de PC geprikt hebben en de andere kant ligt dan op hun tafel, makkelijk te bereiken voor sticks. Scheelt onder de donkere tafel kruipen b.v. :)
Link naar reactie
Hoi, bedankt voor jullie reakties, echter zie ik nu dat er wat onduidelijkheid is over de \"stick\" .\r\n\r\nHet gaat om een USB stick (dus zonder kabel) waar ik het mini SD kaartje in kan steken; zegmaar een memorystick met een wisselbare opslag. Ik gebruik de stick rectstreeks op de USB poort(en) dus zonder verlangkabel.
Link naar reactie
Ik heb ook een R4 ds kaart op de vista en xp geprobeerd en het werkt op allebei de computers.\r\n\r\nIk heb alleen het probleem dat bij beide computers de usb ineens weg valt.\r\n\r\nMaar ik heb een andere usb geprobeerd ( een witte) en deze doet het wel goed.\r\n\r\nDe gekleurde usb sticks (blauw, oranje enz hulsjes) zijn niet zo goed vind ik.\r\n\r\nZe maken geen goed kontakt met de usb aansluiting van de computers.\r\n\r\nMaar verder is alles wel goed, het downloaden, uitpakken en op het kaartje zetten.
Link naar reactie
Het kan zijn dat USB/SD-cards etc. met elkaar conflicteren. Ik heb bemerkt dat als ik mijn 60 GB externe USB-harde schijf aansluit en vervolgens een USB-stickie aansluit ik ook de melding krijg dat ik die USB stick op een snellere 2.0 USB poort moet aansluiten.\r\nAls ik de harde schijf niet heb aangesloten en ik stop hetzelfde USB-stickie erin, krijg ik die melding niet...\r\nIk denk dat dit met de \"bandbreedte\" te maken heeft. Hoe meer USB aansluitingen er zijn (printer/scanner/externe schrijven/SD-cards etc) ergens houdt \'t op. Ik kan mij voorstellen dat Vista op een gegeven moment reageert met voornoemde melding als de overdrachtssnelheid van USB 2.0 niet meer gegarandeerd kan worden. Dus verwijder eerst eens alle USB-apparaten.\r\n\r\n\r\nGr..
Link naar reactie
Hoi, heb al jullie tips opgevolgd maar blijf helaas het probleem houden.\r\n\r\nIk heb echter mijn twijfels over het verhaal dat het aan een teveel aan USB aansluitingen zou liggen ? wat ik heb begrepen gaat dit niet ten koste van de snelheid maar van het stroom verbruik; en dan nog alleen door aparaten die geen eigen stroom voorziening hebben (webcam enz).\r\n\r\nIn mijn geval heb ik op mijn PC aan gesloten via USB :\r\n\r\nLogitech Wave toetsenbord / muis combi\r\nCanon MP600 all in one printer\r\nLogitech Ultra Vision webcam\r\n\r\nDeze zitten standaard in de PC, daarbij gebruik ik USB soms voor mijn GSM(omnia), Ipod, Digi, deze sluit ik echter aan en verwijder ik ook weer als ik ze niet meer nodig heb. Zoals jullie zien vrij standaard en niet overdreven veel aansluitingen op de USB.\r\nVeder heb ik een externe HD via firerwire aangesloten en deze zit ook standaard gekoppeld (heb deze ook verwijderd samen met de USB aparaten).\r\n\r\nMochten jullie dus nog andere opties weten dan hoor ik het uiteraard erg graag van jullie.
Link naar reactie
In de standaard aansluitingen zit je probleem dan ook niet...\r\n\r\nIn de bandbreedte zit echter een wel een probleem. Sluit je een externe USB-HD aan, gaat dit ergens anders ten koste van (USB-snelheid). Hoe meer USB-bandbreedte een extern apparaat \"kost\", des te trager worden andere USB-apparaten. \r\nHou daar rekening mee...\r\n\r\n\r\nGr. MarcelB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...